Systém řízení kvality
Rubrika: Tunel Blanka
Podpisem smlouvy o dílo pro soubor staveb Myslbekova – Pelc Tyrolka se firma Metrostav a. s. zavázala plnit veškeré rezortní předpisy Ministerstva dopravy a spojů – obor pozemní komunikace, které byly dále upřesněny dokumentem: Technické specifikace, technické a uživatelské standardy stavby.
Následně byl odsouhlasen Plán kvality mezi objednatelem a zhotovitelem. Kontrola stavebních prací je prováděna formou kontroly ve třech stupních:
I. Kontrola vstupních materiálů: Certifikáty a Prohlášení o shodě, Technické listy výrobce atd.
II. Kontrola v průběhu realizace: dodržování Technologických postupů a nezávislou kontrolou Akreditovaných zkušebních laboratoří (AZL)
III. Supervize: kontrola rozhodujících prací v četnosti 10 % zkoušek AZL
Zhotovitel předkládá objednateli ke schválení Technologické postupy (TEP) a kontrolně zkušební plány (KZP) na prováděné technologie.
Výstupy během realizace o provedených kontrolách jsou dokladovány zápisy do stavebních deníků nebo formou protokolů. Kvalita dokončeného stavebního objektu je vyhodnocena v Závěrečné zprávě o kvalitě (ZZK). Součástí ZZK jsou Certifikáty výrobků, Prohlášení o shodě, Protokoly o provozních zkouškách, Revizní zprávy a další doklady požadované investorem.
MONOLITICKÉ KONSTRUKCE
Pro konstrukční betony a jejich výrobu byly zpracovány a odsouhlaseny investorem Průkazní zkoušky. Betony vyrábí osvědčené betonárky TBG Metrostav s. r. o. a Skanska Transbeton s. r. o. Kontrola výstavby monolitických konstrukcí se řídí podle schválených Technologických postupů a Kontrolně zkušebních plánů. Kontrolní zkoušky daného druhu betonu se provádí vždy na zkušebních tělesech v místě ukládání betonů. Kontrolní zkoušky provádí pracovníci schválených akreditovaných zkušebních laboratoří (AZL). Výstupem zkoušení je protokol o provedené zkoušce vydaný AZL, který je vyhodnocen v Závěrečné zprávě kvality.
STŘÍKANÉ BETONY
Pro stříkané betony sloužící jako dočasná konstrukce primárního ostění ražených tunelů byly zkoušky prováděny a odebírány přímo na staveništi pro prokázání vlastností mladého i ztvrdlého stříkaného betonu.
IZOLACE
Ražené tunely jsou izolovány svařovanou fóliovou izolací se signální vrstvou doplněné pojistným systémem. Těsnost každého sváru byla provozně ověřena a uvedena v protokolu o zhotovení izolace každé sekce. Stejným způsobem byl odzkoušen i pojistný systém.
Hloubené tunely jsou izolovány systémem bentonitových izolací. Kvalita je prověřována během realizace, provozní zkoušky jsou vedeny v záznamu o pokládce bentonitových izolací. Obdobným způsobem byly, jsou a budou kontrolovány systémy navržených izolací i na mostních objektech.
ZEMNÍ PRÁCE
Výkopové práce, zpětné zásypy stavebních objektů jsou kontrolovány v četnostech KZP v souladu s Technickými kvalitativními podmínkami staveb pozemních komunikací ministerstva dopravy a spojů (TKP PK MDS), výsledky měření jsou tabulkově vyhodnoceny v ZZK. Zemní práce, nestmelené a stmelené vrstvy komunikací a tramvajových tratí jsou kontrolovány průběžně během stavby. Provedené zkoušky jsou zpracovány do Protokolů o zkoušce AZL, a následně tabulkově vyhodnoceny v ZZK.
VOZOVKY
Živičné souvrství provádí jako subdodávku firmy Eurovia CS a.s., PSVS a. s., Strabag a. s. Obalovny těchto firem mají schválený Certifikovaný systém kvality. Kvalita je kontrolována již během pokládky živice, a to v četnostech stanovených KZP. Protokoly AZL jsou vyhodnoceny v ZZK. Obdobnými způsobem realizace této stavební zakázky byly, jsou a nadále budou kontrolovány a vyhodnocovány prováděné práce související s výstavbou tak technicky náročné stavby MO Blanka.
Quality Management System
By signing the contract agreement for complex of constructions Myslbekova – Pelc Tyrolka, Metrostav a. s. pledged to fulfil all departmental regulations of the Ministry of Transport – Department of the Road Transport which were specified by the document: Technical Specifications, Technical and User Construction Standards.