KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    Systém inteligentního řízení strojů Komatsu na trhu uspěl; skokově změnil produktivitu, efektivitu a uspořil náklady všem, kteří s nově vybavenými stroji pracují

Systém inteligentního řízení strojů Komatsu na trhu uspěl; skokově změnil produktivitu, efektivitu a uspořil náklady všem, kteří s nově vybavenými stroji pracují

Publikováno: 16.9.2019
Rubrika: Silniční infrastruktura

Na letošním veletrhu Bauma výrobce strojů Komatsu představil pásové rýpadlo PC360LCi-11. S tímto strojem mohou zákazníci využívat výhody inteligentních strojů i u velkých infrastrukturních projektů a u rozsáhlých zemních prací.

Provozní hmotnost stroje PC360LCi-11 se pohybuje od 35,6 do 36,2 t v závislosti na konfiguraci, maximální objem lopaty je 2,66 m3. Energeticky úsporný motor EU Stage IV Komatsu SAA6D114E-6 nabízí výkon 192 kW/257 HP při 1 950 ot./min. Nejnovější telematika KOMTRAX a program údržby Komatsu Care poskytují zákazníkům špičkovou správu a podporu vozového parku, chrání stroj před zneužitím a zaručují maximální účinnost a provozuschopnost.

Díky unikátnímu inteligentnímu řízení je lopata rýpadla automaticky omezena na kopání mimo cílový povrch. Regulační funkce udržuje stupeň automaticky, s polohováním hrany v reálném čase vzhledem ke stroji a pracovní ploše. Stav může obsluha okamžitě sledovat na plnobarevném monitoru.

V továrně instalovaný systém inteligentního řízení stroje Komatsu standardně obsahuje hydraulické válce pro snímání zdvihů pro ramena a lopatu, vyvinuté ve dvou generacích strojů Komatsu pro přesné nastavení polohy hrany lopaty v reálném čase. Jednotka IMU (Inertial Measuring Unit) poskytuje orientaci rýpadla a určuje úhel stroje z údajů gyroskopu a akcelerometru. Výkonné antény vysílají satelitní signály do přijímače GNSS, který je zpracovává a poskytuje polohu stroje v reálném čase.

Inteligentní pásové rýpadlo Komatsu PC360LCi-11 umožňuje obsluze soustředit se na těžený materiál bez obav o hloubku kopání. Monitor s dotykovou obrazovkou umožňuje snadné a přesné třídění a podává obsluze v reálném čase informace o poloze hrany lopaty ve vztahu ke konstrukční ploše, stavu „jako na stavbě“ a přizpůsobitelnému zobrazení rozlitého obrazu v profilu, plánu nebo 3D formátu. Nastavením 3D návrhových dat na monitoru lze omezit nebo eliminovat použití tradičních metod vedení, jako jsou kolíky a kolejnice, stejně jako sledování a závěrečná kontrola. Bezpečnost je lepší, na pracovišti a v blízkosti stroje je potřeba méně lidí. Inteligentní spínače ZAP/VYP pro poloautomatické funkce a zvýšení/snížení posunutí návrhu jsou plně integrovány do joysticků. To také zvyšuje efektivitu a bezpečnost.

Jedinečné výhody nového Komatsu PC360LCi-11 kombinují vysokou produktivitu velkoobjemového zemního rýpadla s proslulou přesností inteligentního řízení strojů Komatsu. Toho je dosaženo výkonnými hydraulickými a průraznými silami při hloubení, rychlými cykly při nakládání a automatickým dokončováním třídění v jediném záběru. Vyžaduje se méně cyklů a zlepšil se výkon obsluhy, s výrazně sníženým rizikem opakované práce, nižšími náklady na palivo a zvýšeným využitím stroje.

DALŠÍ NOVINKOU PŘEDSTAVENOU NA VELETRHU BAUMA 2019 BYL PROTOTYP KOLOVÉHO NAKLADAČE NOVÉ GENERACE WA475-10

Provozní hmotnost tohoto stroje je cca 24 000 kg, jmenovitá nosnost 7 500 kg, nosnost lopaty pak 4,2 – 4,9 m3.

Kolový nakladač WA475-10 je vybaven hydraulickou mechanickou převodovkou Komatsu (KHMT) a všestranným výkonným motorem s motorem EU Stage V. Nový model vychází z výhod svého předchůdce a je až o 30 % úspornější z hlediska spotřeby paliva. Je ideální pro všechny činnosti spojené s přepravou nebo nakládkou s vynikající kombinací úspor paliva, produktivity a snadného provozu.

Při nízkých otáčkách nabízí motor Komatsu EU-Stage V vysoký výkon a poskytuje vyšší točivý moment i výkon motoru. Systém následného zpracování kombinuje filtr pevných částic Komatsu (KDPF) a selektivní katalytickou redukci (SCR). Systém SCR dále snižuje emise NOx pomocí AdBlue®. Pokročilý elektronický systém řízení motoru řídí rychlost proudění vzduchu a vstřikování paliva, parametry spalování a funkce následného zpracování. Díky tomu se optimalizuje výkon a snižují se emise. I u tohoto stroje KOMTRAX telematika a program péče o zákazníky Komatsu CARE nabízejí špičkovou správu a podporu vozového parku, chrání stroj před zneužitím a zaručují maximální efektivitu a provozuschopnost.

Hydraulická mechanická převodovka Komatsu (KHMT) je inovativní technologií Komatsu, která činí kolový nakladač WA475-10 ještě výkonnějším a úspornějším. Regulace s proměnlivou rychlostí umožňuje nastavit maximální rychlost stroje v celém rozsahu otáček podle požadavků prováděné činnosti. Nastavitelná regulace trakce účinně omezuje otáčení kol v obtížných terénních podmínkách.

Hydraulická rychlost může být nezávisle řízena přímo z plynového pedálu. Pro operátora nebylo nikdy snazší najít správnou rovnováhu mezi trakcí a zdvihacím výkonem. Optimalizovaný spojovací systém Z-bar poskytuje mnohem vyšší zvedací sílu a vyšší nakládkovou rychlost. Pozoruhodná rychlost zdvihu a prvotřídní stabilita stroje pomáhají zvyšovat produktivitu. Kromě toho lze nastavit dobu odezvy hydrauliky a skládání nebo zvedání na konkrétní pracoviště.

Nová kabina je pro obsluhu prostornější a příjemnější. Hladina vnitřního hluku činí pouhých 70 dB (A). Veškeré prosklené plochy pouze se čtyřmi sloupky přispívají k perfektní viditelnosti. Páková konzola je vybavena novým voličem a je nastavitelná v pěti osách, aby vyhovovala jakémukoliv operátorovi. Mírně zvýšený vnitřní tlak vzduchu brání vniknutí prachu a jiných částic do kabiny. Pro snadný a bezpečný vstup nebo výstup je kabina nakladače vybavena zadními dveřmi, šikmými schody a velkými madly. Sedmipalcový monitor s vysokým rozlišením poskytuje všechny klíčové parametry stroje včetně spotřeby paliva. Funkce „Auto bucket-fill“ a další funkce pomáhají obsluze udržet produktivitu i při dlouhých směnách. Nové sedadlo s pneumatickým odpružením tlumí vibrace a zajišťuje tak větší pohodlí. Elektronické řídicí páky, které jsou namontovány na sedadle, s volitelným řídicím systémem Komatsu Short-Lever-Steering zvyšují komfort obsluhy a snižují její únavu. Snížit spotřebu paliva pomáhá rovněž systém automatického vypínání motoru, když je stroj v klidu.

Snadná je také údržba a čištění stroje. Radiátor má širší rozteč žeber, chladicí ventilátor se vyklopí a má standardní funkci automatického zpětného chodu. Elektrický sklopný kryt motoru umožňuje plný přístup do motorového prostoru. Boční dveře skýtají rychlý a pohodlný přístup pro každodenní kontrolu a servis. Zadní blatníky jsou standardní, měřidlo na plnicím víčku AdBlue® minimalizuje přeplnění. Náklady na servis jsou pozoruhodně sníženy, což poskytuje nižší náklady na životní cyklus.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.komatsu.cz


Fotogalerie
Pásové rýpadlo PC360LCi-11Nakladač nové generace WA475-10

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konceNové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konce (46x)
Osazením značek „dálnice“ na bývalé rychlostní silnice ke dni 1. 1. 2016 a následné změny v mapách či evidenci byl pouze...
Silniční obchvat KaznějovaSilniční obchvat Kaznějova (43x)
Na podzim letošního roku dokončíme pro Ředitelství silnic a dálnic ČR dokumentaci pro územní rozhodnutí stavby I/27, Kaz...
Silniční obchvat Rakovníka trasa B3Silniční obchvat Rakovníka trasa B3 (38x)
Krajská správa a údržba středočeského kraje jako investor pracuje usilovně na tom, aby si obyvatelé Rakovníka ulevili od...

NEJlépe hodnocené související články

Ohlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumfOhlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumf (5 b.)
Igor Sedláček pracoval v Polsku pět let a vedl suverénně největší projekt Metrostavu v zahraničí. O výstavbě rychlostní ...
Skanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad BečvouSkanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou (5 b.)
Dnes odpoledne se řidiči poprvé projedou po nové trase dálnice D1 na Moravě. Stavbu v hodnotě téměř 3 miliardy vybudoval...
Modernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dníModernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dní (5 b.)
Nejtěžší část prací má za sebou tým Jiřího Salavy z divize 4 Metrostavu, která modernizuje úsek dálnice D1 u Velkého Mez...

NEJdiskutovanější související články

Přeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapaPřeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapa (1x)
Přeložka silnice III/14539 je významnou spojnicí dvou největších českobudějovických sídlišť Máj a Vltava. Zhruba 740 m d...
Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (1x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice