KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Swietelsky Rail opravuje železniční trať ze Slatiny do Blažovic

Swietelsky Rail opravuje železniční trať ze Slatiny do Blažovic

Publikováno: 14.3.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

Rekonstrukce důležité železniční spojky z Brna-Slatiny přes Šlapanice do Blažovic nabrala, spolu s první výlukou, trvající od 9. do 26. března na intenzitě. „Během této doby připravíme objízdné trasy uvnitř stanice pro obsluhu nástupiště u staniční koleje číslo jedna tak, aby byl dopad našich prací na osobní dopravu co nejmenší„“ uvedl Jan Parchanski ze společnosti Swietelsky Rail CZ. Ta stavbu za 415 milionů korun bez DPH realizuje ve sdružení s brněnskou firmou Sežev-Reko. Po dokončení prací v březnu 2019 se traťová rychlost zvýší ze současných 80 km/h až na 115 km/h.

Stavbu, jejímž investorem je Správa železniční dopravní cesty, budou provázet i další výluky, z nichž ta nejdelší potrvá od 16. dubna do 23. července, kdy bude ve stanici Šlapanice dokončeno nové boční nástupiště.

Obnova tratě zahrnuje železniční svršek i spodek, mosty, trakční vedení a zabezpečovací zařízení. Projekt řeší také omezení hluku na trati, po níž jezdí vedle osobních i spěšné vlaky do Uherského Hradiště a Vlárského průsmyku. Vznikne také nová zastávka ve Šlapanicích.

„Pro nás to je první samostatná zakázka na Moravě, kde sice máme v Olomouci zastoupení, ale zatím jsme zde pracovali vždy jako subdodavatelé.“ říká Daniel Valla, ředitel stavby ze společnosti Swietelsky Rail CZ. Ten za nejzajímavější část prací pokládá právě vybudování nové zastávky ve Šlapanicích. Místním se tím výrazně zlepší dopravní dostupnost centra Brna, což zvýší i atraktivitu železniční dopravy v regionu. „Pro veřejnost atraktivní bude i broušení nově položených kolejí. Na to si je ale třeba počkat do počátku příštího roku,“ dodal. Firma k tomu chce využít nejmodernější speciální stroj Speno, který vlastní její mateřský rakouský koncern Swietelsky Baugesellschaft, lídr železničního stavitelství v Evropě.

Česká společnost Swietelsky Rail CZ byla sice založena už v roce 2009, ale aktivně na českém trhu působí až od roku 2015. Dnes zaměstnává na sto lidí a specializuje se na stavby a modernizace železnic a tramvajových tratí, kolejišť metra, výhybek či sanaci podloží. Mezi její významné letošní zakázky patří i modernizace železničních uzlů v Plzni a v Praze-Hostivaři.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice