KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Správa železniční dopravní cesty spustila masivní modernizaci zabezpečení zastaralých železničních přejezdů

Správa železniční dopravní cesty spustila masivní modernizaci zabezpečení zastaralých železničních přejezdů

Publikováno: 2.1.2014
Rubrika: Železniční infrastruktura

Téměř dvě miliardy korun půjde v následujících dvou letech do zvýšení bezpečnosti na 400 železničních přejezdech po celé České republice. Jde o společný projekt Správy železniční dopravní cesty a Evropské unie, jehož první výsledky jsou patrny v rámci stavby „Přejezdy v úseku Rumburk – Dolní Poustevna, pilotní projekt“.

V rámci tohoto projektu bylo pečlivě vybráno 13 zastaralých železničních přejezdů označených pouze výstražnými kříži, případně zabezpečených mechanickými závorami obsluhovanými dopravními zaměstnanci anebo vysloužilým zabezpečovacím zařízením ze sedmdesátých let.

Cílem modernizace je vybavit přejezdy moderním světelným zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, bez závor, ovládaným automaticky jízdou vlaků. Realizace projektu začala v červenci a ukončena bude v listopadu 2013. Zhotovitele stavby se na základě veřejné obchodní soutěže stala společnost AŽD Praha s. r. o., která je vedoucím účastníkem sdružení, na subdodávkách se dále podílí firma MONZAS spol. s r. o. a NTD Group a. s.

Vysoutěžená cena stavebního díla činí 67 236 057 Kč bez DPH. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, s. o. Stavba je spolufinancována z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Uvolňování prostředků na financování stavební projektu se řídí příslušnými rozpočtovými pravidly pro období 2007 – 2013. Maximální příspěvek EU bude 59 848 034 Kč, což činí 85 % ze způsobilých výdajů. Národní zdroje poskytl Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI).

Realizace projektu začala již v průběhu prázdnin. Celkem zahrnuje čtyři soubory vybraných železničních přejezdů:

  • Šluknov – Velký Šenov v km 10,039; 10,244 a 10,601 – přejezdy projdou rekonstrukcí mechanických přejezdových zařízení.
  • Světelné přejezdové zařízení v obvodu železniční stanice Mikulášovice dolní nádraží v km 19,912; 20,035 a 20,591 – rekonstrukce zařízení.
  • Rumburk – Velký Šenov v km 7,020; 14,661; 14,916 a 15,051  – výstavba světelného přejezdového zařízení.
  • Velký Šenov – Dolní Poustevna v km 16,680; 21,118 a 23,981 – výstavba světelného přejezdového zařízení.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (70x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (59x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice