KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    Slavnostní otevření mostu generála Chábery přes Labe

Slavnostní otevření mostu generála Chábery přes Labe

Publikováno: 17.12.2009, Aktualizováno: 20.1.2010 10:23
Rubrika: 2009, Mosty

Přípravu stavby převzal Ústecký kraj od ČR ŘSD. Stavba připravována v souladu s rozvojovými dokumenty , zejména „Strategií regionálního rozvoje České republiky“, která byla schválena vládou České republiky usnesením č. 682/2000 , „Programem rozvoje Ústeckého kraje – aktualizace, listopad 2001“, který Zastupitelstvo Ústeckého kraje vzalo na vědomí a schválilo jeho implementaci dne 12.12.2001 usnesením č. 21/8/2001, „Studií rozvoje a modernizace silnic II. a III. třídy v Ústeckém kraji“, která byla schválena Zastupitelstvem Ústeckého kraje usnesením č. 11/20/2003 dne 5.11.2003.

 Stavba řeší kapacitní a bezpečné silniční napojení prostoru Lovosice-Litoměřice na dálnici D8, nové silniční spojení obou břehů Labe (doplňující stávající přetížený Tyršův most v Litoměřicích) a napojení průmyslové zóny Prosmyky . V r. 2002 byla provedena revize přípravné dokumentace a bylo rozhodnuto o navýšení nivelety koruny komunikace tak, aby toto důležité dopravní spojení pro město Litoměřice a celý pravý břeh Labe bylo provozuschopné i za mimořádné situace jako byla povodeň v r.2002 , tj. niveleta komunikace byla zvýšena nad úroveň Q2002. Silnice tak zajišťuje v prostoru mezi Ústím nad Labem a Roudnicí n. L. jediné silniční spojení obou břehů Labe při obdobných povodních a významně tak urychlí zásahy jednotek v rámci Integrovaného záchranného systému Ústeckého kraje.

Členění stavby :
Stavba „II/247 přivaděč k průmyslové zóně Prosmyky“ se dělí na dvě části :
I.část začátek stavby umístěn do křižovatky silnice I/15 se silnicí III/00815 (Prosmyky, Mlékojedy) a silnicí II/247 (přivaděč k dálnici D8). Stávající průsečná úrovňová křižovatka byla nahrazena okružní křižovatkou (R 55m) umístěnou již na kótě nad Q2002. Hlavní trasa přivaděče pak pokračuje na násypu směrem k obci Prosmyky kde přechází přes dva inundační mosty (délka 89,2 a 69,2 m), mezi kterými je napojen sjezd k obci a průmyslové zóně. Trasa pak pokračuje dále na násypu k obci Mlékojedy. Před obcí přechází přes třetí inundační most (délka 120 m), za kterým je sjezd k obci. Za sjezdem k obci již trasa najíždí na most přes řeku Labe (délka 582 m). Most na pravé straně řeky překračuje železnici a vyúsťuje před okružní křižovatkou na Žernosecké ulici. Konec I. části stavby je v napojení na stávající silnici II/261 (ul. Žernosecká) okružní křižovatkou. Celková délka hlavní trasy 3,112 km. Silnice navržena v kategorii S 9,5/60. Součástí stavby jsou i vyvolané přeložky inženýrských sítí, cyklistická stezka a obslužná doprovodná komunikace.
(Souběžně je , ve spolupráci s Městem Litoměřice , připravována II.část stavby (zahájení realizace vázáno na dokončení stavebního řízení, dořešení majetkoprávního vypořádání stavbou dotčených pozemků a zajištění finančního krytí nákladů stavby) :
II.část , 1. etapa navazuje na I. část napojením na okružní křižovatku Žernosecká. Trasa dále pokračuje severním směrem, stáčí se a přimyká k železniční trati ČD Lovosice-Litoměřice-Česká Lípa. Pokračuje podél trati k napojení do ul.Kamýcká kde končí. Délka této trasy je 1,409 km. Silnice navržena v kategorii S 9/50.
II.část , 2.etapa navazuje na II.část, 1.etapu v ul.Kamýcká. Trasa pokračuje dále podle trati ČD a končí úrovňovým průsečným napojením na silnici III/2611 do ul.Masarykova. Délka úseku 0,427 km. Silnice v kategorii MS 9/50.)
Zajištění a průběh realizace :
projektant : Pontex s.r.o., Bezová 1658 , 147 14 Praha
zhotovitel : „Sdružení SMP-SSŽ-Metrostav-Prosmyky I.část“
SMP CZ a.s. Praha (vedoucí sdružení), Europia CS a.s. Praha (dříve SSŽ),
Metrostav a.s. Praha
technický dozor : ALONG s.r.o. Most
předání staveniště a zahájení prací : 11/2005
Stavba byla uváděna do provozu postupně dle dokončování jednotlivých samostatně provozovatelných částí takto :
11/2006 Okružní křižovatka I/15xII/247 včetně jejího napojení
náklady cca 210 mil. Kč hrazeny z rozpočtu ÚK a fondů EU v programu SROP
09/2007 trasa do km 1,6 (po sjezd Prosmyky)
náklady cca 245 mil. Kč hrazeny z rozpočtu ÚK a fondů EU v programu SROP
07/2008 trasa od km 1,6 po sjezd Mlékojedy ( km 2,45)
náklady cca 330 mil.Kč hrazeny z rozpočtu ÚK a příspěvku SFDI
12/2009 most přes Labe po OK Žernosecká (tím je zprovozněna celá I. část přivaděče)
náklady cca 845 mil.Kč hrazeny z rozpočtu ÚK a příspěvku SFDI
(část cca 180 mil.Kč bude doúčtována až v r. 2010)

Slavnostní zprovoznění posledního úseku I. části přivaděče dne 17. prosince 2009 se týká úseku od sjezdu Mlékojedy (km 2,45) po mostu přes řeku Labe až po ukončení okružní křižovatkou Žernosecká na napojení na stávající silnici II/261. Klíčovým objektem tohoto úseku byl stavební objekt SO 204 - přemostění Labe. Konstrukčně se jedná o komorový most z předpjatého betonu s horní mostovkou. Most má celkem 7 polí o rozpětí 43+64+72+90+151+102+60 m , tj. celková délka 582 m. Hlavní pole rozpětí 151 m a pole přilehlá se prováděla letmou betonáží, zbývající pole na pevné skruži. Rozpětí hlavního pole 151 m , prováděné letmou betonáží, patří u tohoto typu konstrukce k rekordním v ČR. Most navržen z betonu C35/45-XF2. Výška nosné konstrukce 3,50 m v běžných polích a uprostřed pole nad řekou, v podporách letmo betonovaných vahadel pak 7,5 m. Šířka komory 7,5 m. Šířkově po mostě vedeny dva jízdní pruhy š. 4,75 m , po straně k městu chodník š. 2 m a směrem po proudu cyklostezka šíře 2 m. Celková šířka mostu 15 m. Všechny podpěry mostu jsou založeny na velkoprůměrových pilotách. Nosná konstrukce je v prvních čtyřech polích od sjezdu Mlékojedy půdorysně zakřivena (v oblouku), dále již vede v přímém směru. Směrem k městu a obci Mlékojedy po celé délce mostu vedena protihluková stěna. Vybavení mostu bylo z důvodu zajištění bezpečnosti a operativnosti zásahů doplněno o kamerový systém napojený na dispečink městské policie Litoměřice. Doba stavby mostu 18 měsíců.


Připravilo odd. tiskových informací odboru kancelář hejtmana,
Krajský úřad Ústeckého kraje, Velká Hradební 48

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavby silnic a železnic zvýšily zisk a mění jménoStavby silnic a železnic zvýšily zisk a mění jméno (114x)
Uplynulý rok byl pro Skupinu SSŽ úspěšný. Dosáhla konsolidovaného obratu 23 miliard korun. Hospodářský výsledek po zdaně...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (69x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (62x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice