KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    Škoda Transportation získala evropský certifikát TSI pro vysokorychlostní soupravy pro Německo

Škoda Transportation získala evropský certifikát TSI pro vysokorychlostní soupravy pro Německo

Publikováno: 5.11.2018
Rubrika: 2018

Společnost Škoda Transportation získala certifikát TSI od agentury EBC jak pro lokomotivy 109E3, tak moderní dvoupodlažní vysokorychlostní vozy soupravy MNE (Mnichov – Norimberg Express) určené pro Německo. Soupravy začnou od jara příštího roku nahrazovat staré jednotky InterCity. Plné zahájení provozu celé flotily nových souprav se očekává od června 2019.

Škodovka se řadí mezi světovou elitu výrobců kolejových vozidel ve třídě vysokorychlostní kolejové dopravy. Vydáním tohoto certifikátu tak slavíme mimořádný úspěch v procesu homologace, jejíž dokončení očekáváme počátkem roku 2019, kdy by mělo dojít k finálnímu schválení soupravy. Dokončení tohoto technicky náročného projektu je prioritou nového představenstva pod novým vlastníkem investiční a finanční skupinou PPF a v budoucnu podpoří naše obchodní plány na evropském trhu,“ říká Petr Brzezina, předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation. 

Společnost Škoda Transportation vyrobila pro německého operátora Deutsche Bahn Regio šest moderních vysokokapacitních dvoupodlažních souprav včetně šesti lokomotiv. Tyto push-pull soupravy jsou určeny pro provoz na nejvýznamnější bavorské tratě Norimberk- Ingolstadt – Mnichov. Vzdálenost mezi Mnichovem a Norimberkem ujedou za hodinu a 45 minut, budou tedy pouze o 30 minut pomalejší než vysokorychlostní soupravy ICE. Souprava byla již letos v září úspěšně prezentována na mezinárodním veletrhu kolejových vozidel Innotrans v Berlíně.

Dodávky souprav byly posunuty o více než dva roky. Důvodem zpoždění byl především náročný vývoj tlakotěsných vozů a také testy celých souprav, které se v běžném provozu budou potkávat například v tunelu se soupravami ICE s rychlostí 300 km/h. Nyní je projekt vysokorychlostních dvoupodlažních souprav pro uživatele DB Regio téměř dokončen a první pasažéři se škodováckými vozy svezou na jaře příštího roku,“ doplňuje Zdeněk Majer, Viceprezident pro obchod Škoda Transportation.

Soupravy se skládají z řídícího vozu, koncového vozu, čtyř vložených vozů a lokomotivy řady Emil Zátopek 109E3 značky Škoda. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 km/h a budou provozovány rychlostí nejvýše 190 km/h.

Škoda Transportation je prvním dodavatelem pro Německo, který nabízí vozidlo s bezbariérovým vstupem z nástupiště ve výšce 760 mm. Push-pull souprava samozřejmě plní nejpřísnější německé i evropské standardy. Jednotky jsou vybaveny speciální tlakotěsnou skříní, která umožňuje potkávat jiné jednotky v tunelech při vysokých rychlostech, což přispívá k pohodlnému a nerušenému cestování.

Interiér vozu se klasicky dělí na první a druhou třídu a nově přibyl i dětský oddíl. Na přání zákazníka poskytuje souprava 676 míst k sezení. Každá souprava také nabízí 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu, která jsou doplněna o místa pro jejich doprovod. Soupravy mimo jiné dále nabízejí bezbariérový nástup, multifunkční prostory pro kočárky a kola, wi-fi a v neposlední řadě výrazně zlepší jízdní komfort pasažérů.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Společnost Škoda Transportation získala certifikát TSI od agentury EBC jak pro lokomotivy 109E3, tak moderní dvoupodlažní vysokorychlostní vozy soupravy MNE (Mnichov – Norimberg Express) určené pro Německo.Společnost Škoda Transportation získala certifikát TSI od agentury EBC jak pro lokomotivy 109E3, tak moderní dvoupodlažní vysokorychlostní vozy soupravy MNE (Mnichov – Norimberg Express) určené pro Německo.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravovanéPozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravované (55x)
Jihočeský kraj (JK), neformálně „jižní Čechy“, je druhým největším krajem ČR, resp. krajem s druhou největší rozlohou a ...
Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (33x)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...
Obchvat Českých Budějovic začneme stavět v záříObchvat Českých Budějovic začneme stavět v září (24x)
Po Praze jsou České Budějovice druhým nejzacpanějším městem pro automobilovou dopravu. Náměstek primátora Českých Budějo...

NEJlépe hodnocené související články

„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jiří Benda, majitel společnosti BENDA TRADE s. r. o. „Ze stavby odcházíme až poté...
Swietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkumSwietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkum (5 b.)
Až přijdou 7. prosince první cestující do železničních stanic Čížkovice a Chotěšov, možná je ani nepoznají. To skončí je...
Hořice - lávka přes I/35Hořice - lávka přes I/35 (5 b.)
Ve čtvrtek 18. 10. 2018 od 16 hod. proběhne slavnostní otevření nově postavené lávky přes komunikaci I/35 v Hořicích. Lá...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice