KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Swietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkum

Swietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkum

Publikováno: 12.11.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura, 2018

Až přijdou 7. prosince první cestující do železničních stanic Čížkovice a Chotěšov, možná je ani nepoznají. To skončí jejich modernizace, která je součástí revitalizace tratě Lovosice – Louny. 

„Cestující nejvíc ocení nová bezbariérová nástupiště s výškou nástupní hrany 550 milimetrů nad temenem kolejnice, tedy ve výšce podlahy železničního vozu. To jim významně usnadní nástup a vystup,“ říká Pavel Kouba, projektový manažer firmy Swietelsky Rail CZ, která zakázku pro státního správce železniční infrastruktury SŽDC zajišťuje.

Obnova je skutečně kompletní. Nový bude spodek a svršek tratě, včetně dálkového řízení provozu, stejně jako přístřešky, veřejné osvětlení, staniční rozhlas a informační systém pro nevidomé. Před stanicí Čížkovice se nad potokem Modla rovněž staví nový železniční most, který nahradí už nevyhovující kamenný.

Práce na této části stavby začaly 20. října a skončí v prvním prosincovém týdnu. V Chotěšově jim ještě předcházel pyrotechnický průzkum, protože za 2. světové války bylo zdejší nádraží cílem leteckého náletu.

Máme za sebou demontáž starých kolejí, zemní práce a sanace plání železničních spodků a jejich odvodnění. Dokončena jsou i nástupiště a položeny kabelové trasy,“ popisuje současný stav Pavel Kouba. Průběh prací firma Swietelsky Rail urychlila nasazením vlastního kolejového jeřábu Gottwald při demontáží kolejnic ve stanici Čížkovice. „S dělnickým prezidentem nemá stroj nic společného, ale rychlostí práce zaujal místní obyvatele i odborníky z oboru. Oproti předpokládaným pěti dnům jsme celou stanici demontovali jen dva dny,“ dodal šéf stavby.

Zakázka je součástí revitalizace tratě Lovosice – Louny za miliardu korun, na níž má Swietelsky Rail CZ podíl přes 20 procent ve sdružení se Strabag Rail a AŽD Praha. Swietelsky se stará i o stavbu mostů a propustků, ochranu a přeložky inženýrských sítí, potrubních a elektrických vedení a montáž silnoproudé elektročásti stavby.

Vedle toho společnost Swietelsky Rail od listopadu za zhruba 50 milionů korun opravuje 3,3 km dlouhý úsek přiléhající železniční tratě Lovosice – Čížkovice. Mění poškozené pražce a ojeté kolejnice, svršek projde kompletním pročištěním strojní čističkou, upraví se geometrická poloha koleje. V zastávce Sulejovice vznikne nové nástupiště. I zde se končí 7 12., aby byl celý úsek Lovosice – Louny zprovozněn. Investorem je SŽDC.

Modernizace regionální tratě Louny – Lovosice patří mezi letošní největší investice na české železnici. Díky ni se doprava na těchto 34 kilometrech zrychlí až o půl hodiny na 50 minut. Zvýší se také bezpečnost a propustnost tratě. Na ní bude možné zavést spěšné vlaky z Loun do Ústí n. L., kam řada lidí cestuje za prací.

První úsek Louny - Libochovice  prošel modernizací od 30. května do 19. října, s dílčí rekonstrukcí železniční stanice Libochovice. Na tuto první etapu navázala hned další úsekem Libochovice – Lovosice, která skončí k 7. prosinci. Do konce března 2019 pak bude oživeno dálkové řízení provozu na trati Lovosice – Louny z dopravní kanceláře v železniční stanici Lovosice.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Swietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (90x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Výpravní budovy a jejich dispoziční uspořádání I. Od koněspřežné dráhy po současnostVýpravní budovy a jejich dispoziční uspořádání I. Od koněspřežné dráhy po současnost (61x)
Na železniční síti České republiky se nachází více než 2 000 výpravních budov. Některé z nich byly vybudovány v poslední...
Pozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravovanéPozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravované (59x)
Jihočeský kraj (JK), neformálně „jižní Čechy“, je druhým největším krajem ČR, resp. krajem s druhou největší rozlohou a ...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (1x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...