Silniční okruh kolem Prahy – tunely staveb Jihozápadního segmentu
Letošní předprázdninový betonářský úterek se zabýval Silničním okruhem kolem Prahy (SOKP) – konkrétně tunely staveb Jihozápadního segmentu. Tato již tradiční akce se konala na Stavební fakultě Českého vysokého učení technického v Praze.
Všeobecný přehled o Jihozápadním segmentu SOKP (Jesenice – Slivenec) přednesl Ing. Jan Zapletal ze společnosti Pragoprojekt, a.s. Projektu a realizaci tunelů Cholupice – Komořany na stavbě 513 se věnoval Ing. Libor Mařík (IKP Consulting Engineers,s.r.o.). Společnost Hochtief CZ, a.s., zastupoval Ing. Ladislav Štefan, který seznámil posluchače s detaily provádění trvalého ostění tunelu Lochkov – Radotín na stavbě 514.
Výstavba Jihozápadního segmentu SOKP
V roce 2006 byla zahájena stavba prvního ze tří úseků Jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy. Dokončení této části, které se předpokládá v polovině roku 2010, významně pomůže k řešení nepříznivé situace v pražské dopravě. Po zprovoznění celkem 23 kilometrů kapacitní čtyřpruhové komunikace dojde k propojení dálnic D1 (směr Brno) a D5 (směr Plzeň) a odklonu tranzitní dopravy mimo Barrandovský most.
Jihozápadní segment představuje komplikované technické dílo – zahrnuje dva tunelové komplexy s celkovou délkou cca 3.600 m, cca 2000 m dlouhou estakádu přes údolí Vltavy a Berounky, rozsáhlé mimoúrovňové křižovatky s dálnicí D1 a ulicí Strakonickou a nadstandardní technologické vybavení.