KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2013    Rychlestavitelný jeřáb Liebherr 65 K: Nová měřítka ve třídě 65 mt

Rychlestavitelný jeřáb Liebherr 65 K: Nová měřítka ve třídě 65 mt

Publikováno: 22.3.2013
Rubrika: 2013

V České republice byl tento nový rychlestavitelný jeřáb poprvé představen veřejnosti na akci Liebherr RoadShow, která se konala na konci dubna roku 2012 v pískovně v Bratčicích u Brna. 

Nová konstrukce 65 K je založena na úspěšné koncepci typu 81 K, představeného před třemi lety. Byla při ní uplatněna řada optimalizovaných a dále rozvinutých funkcí. Díky tomu nastavuje rychlestavitelný jeřáb ve třídě 65-mt nová měřítka v oblasti výkonu, ovládání a bezpečnosti na staveništi.

S maximální nosností 1400 kg při vyložení 40,0 m představuje typ 65 K ve své velikostní třídě absolutní špičku. Stejně jako u většího 81 K jsou všechna břemena přemisťována v čistě 2lanovém provedení SPEED2LIFT. Žádné přelanovávání, žádná ztráta času pro dosažení maximálního přenosu nákladu na staveništi - to je v této třídě jeřábů také jedinečné. Vynikajícím ukazatelem výkonu je také maximální nosnost 4 500 kg.

Inovativní řešení pro přepravu umožňují přepravit kompletní jeřáb 65 K včetně zátěže na staveniště jen dvěma nákladními automobily. V porovnání s předchozím modelem byly výrazně redukovány přepravní rozměry. Přepravní délka snížená na méně než 14,5 m a rozvor 6 m zvyšují manévrovatelnost při přepravě jeřábu. Díky tomu lze 65 K bez námahy přepravovat i nejužšími průjezdy na staveništi. Model 65 K lze navíc na základě konstrukčního provedení otoče s krátkým přesahem montovat velmi blízko budov.

Ke špičkovým parametrům v této třídě jeřábů patří také malý rozpon podpěr 4,2 m x 4,2 m a poloměr otáčení optimalizovaný na 2,55 m. To poskytuje jeřábu 65 K mimořádnou flexibilitu i v husté zástavbě a ve stísněných prostorách.

Montáž rychlestavitelného jeřábu 65 K je vysloveně bezpečná a jednoduchá. Manipulace při montáži je jednak podpořena poloautomatickým blokováním mezi věží a otočí pomocí rychlospojky (Quick-Connection) a jednak spolehlivou kinematikou vztyčování, která umožňuje montáž i nad vysokými překážkami. Napínací táhla výložníku umožňují bezpečnou manipulaci a poloautomatické balastování, což ve spojení se samocentrovacími zatěžovacími panely umožňuje instalovat závaží v nejkratším možném čase i bez pomocného jeřábu.

Moderní předprogramovatelné řízení zahrnuje mnoho možností pro bezpečnou montáž a hospodárný provoz. Při prvomontáži ulehčuje jednoduché skalírování jeřábu pouze jedním břemenem ve spojení s grafickým displejem LCD rychlé a bezpečné nastavení jeřábu. Dalším plusovým bodem v oblasti bezpečnosti je volitelná varianta elektronického omezovače pracovního rozsahu ABB a elektronické omezení zatěžovacího momentu LMB. Při provozu jeřábu jsou na displeji přehledně v piktogramech zobrazeny všechny informace o aktuálním stavu.

U nového jeřábu 65 K se používá úspěšná technologie pohonu a řízení, kterou Liebherr poprvé použil u rychlestavitelného jeřábu 81 K a předtím byla známa jen u modelů s horní otočí. U nového 65mt rychlestavitelného jeřábu je k dispozici také stiskem tlačítka spínaný režim jemného polohování MICROMOVE. Lze tak s naprostou bezpečností jemně a na milimetry přesně polohovat i těžká břemena bez zajištění brzdy zdvihacího ústrojí. K hospodárné manipulaci s břemeny přispívají plynule regulované a zejména energeticky účinné pohony frekvenčních měničů z centra Liebherr. Tak je vždy zajištěno bezpečné pojíždění s břemenem.

Nový 65 K nabízí při nasazení na staveništi obvyklou flexibilitu a vynikající přizpůsobivost. S využitím rychlého šplhacího zařízení lze až 5 segmentů věže vztyčit snadno a bezpečně. Díky nastavení sklonu výložníku až 30° nabízí 65 K celkem 14 výšek háku od 15,6 m do 51,7 m, takže se lze optimálně přizpůsobit všem požadavkům staveniště. 

Přehled výkonových parametrů modelu 65 K 

Max. výška háku:

až 34,6 m

Výška háku při sklonu 30°: až 51,7 m
Vyložení: 28,0 / 35,0 / 40,0 m
Vyložení při sklonu 30°: 23,9 / 29,9 / 34,3 m

Nosnost při vyložení 40,0 m: 

1.400  kg
Nosnost při vyložení 35,0 m:  1.800  kg
Nosnost při vyložení 28,0 m: 2.600  kg
Maximální nosnost: 4.500  kg
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Silnice I/9 Dubice – Dolní Libchava, obchvatSilnice I/9 Dubice – Dolní Libchava, obchvat (39x)
Předmětem stavby je přeložka trasy silnice I/9 jako obchvatu České Lípy a Nového Boru, konkrétně jedna ze tří částí obch...
Stavba silnice „R35 Hořice – Sadová“ (34x)
V prosinci roku 2012 vydal Stavební úřad Městského úřadu Hořice územní rozhodnutí na stavbu „R35 Hořice – Sadová“. S ohl...
Silnice I/38: obchvat KolínaSilnice I/38: obchvat Kolína (30x)
V úrodné polabské nížině na obou březích Labe se rozkládá město Kolín. Bohaté archeologické nálezy z města i jeho nejbli...

NEJlépe hodnocené související články

Na konci příštího týdne zahájí Ředitelství silnic a dálnic opravy na rychlostní silnici R7 ve Středočeském kraji (4.8 b.)
V neděli 27. 10. 2013 budou zahájeny opravy na rychlostní silnici R7 v úsecích mezi Prahou a Knovízí ve Středočeském kra...
Nový bezpečnostní prvek pro dispečink 1. Národního železničního koridoru (4.5 b.)
Dopravny a dispečinky 1. Národního železničního koridoru (1. NŽK) jsou nově vybaveny moderními ovládacími terminály. Jej...
Letos se opraví nejvíce kilometrů dálnic v historiiLetos se opraví nejvíce kilometrů dálnic v historii (4.5 b.)
Už teď je jisté, že v roce 2013 bylo opraveno historicky nejvíce kilometrů dálnic. Tento pozitivní vývoj je možný díky s...

NEJdiskutovanější související články

Pokračuje oprava dálnic D1 a D2 v Brně (1x)
ŘSD tuto neděli zahájí pokračování v rozsáhlé opravě průtahu dálnic D1 a D2 u Brna. Oprava mezi km 193,8 a 199,3 byla z ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice