KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    ŘSD zahajuje dostavbu chybějícího úseku D805. Zprovozněn bude v roce 2014

ŘSD zahajuje dostavbu chybějícího úseku D805. Zprovozněn bude v roce 2014

Publikováno: 6.5.2012, Aktualizováno: 9.5.2012 12:37
Rubrika: 2012

Ředitelství silni a dálnic ČR začne v pondělí 7. května s dostavbou chybějícího úseku dálnice D805 mezi Prackovicemi a Řehlovicemi. ŘSD tím navazuje na rozhodnutí Krajského úřadu Ústeckého kraje, který před týdnem zamítl odvolání proti stanovisku o posuzování vlivu stavby na životní prostředí. Dostavbě celé dálnice D8 tak nic již nebrání. Končí léta protahování dostavby uvedeného úseku, kterou blokovala řada odvolání občanských sdružení. Současně je na 14. května plánováno uvedení do předčasného užívání úseku mezi Lovosicemi a Bílinkou.

Stavba bude v pondělí zahájena na zbývajícím úseku dálnice D8 od tunelu Prackovice po mimoúrovňovou křižovatku Řehlovice. „Provádět se bude stavba všech objektů umístěných na tomto úseku. Jde o více než 80 stavebních objektů: od trasy dálnice, přes přeložky silnic, protihluková opatření až po přeložky inženýrských sítí,“ popisuje chystané práce René Poruba, který je pověřen řízením ŘSD. Předpokládaná doba realizace stavby je - v souladu s uzavřenou smlouvou o dílo - stanovena na 32 měsíců od nabytí právní moci stavebního povolení a předání staveniště zhotoviteli stavby. Podle současného harmonogramu by tedy k dokončení celého úseku dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic mohlo být otevřeno do konce roku 2014.

Stavba chybějícího úseku je rozdělena do šesti samostatných částí, které byly vysoutěženy a jsou realizovány jako jeden dálniční úsek Lovosice – Řehlovice. U samostatných částí se původně předpokládalo zprovoznění jako celku, s ohledem na stávající situaci však bude stavba zprovozněna ve dvou etapách, a to nejprve v úseku od mimoúrovňové křižovatky Lovosice po mimoúrovňovou křižovatku Bílinka (tj. cca 3,8 km) a následně ve zbývající části, tedy od mimoúrovňové křižovatky Bílinka po mimoúrovňovou křižovatku Řehlovice.

Dokončením stavby Dálnice D8, 0805 Lovosice – Řehlovice dojde k propojení stávajících úseku dálničního tahu D8, a to 0804 Doksany – Lovosice a navazujících úseků 0806 Řehlovice – Trmice a 0807 Trmice – st. hranice ČR/SRN. Po zprovoznění tohoto dálničního úseku dojde k přesunu podstatné části intenzit ze stávajících tras – tj. sil. I/8 a I/30 na dálnici D8 a obě silnice I. třídy budou určeny pouze pro místní dopravu. Předpokládá se, dle zpracovaných modelů dopravy, že z obou úseků zcela zmizí tranzitní doprava, která těmito úseky dnes pouze projíždí. V dotčených obcích na obou jmenovaných komunikacích se pak předpokládá úbytek intenzit dopravního proudu o 11000 – 13000 vozidel za 24 hodin.

Informace o celé úseku D805 Lovosice - Řehlovice
Stavba 0805 Lovosice – Řehlovice je částí uceleného dálničního tahu dálnice D8 Praha – státní hranice Česko/Německo. Dálnice D8 je součástí IV. Evropského multimodálního dopravního koridoru Berlín – Drážďany – Praha – Bratislava –Györ – Budapešť – Arad – Craiova – Sofie – Plovdiv – Istanbul.

V rámci dálničního systému České republiky bude tento tah výhledově veden po dálnicích D8 a D3 a bude rovněž spojovat severočeskou, pražskou a středočeskou aglomeraci s táborským a českobudějovickým regionem.

Z hlediska realizace se stavba dělí na samostatné části A – F, které však nebudou uváděny do provozu samostatně. Stavba 0805 bude zprovozněna jako celek tak, že v návaznosti na již provozované úseky bude představovat ucelený tah Praha – Ústí nad Labem – státní hranice Česko/Německo. Při návrhu trasy dálnice D8, stejně jako při posuzování vlivu dálnice na ochranu životního prostředí a zdraví (jakost vody, jakost vzduchu, tuhé odpady, hluk aj.) byly aplikovány zásady evropských norem a harmonizačních dokumentů, směrnic a úředních věstníků Evropského společenství. Trasa stavby 0805 dálnice D8 vyhovuje požadavkům dopravní politiky a její vliv na obyvatelstvo a životní prostředí je na akceptovatelné úrovni.

Stavba 0805 navazuje v prostoru Lovosic na již vybudovanou stavbu 0804. Začíná mimoúrovňovou křižovatkou (MÚK) se silnicí I/15 (I/30) a pokračuje v trase původní silnice I/8 přes obec Vchynice, nad kterou se odklání vpravo kolem vrchu Lovoš, kde je u obce Bílinka rovněž MÚK s napojením na silnici I/8 na Teplice. Trasa dálnice pokračuje přes Opárenské údolí kolem obcí Chotiměř a Dobkovičky do úbočí podél Labe nad Litochovicemi a Prackovicemi. Zde v bývalém prackovickém lomu prochází jeho hlavní stěnu tunelem délky 270 m, přechází údolí a dalším tunelem délky 620 m se dostává do pros-toru obce Radejčín. Zde se trasa již svažuje kolem obce Habrovany k obci Řehlovice, kde se v pravém oblouku napojuje na již vybudovanou a provozovanou stavbu 0806 Řehlovice – Trmice. V Řehlovicích je rovněž navržena MÚK s rychlostní silnicí R63. Součástí stavby dálnice jsou i přeložky silnic I., II. a III. tříd, polních cest a místních komunikací, přeložky inženýrských sítí, objekty vodohospodářské, rekultivace, vegetační úpravy, protihluková opatření, demolice a další.

Popis jednotlivých částí stavby
Stavba 0805 A (trasa dálnice) – Tato část je samostatnou stavbou dálnice D8, která je kapacitním dopravním řešením navazujícím na dopravu stávající silniční sítě. Předmětem stavby je vybudování komunikace dálničního typu v kategorii D 27,5/120.

Stavba 0805 B (most Vchynice) – Novostavba zakrytého dálničního mostu délky 232 metrů a 840 metrů dlouhé komunikace III. třídy.

Stavba 0805 C (most O parno) – Jedná se o novostavbu dálničního obloukového železobetonového mostu o rozpětí 135 metrů se spolupůsobící předpjatou deskovou mostovkou. Celková délka mostu je 275 metrů a výstavba letmou betonáží je řešena vyvěšováním oblouku zpětnými závěsy bez zásahu do prostoru údolí.
Stavba 0805 D (most Dobkovičky) – Předmětem je novostavba dálničního mostu, jehož nosnou konstrukci tvoří trámový předpjatý spojitý nosník. Celková délka mostu je 454,70 metru.

Stavba 0805 E (tunel Prackovice) – Novostavba dálničního tunelu, který prostupuje masiv hřebene kopce Debus ve vrcholové partii Prackovického lomu nad obcí Prackovice a vyúsťuje na opačné straně úbočí nad údolím „Uhelné strouhy“. Délka tunelových trub je 260, resp. 270 metrů.

Stavba 0805 F (tunel Radejčín) – Stavba zahrnuje realizaci dálničního tunelu, dálničního mostu mezi tunely a kompletního tělesa dálnice v délce 1080 m. Dálniční tunelové trouby Radejčín délky 600 a 620 metrů podchází plochý Radejčínský hřbet Českého středohoří východně od nádraží Radejčín.

Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Konkrétně se jedná o Prioritu 2, oblast podpory „Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T“.


 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (23x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (20x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (19x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice