KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    ŘSD rozšířilo trestní oznámení podané kvůli D47, podezírá správce

ŘSD rozšířilo trestní oznámení podané kvůli D47, podezírá správce

Publikováno: 14.2.2012, Aktualizováno: 20.2.2012 11:11
Rubrika: 2012

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v těchto dnech rozšířilo trestní oznámení podané v souvislosti s dodávkou strusky pro stavbu dálnice D47 na Ostravsku. Pod silnicí totiž podle znaleckých posudků leží méně kvalitní ocelárenská struska. Podle projektu ale měla být dodána dražší vysokopecní. Podle šéfa ŘSD Reného Poruby se společnost stala obětí podvodu a podílet se na něm mohl i správce stavby Tomáš Mráček.
 

Původní trestní oznámení ŘSD podalo 27. prosince loňského roku. Tehdy ještě na neznámého pachatele. Podle podniku záměnou materiálu došlo k podvodu se škodou víc jak 250 milionů korun. Rozšíření moravskoslezské hospodářské kriminálce odeslalo 6. února a týká se už konkrétní osoby. "Podnět k prošetření byl rozšířen o skutkové okolností týkající se činnosti správce stavby," potvrdil Poruba.

Reagoval tak na vyjádření zhotovitele stavby společnosti Eurovia v médiích. "Uváděli, že záměna materiálu v násypech stavby z vysokopecní strusky na nedovolenou ocelárenskou strusku byla schválena správcem stavby Tomášem Mráčkem. I on veřejně uváděl, že ke schválení takové záměny materiálů povolení udělil," vysvětlil Poruba s tím, že Mráček takovou pravomoc ale neměl.

Záměna materiálů podle Poruby mohla být provedena pouze změnou smlouvy o dílo ve formě dodatku a správce stavby nebyl oprávněn takovou případnou změnu smlouvy o dílo odsouhlasit. "Právě proto ŘSD rozšířilo již dříve zaslaný podnět o nové okolnosti, které souvisejí s činností správce stavby. Požádali jsme policii o prošetření, zda v souvislosti s případným schválením záměny materiálů v násypu stavby nedošlo ke spáchání trestného činu," řekl ředitel s tím, že Mráček i nadále zůstává zaměstnancem ŘDS. Případná personální opatření podnikne až na základě výsledků vyšetřování.

ŘSD se odvolává na znalecký posudek, podle něhož použitá ocelárenská struska bobtná víc než objednaná struska vysokopecní a dálnice se vlní.

Společnost Eurovia, která dálnici stavěla, vinu odmítá. "Využití materiálu ze starých struskových valů si vymínilo Ředitelství silnic a dálnic," uvedla mluvčí firmy Petra Kučerová. To silničáři nepopírají. Upozornili ovšem na to, že v takzvaném odvalu Hrabová, odkud se měla struska brát, je jak ta vysokopecní, tak ta ocelárenská. "ŘSD připustilo pouze použití vysokopecní strusky z odvalu Hrabová," stojí v trestním oznámení, o kterém jako první informoval deník Blesk.

Eurovia se kvůli nekvalitní strusce soudí s jejím dodavatelem. Není proto jasné, kdo by měl nést za údajně ošizenou stavbu případnou trestní odpovědnost. Pokud by ale policie dospěla k závěru, že šlo o podvod, hrozilo by viníkovi až deset let vězení, píše list.

Spor o vady na D47 vypukl koncem listopadu, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Ty podle státní společnosti dokládají, že Eurovia nedodržela domluvený postup stavby. Firma prý například použila nestabilní stavební odpad i tam, kde měly být stálé materiály. Eurovia ale odmítá, že by pochybila. Její ředitel Martin Borovka řekl, že použitý materiál, který nyní bobtná a způsobuje zvlnění vozovky, si přálo ŘSD. Záruční doba dálničního úseku končí příští rok.

Problematický úsek D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS. Jezdí se po něm od prosince 2007. Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci. Zbývá dostavět poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (24x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (20x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (19x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice