KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Řidiči na D1 si oddechnou. Kolony u Měřína zmizí

Řidiči na D1 si oddechnou. Kolony u Měřína zmizí

Publikováno: 22.9.2009
Rubrika: Doprava

Nepříjemné každodenní kolony v obou směrech dálnice D1 u obce Měřín na 134. kilometru se brzy stanou minulostí. Již za dva dny zde totiž stavbaři společnosti Skanska DS dokončí rekonstrukci téměř 2 a půl kilometru dlouhého úseku dálniční vozovky ve směru na Prahu. Práce na novém povrchu vyřadily na deset týdnů z provozu jednu polovinu dálnice. Nový cementobetonový povrch vozovky však nyní bude bezpečnější a pohodlnější. První auta zde opět projedou ve čtvrtek kolem poledne. Investorem stavby v hodnotě 117,5 milionu korun je Ředitelství silnic a dálnic, náklady pokryl Státní fond dopravní infrastruktury.

Řidiči na D1 si oddechnou. Kolony u Měřína zmizí

„Stavba trvala 68 dnů a v jejím rámci jsme vybourali okolo 15 tisíc tun betonu a asfaltu a položili přes 8 tisíc krychlových metrů čerstvé betonové směsi. Rekonstruovaný úsek je dlouhý 2 345 metrů, vozovka byla rozšířena z 10,75 metru na 11,5 metru. Cementobetonový kryt je nyní dvouvrstvový a povrch vozovky má tloušťku 28 centimetrů. Výhoda tohoto materiálu spočívá hlavně v jeho životnosti, díky které například v povrchu nevznikají koleje a dále v jeho schopnostech odrážet světelné paprsky při jízdě v noci,“ řekl Lumír Kukelka, stavbyvedoucí společnosti Skanska DS.

V rámci stavby byl odstraněn původní betonový a asfaltový kryt vozovky dálnice, který byl nahrazen dvouvrstvovým betonovým krytem s vloženými kluznými trny a kotvami v celé šíři vozovky. Při bourání betonové vozovky pracovníci využili také speciální stroj s bouracím břitem – tzv. gilotinu.

Součástí rekonstruovaného úseku jsou i dva dálniční mosty, u nichž se v předpolí provedla výměna asfaltové obrusné vrstvy. Nově je také rozšířen připojovací pruh z místní odpočívky.

Základní údaje
Přesný název stavby: Rekonstrukce dálniční vozovky D1, km 134,290-136,800 vlevo
Místo: Dálnice D1, km 134,290-136,800 vlevo
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Financování: Státní fond dopravní infrastruktury
Doba realizace: 17.7.2009 – 24.9.2009
Celková cena: vč. DPH 117,5 milionu Kč
Realizátor: Skanska DS a.s., závod 86 Uherské Hradiště
Projektant: ALB projekt, spol. s r.o. , Ing. Jareš Jiří, CSc. 

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Dálnice D1 u Měřína (foto: Skanska)Dálnice D1 - Gilotina

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (79x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Zeleň a rozhled na pozemních komunikacíchZeleň a rozhled na pozemních komunikacích (77x)
Bezpečnost je v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích jedno z nejčastěji skloňovaných slov. Bohužel se v souv...
Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (66x)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...

NEJlépe hodnocené související články

Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (5 b.)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...
Možnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČRMožnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČR (5 b.)
V roce 2013 jsme zpracovávali studii pro ŘSD, která měla za úkol doporučit a vyhledat možnosti uplatnění uspořádání 2+1 ...
Verejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a LeopoldovVerejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a Leopoldov (5 b.)
Neustály nárast podielu cestnej prepravy na prepravnom trhu v Európe spôsobuje znižovanie mobility a trvalo udržateľného...

NEJdiskutovanější související články

Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (1x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Nové nejluxusnější autobusy Student Agency express na pravidelné lince Praha - BrnoNové nejluxusnější autobusy Student Agency express na pravidelné lince Praha - Brno (1x)
Student Agency express, největší autobusový dopravce na dálkových linkách v České republice, nasadil do provozu první z ...
VIDEO: Test brzdných drah (1x)
Pěkně zpracované video BESIP a VOLVO z testu brzdé dráhy uskutečněného na TRUCKFESTU 2008 v Hradci Králové....

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice