KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Rekonstrukce trakčních napájecích stanic

Rekonstrukce trakčních napájecích stanic

Publikováno: 2.7.2015
Rubrika: Železniční infrastruktura

V průběhu loňského roku byly uvedeny do provozu a slavnostně ukončeny dvě technologické stavby z oblasti projektování trakčních napájecích stanic resp. energetických zařízení. Jednalo se o stavby „Rekonstrukce R110 kV a T110 kV trakční měnírny Pečky“ (05/2014) a „Rekonstrukce R110 kV TNS Nedakonice – 2. etapa“ (08/2014).

Kromě technických řešení byly obě stavby zajímavé také tím, že byly realizovány se souběžnými investicemi energetických společností ČEZ Distribuce a. s. a E.ON Distribuce a. s. Tedy stavby velmi náročné na koordinaci a harmonogram výstavby, které se vždy pečlivě projednávaly na společných kontrolních dnech s energetickými společnostmi. V případě ČEZ Distribuce a. s. se jednalo o koordinaci přímo v místě stavby trakční měnírny Pečky, kde energetická distribuční společnost realizovala svoji vlastní transformační stanici 110/22 kV a rekonstruovala také čtyři navazující linky 110 kV spojující rozvodnu Pečky s rozvodnou 110 kV Čechy Střed, Kolín Západ a Český Brod. Na Moravě pak byla trakční napájecí stanice Nedakonice, resp. její rekonstrukce po polovinách koordinována s investičními akcemi E.ON Distribuce a. s. v rámci napájecích linek 110 kV Pánov – Kunovice.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE:
Stavba:

Rekonstrukce R 110 kV a T 110 kV trakční měnírny Pečky

Investor:

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Projektant: SUDOP PRAHA a. s.
Zhotovitel: Elektrizace železnic Praha a. s.
Realizace: 01/2012 – 05/2014
Náklady: 253 856 000 Kč

Pro technické řešení rekonstrukce trakční měnírny Pečky byla poprvé využita nově vyvinutá mobilní kontejnerová trakční měnírna o výkonu 5,3 MVA v kombinaci s repasovanou stávající mobilní měnírnou téhož výkonu z výrobního portfolia firmy EŽ Praha a. s. Dalším inovativním počinem v rámci potřebného zajištění náhradního napájení po dobu výstavby bylo použití prefabrikovaného stanoviště transformátoru 110/23 kV ze železobetonových dílců (van) pro tzv. „provizorní napaječ“ 110/23 kV, jenž zajišťoval právě požadované náhradní napájení po dobu výstavby. Prefabrikované stanoviště transformátoru provizorního napaječe pak bylo demontováno a využito pro definitivní stav.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE:
Stavba:

Rekonstrukce R 110 kV TNS Nedakonice – 2. etapa

Investor:

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Projektant: SUDOP PRAHA a. s.
Zhotovitel: Sdružení firem SIGNALBAU a. s. a OHL ŽS, a. s.
Realizace: 01/2013 – 08/2014
Náklady: 84 233 000 Kč

Rekonstrukci rozvodny 110 kV TNS Nedakonice bylo nutné technicky řešit tak, aby probíhala vždy po polovinách, opět z důvodu zachování napájení přilehlých tratí. TNS Nedakonice je však kombinovanou trakční napájecí stanicí, tj. zajištuje napájení jak systému 3 kV DC, tak i 25 kV 50 Hz. V tomto případě však nebylo uvažováno o použití jiného provizorního napájení již ve fázi přípravné dokumentace. Existuje sice mobilní měnírna pro systém 3kV DC (viz popis výše), nikoliv však mobilní napájecí stanice pro systém 25 kV 50 Hz (v geografickém měřítku ČR). Také z prostorových důvodů by nebylo možné použít jiné provizorní řešení, proto byla volena varianta rekonstrukce po polovinách.

Úspěšné dokončení obou staveb pak bylo výsledkem dobré společné spolupráce zástupce investora, zhotovitele a generálního projektanta, včetně vypořádání se s administrativou, kterou realizace staveb spolufinancované z fondů EU skýtají.

Reconstruction of Traction Powerstations
During the last year, two technological constructions related to a railway electrification system were finished and open for the public, particularly, “Reconstruction R110 kV and T110 kV of traction substation Pečky” (May 2014) and “Reconstruction R110 kV TNS Nedakonice – phase 2” (August 2014).

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
TM Pečky – stanoviště transformátoru provizorního napáječeTM Pečky – provizorní napáječ 110/23 kV, © EZ Praha ITM Pečky – kontejnerová měnírna 2 × 5,3 MVATNS Nedakonice – stanoviště transformátorů 110/23kV a 110/25 kVTNS Nedakonice – rozvodna 110 kV se stanovišti transformátorů

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (70x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (52x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice