KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    „Rekonstrukce stávajícího železničního úseku Kaunas (Palemonas) – Gaižůnai“

„Rekonstrukce stávajícího železničního úseku Kaunas (Palemonas) – Gaižůnai“

Publikováno: 23.7.2013
Rubrika: Doprava

V loňském roce rozšířila Eurovia CS, a. s., závod Pardubice své pole působnosti až do Litevské republiky, kde ve sdružení se sesterskou společností AB Eurovia Lietuva, realizuje stavbu „Rekonstrukce stávajícího železničního úseku Kaunas (Palemonas) – Gaižůnai.

Smlouva s investorem byla podepsána 14. 5. 2012. Celková cena díla je 74 951 531,04 Lt a podíly ve sdružení jsou Eurovia CS 64 % a Eurovia LT 36 %. Doba výstavby je dle smlouvy 720 dní od zahájení prací. Jedná se o rekonstrukci jednokolejné tratě o rozchodu 1 520 mm v celkové délce 25 km. Stavba zahrnuje kompletní výměnu železničního svršku, odtěžení stávajícího štěrkového lože a původní podkladní vrstvy až na úroveň nové zemní pláně. Poté bude položena geotextilie, která bude na neúnosných úsecích doplněna geomříží. Následně bude navezena nová ochranná vrstva KG1 ze štěrkopísku v tloušťce 45 cm. V rámci prací na odkopávkách pro novou ochrannou vrstvu bude provedeno i nové odvodnění zemního tělesa, a to převážně nově vybudovanými nezpevněnými příkopy. Pouze v železničních stanicích Gaižůnai a Palemonas bude odvodnění zřízeno z betonových prefabrikátů. Na ochranné vrstvě KG1 bude zřízeno nové štěrkové lože z kameniva frakce 32 – 63 a bude vybudován nový železniční svršek tvaru UIC 60 na železobetonových pražcích. Součástí žel. svršku ve stanicích Palemonas, Kalnienai a Gaižůnai je 8 ks nových výhybek.

V průběhu prací na železničním spodku bude realizováno celkem 7 rekonstrukcí stávajících propustků, 3 rekonstrukce stávajících mostů, 7 přestaveb stávajících mostů na propustky a 8 stávajících propustků bude sanováno. V rámci tohoto projektu bude rekonstruováno celkem 5 přejezdů, přičemž 4 budou z betonových prefabrikátů a jeden celopryžový. Dále bude v žst. Kalnienai realizována přestavba ostrovního nástupiště, které bude z nových prefabrikátů tvaru „L“ a zámkové dlažby. Nástupiště bude odvodněno pomocí svodného potrubí.

V celém úseku bude rovněž provedena modernizace sdělovacího a zabezpečovacího zařízení.

V loňském roce jsme zrealizovali úsek Palemonas – Kalnienai (cca 11 km). Přípravné práce byly zahájeny 31. 7. 2012, práce ve dlouhodobé výluce 6. 8. 2012. Ukončení výluky bylo naplánováno na 13. 12. 2012, ale podařilo se nám obnovený úsek zprovoznit již 30. 11. 2012.

Zbývající úsek Kalnienai – Gaižůnai rekonstruujeme v letošním roce. Dle schváleného harmonogramu práce probíhají ve výluce od 1. 4. 2013 do 9. 9. 2013. Dokončení celého projektu plánujeme do 15. 12. 2013, tzn. ve zkrácené době výstavby oproti smlouvě o 6 měsíců.

Dvoutýdenní zpoždění, které bylo způsobeno nepříznivými klimatickými podmínkami začátkem dubna, se podařilo dohnat a v současné době probíhají práce dle schváleného harmonogramu. Po ukončení této výluky budou následovat dokončovací práce a budeme připravovat dokumentaci k předání stavby.

STAVBA KAZLU RUDA – KAUNAS
Dne 21. června byla podepsána smlouva o dílo na modernizaci tratě Kazlu Ruda – Kaunas, úsek Kazlu Ruda – Mauručiai mezi AB „Lietuvos geležinkeliai“(Litevské železnice) a sdružením firem Eurovia CS, a. s. a AB „Eurovia Lietuva“.

Stavba zahrnuje výstavbu nové koleje evropského rozchodu 1 435 mm v délce 18,5 km a rekonstrukci stávajících kolejí s rozchodem 1 520 mm v délce 8,4 km ve stanici Juré. V rámci stavby bude provedena rekonstrukce 17 výhybek, 7 propustků a 1 mostu. Bude vybudováno 9,5 km protihlukových stěn. Kompletně modernizováno bude také zabezpečovací a sdělovací zařízení.

V současné době pracujeme na realizační dokumentaci stavby. Zahájení prací předpokládáme na začátek září 2013. Ukončení stavebních prací na říjen 2014.

ZÁKLADNÍ INFORMACE: 

  • Sdružení: E urovia CS, a. s. (lídr sdružení) – 63,36 %
  • AB „Eurovia Lietuva“ – 36,64 %
  • Cena kontraktu: 163,3 mil. LTL (1 216,6 mil. Kč)
  • Termín realizace: 17 měsíců

EUROVIA CS PŘEKRAČUJE HRANICE - MODERNIZUJE TRAŤ V LITVĚ
Stavební společnost EUROVIA CS úspěšně expanduje do zahraničí. V Litvě loni získala kontrakt na modernizaci železniční trati. Jedná se konkrétně o rekonstrukci 24,6 kilometru jednokolejné trati v úseku Kaunas – Gaižiunai. Smlouva s investorem, jímž jsou Litevské železnice, podepsalo sdružení firem EUROVIA CS a AB Eurovia Lietuva loni v květnu. Cena tohoto díla, které  má být hotovo do konce června 2014, dosahuje téměř 553 miliónů korun.

„Litevský kontrakt je pro nás jednou z nejvýznamnějších událostí, zvláště v situaci, kdy v České republice je vypisováno minimum zakázek na výstavbu dopravní infrastruktury. Věřím, že v Litvě potvrdíme svou dobrou pověst. Otevíráme si tak dveře i k dalším zajímavým projektům,“ uvedl generální ředitel společnosti EUROVIA CS Martin Borovka.

Modernizace úseku Kaunas – Gaižiunai je součástí nákladného projektu Rail Baltica, jehož cílem je propojit po železnici pobaltské země s Polskem a Finskem, a integrovat je do evropské železniční sítě se standardním rozchodem tratí. Postupně vznikne zcela nová 950 kilometrů dlouhá trať z Varšavy přes litevský Kaunas do estonského Tallinu, odkud povede do finských Helsinek podmořský tunel.

V rámci tohoto ambiciózního projektu modernizuje EUROVIA CS stávající trať z Kaunasu do Gaižiunai. Pardubický závod EUROVIA CS zde zahájil práce loni koncem července. Do konce loňského roku zrekonstruoval jedenáct kilometrů tratě mezi Kaunasem a Kalnienai, nyní zbývá dokončit 14,6 km až do Gaižiunai. „Celou modernizaci, která kromě železničního svršku a spodku zahrnuje také rekonstrukci deseti mostů, pěti železničních přejezdů, úpravy nástupišť, a kompletní obnovu sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, plánujeme zvládnout do 15. prosince 2013. Termín stanovený smlouvou tedy chceme zkrátit o půl roku,“ zdůraznil Borovka.

Rekonstrukce probíhá na jednokolejné trati o rozchodu 1 520 mm v celkové délce 25 km. Stavba zahrnuje kompletní výměnu železničního svršku, odtěžení stávajícího štěrkového lože a původní podkladní vrstvy až na úroveň nové zemní pláně. Následně pak pokládka geotextilie, která je na neúnosných úsecích doplněna geomříží a navezení nové ochranné vrstva KG1 ze štěrkopísku v tloušťce 45 cm. V rámci prací na odkopávkách pro novou ochrannou vrstvu je třeba odvodnit zemního těleso, a to převážně nově vybudovanými nezpevněnými příkopy. Pouze v železničních stanicích Gaižůnai a Palemonas bude odvodnění zřízeno z betonových prefabrikátů. Na ochranné vrstvě KG1 vznikne nové štěrkové lože z kameniva frakce 32 – 63 a bude vybudován nový železniční svršek tvaru UIC 60 na železobetonových pražcích. Součástí železničního svršku ve stanicích Palemonas, Kalnienai a Gaižůnai je osm nových výhybek.

V rámci prací proběhne celkem sedm rekonstrukcí stávajících propustků, tři rekonstrukce stávajících mostů, sedm přestaveb stávajících mostů na propustky a osm stávajících propustků bude sanováno. Rekonstrukce čeká celkem pět přejezdů, přičemž čtyři budou z betonových prefabrikátů a jeden celopryžový. Dále bude v železniční stanici Kalnienai realizována přestavba ostrovního nástupiště, které vznikne z nových prefabrikátů tvaru „L“ a zámkové dlažby. Nástupiště bude odvodňovat svodné potrubí.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Stavba zahrnuje kompletní výměnu železničního svrškuProjekt má být dokončen v prosinci letošního rokuTermín realizace se zkrátil o šest měsícůV celém úseku bude provedena modernizace sdělovacího a zabezpečovacího zařízení

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Zeleň a rozhled na pozemních komunikacíchZeleň a rozhled na pozemních komunikacích (122x)
Bezpečnost je v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích jedno z nejčastěji skloňovaných slov. Bohužel se v souv...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (91x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (81x)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...

NEJlépe hodnocené související články

Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (5 b.)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...
Možnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČRMožnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČR (5 b.)
V roce 2013 jsme zpracovávali studii pro ŘSD, která měla za úkol doporučit a vyhledat možnosti uplatnění uspořádání 2+1 ...
Verejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a LeopoldovVerejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a Leopoldov (5 b.)
Neustály nárast podielu cestnej prepravy na prepravnom trhu v Európe spôsobuje znižovanie mobility a trvalo udržateľného...

NEJdiskutovanější související články

Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (1x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Nové nejluxusnější autobusy Student Agency express na pravidelné lince Praha - BrnoNové nejluxusnější autobusy Student Agency express na pravidelné lince Praha - Brno (1x)
Student Agency express, největší autobusový dopravce na dálkových linkách v České republice, nasadil do provozu první z ...
VIDEO: Test brzdných drah (1x)
Pěkně zpracované video BESIP a VOLVO z testu brzdé dráhy uskutečněného na TRUCKFESTU 2008 v Hradci Králové....

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice