KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Rekonstrukce břeclavské železniční stanice pokračuje druhou stavbou

Rekonstrukce břeclavské železniční stanice pokračuje druhou stavbou

Publikováno: 8.7.2014
Rubrika: Železniční infrastruktura

Uzel Břeclav má na české železnici mimořádné postavení, protože se v něm sbíhá 1. a 2. tranzitní koridor a je současně pohraniční přechodovou stanicí do Rakouska a na Slovensko. V současné době je již dokončená modernizace navazujících úseků obou koridorů, v rámci akce s názvem Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 1. stavba se také uskutečnila rekonstrukce osobního nádraží, dále jižní a severní části a také přednádraží.

Současná rekonstrukce zahrnuje úpravu kolejí a výhybek ve střední části stanice, tedy tzv. středního zhlaví. Jejím účelem je zrychlení průjezdu vlaků ve směru Vídeň – Brno a Vídeň – Přerov; do odbočky budou moci vlaky vjíždět rychlostí 80 až 100 km/h, v přímém směru pojedou stejně rychle jako na již dokončených úsecích. Dále se zvýší bezpečnost a spolehlivost provozu a zkvalitní služby v osobní i nákladní dopravě. Použití bezstykových kolejí se navíc projeví mnohem klidnější jízdou vlaků, a tím i vyšším komfortem pro cestující. Rekonstrukce se dotkne trakčního vedení, zařízení silnoproudé elektrotechniky a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.

Na rekonstruovaném úseku o délce přibližně 1,2 kilometru se zásadně změní celková konfigurace kolejiště. Dosavadní stav neumožňoval kvůli bezpečnosti provozu jízdu vyšší než čtyřicetikilometrovou rychlostí. To znehodnocovalo výhody modernizace sousedních úseků, po kterých mohou vlaky v současné době jezdit až 130 km/h.

Zmíněný nedostatek vyřeší kromě změny polohy kolejí a výhybek také instalace elektronického zabezpečovacího zařízení v celé stanici. Na moderní zabezpečovací zařízení třetí generace se připojí i přilehlé traťové úseky. Systém je nastaven tak, že v budoucnu bude možno ovládat provoz v celé stanici dálkově z dispečerského pracoviště v Přerově.

Vlastní realizace byla zahájena v dubnu 2013 spuštěním provizorního zabezpečovacího zařízení, které se postupně upravuje v každém stavebním postupu. Dále proběhla sanace železničního spodku a rekonstrukce železničního svršku středního zhlaví do km 84,012 a od km 84,012. Ve střední části stanice a v osobním nádraží bylo upraveno trakční vedení a zahájena rekonstrukce mostu v km 84,355. Rovněž byla zahájena realizace elektrického ohřevu výměn v lokalitách jih a střed. Dále byly vloženy kolejové spojky na jižním zhlaví.

Od února 2014 pokračovaly práce na mostu v km 84,355, sanacemi železničního spodku a rekonstrukcí železničního svršku, včetně pokládky výhybek, úpravami zabezpečovacího zařízení a stavebními úpravami budoucího Ústředního stavědla.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE

  • Název stavby: Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 2. stavba
  • Investor stavby: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
  • Generální projektant: SUDOP Brno s. r. o.
  • Zhotovitel: Sdružení technologie žst. Břeclav, složené z firem Elektrizace železnic Praha a. s. a AŽD Praha s. r. o.
  • Rychlost: 160 km/h pro naklápěcí soupravy
  • Nové trakční vedení: 18,4 km
  • Elektronické zab. zařízení: 1 ks se 188 výhybkami
  • Termín zahájení: 10/2012
  • Termín dokončení: 12/2014
  • Vlastní investice (bez DPH): 873 286 108 Kč
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (70x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice