KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Railway Tools pro moderní projektování železnic

Railway Tools pro moderní projektování železnic

Publikováno: 25.1.2019
Rubrika: Železniční infrastruktura

Společnost CAD Studio ve spolupráci s firmou PROJEKT servis je autorem CAD aplikace pro navrhování železničních liniových staveb podle českých norem.

Nadstavba „Railway Tools“ je určena pro projekční CAD aplikaci Autodesk Civil 3D. Civil 3D je široce používaný návrhový software pro liniové stavby, koridory, zemní práce, inženýrské stavby a práci s parcelami. Nadstavba jej rozšiřuje o nástroje určené speciálně pro návrh železniční infrastruktury. Railway Tools nabízí funkce pro automatický výpočet a návrh železničního oblouku včetně jeho podrobného popisu, nástroje pro spojování a rozdělování tras, generuje podélné profily s popisem materiálů železničního svršku či kompletní směrové poměry včetně geometrických parametrů oblouků a výhybek. Výhybkový modul umožňuje vkládání jednoduchých, obloukových a křižovatkových výhybek a samozřejmě nesmí chybět ani vzorové šablony železničního svršku jednokolejné a dvoukolejné trati. Podsestavy kolejového lože umožnují automaticky vygenerovat správný tvar štěrkové konstrukce odpovídající typu stykované či bezstykové koleje. Změnou parametrů trasy lze ihned změnit celý projektovaný koridor – od výkresů podélného profilu a příčných řezů až po výpočet kubatur štěrkového lože a navazujících zemních prací.

Funkce Railway Tools zahrnují export směrových parametrů oblouků do Excelu, vkládání podrobných popisů směrového oblouku, práci s tabulkou převýšení, generování proužku materiálu a směrových poměrů v podélném profilu. Podrobné možnosti nabízí vkládání a editace výhybek různých typů. Součástí aplikace jsou parametrické podsestavy pro jednokolejnou i dvoukolejnou železniční trať. Projekční podklady lze vytvářet ve formátech DWG, DGN, BIM formátu IFC a dalších.

Aplikace Railway Tools je již využívána ve společnosti PROJEKT servis a v řadě dalších českých projekčních firem – např. Strabag Rail, Kolejconsult a servis, SUDOP Brno – a díky jejich podnětům je tento projekční nástroj dále rozšiřován.

Aplikace je také poskytována jako školní verze pro studenty škol se zaměřením na železniční stavby.

Další informace a trial verze na: www.cadstudio.cz/railwaytools 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Railway Tools pro moderní projektování železnicRailway Tools pro moderní projektování železnicRailway Tools pro moderní projektování železnicRailway Tools pro moderní projektování železnic

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (103x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (76x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (66x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice