KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Radní Jihomoravského kraje se postavil za odsun nádraží v Brně

Radní Jihomoravského kraje se postavil za odsun nádraží v Brně

Publikováno: 27.2.2012, Aktualizováno: 9.3.2012 09:50
Rubrika: 2012

Kdyby padl projekt odsunu brněnského nádrží, zbořilo by to veškeré dosavadní územní plánování Brna i Jihomoravského kraje v této lokalitě. Krajský radní David Macek (KDU-ČSL) tak dnes reagoval na páteční prohlášení ministra dopravy Pavla Dobeše (VV), že stát bude chtít od Bruselu peníze na spolufinancování přestavby brněnské železnice, zatím však neřeší, v jaké poloze nádraží bude. Dobeš tak připustil i možnost zachování nádraží v centru. Podle územních plánů se má nádraží odsouvat o necelý kilometr na jih. Veřejnost si však podle několik let starého referenda přeje nádraží v centru.

Macek věří, že zástupci Brna a kraje Evropskou komisi přesvědčí o potřebnosti odsunu nádraží. Sám odmítl mluvit o odsunuté poloze, ale označil ji za polohu "v rozšířeném centru". "To není poloha, která by nás někam vzdalovala, Brno se v tuto dobu tímto směrem dynamicky rozvíjí. Stačí se podívat třeba na Heršpickou," uvedl. V ulici vznikl v posledních letech například rozsáhlý kancelářský komplex a nový justiční palác.

Podle radního není možné při pohledu na širší urbanistické vztahy ve městě s nádražím najednou počítat v centru, tedy jinde, než se po desítky let plánovalo. Zdůraznil, že s odsunem nádraží počítá současný brněnský územní plán i všechny tři varianty konceptu nového územního plánu Brna, na nichž architekti a urbanisté pracují. Tuto polohu nádrží proto podle něj kraj převzal i do svého územního plánu, který začal platit 17. února. "My jako kraj s tím nemáme problém, nám záleží hlavně na dopravní obslužnosti," uvedl.

Odsun brněnského nádraží má být součástí přestavby brněnské železnice. Síť kolejí v centru dnes nevyhovuje potřebám železniční dopravy, dnešní vlakové nádraží v centru má navíc malou kapacitu. Část vlaků směřujících do Brna proto už dnes cestující nezaveze na hlavní nádraží, jak mnozí čekají, ale na zastávku do Brna-Židenic.

Rekonstrukce železničního uzlu má v Brně podporu, lidé se však liší v názorech na polohu nádraží. Odpůrci odsunu argumentují dnešní unikátní nádražní polohou, kdy před nádražím zastavuje osm ze 13 tramvajových linek a na centrální náměstí Svobody je to odtud pět minut pěšky. Podle zastánců odsunu však dnešní nádržní komplex tvoří bariéru v rozvoji města směrem na jih a postavit nové nádraží bude jednodušší, než kdyby se za provozu toho současného mělo budovat v centru.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (23x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (20x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (19x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice