KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Ekonomika    První stavba financovaná z prostředků ISPA

První stavba financovaná z prostředků ISPA

Publikováno: 23.10.2005, Aktualizováno: 17.12.2008 10:36
Rubrika: Ekonomika

Rychlostní komunikace R48 v úseku Frýdek-Místek – Dobrá je jednou z částí stavby z Frýdku-Místku do Českého Těšína (na snímcích). Ta tvoří páteřní komunikaci regionu. Z hlediska dopravních vazeb je jeho nejvýznamnějším prvkem právě sledovaný úsek. V širším hledisku má silnice i „nadregionální“ charakter – tím, že se zapojuje do mezinárodního silničního tahu a současně tvoří tangentu významné ostravské aglomerace. Do evropského systému je silnice zapojena jako spojnice sever-jih. Jde o stavbu mimořádného významu nejen z hlediska zkvalitňování dopravní infrastruktury v Moravskoslezském kraji, ale taktéž z pohledu ochrany životního prostředí a bezpečnosti obyvatel obce Dobrá a s tím souvisejícího snížení dopravních nehod.

Stavba, která začala v červnu 2002 a skončila v říjnu 2004, se středním dělícím pruhem má dvě mimoúrovňové křižovatky. Délka silnice, která přišla na více než 1,2 miliardy korun, je 5,6 km. Na úseku je jedenáct mostních objektů, jedna ocelová lávka pro pěší a podchod. Podél silnice stojí velké množství protihlukových zdí o ploše, přesahující 9.900 m3.

LÁVKA – VLNÍCÍ SE HAD

Délka lávky pro pěší (je o třech polích) činí 70,73 m, délka přemostění 66,25 m a nosné konstrukce 67,73 m. Nosná ocelová konstrukce je celosvařovaná, trámová. Konstrukční uspořádání příčného řezu je otevřeně. Šířka nosné konstrukce je 2,19 m, rozpětí polí je 11,75, 35,0 a 20,20 m. Most s nosnou konstrukcí tvoří plechy a válcované tyčové profily. Po sestavení byla lávka ve čtyřech dílech přivezena na stavbu. Zde se svařilo pět montážních styků. Jednotlivé dílce zvedal jeřáb ze země ze zpevněných ploch. Uzávěrka dopravy na současné silnici I/48 trvala jen tři hodiny. Lávka má dvě opěry, na kterých jsou vždy dvě pevná ocelová tangenciální ložiska. Ta jsou doplněna kotevními šrouby a ocelovou kotevní hlavou T, osazenými do kotevních roštů z ocelových profilů U. Na podpěrách je nosná konstrukce uložena posuvně v podélném směru. Spodní a horní povrch dolního pásu nosníku je kryt korozivzdorným plechem tloušťky 5 mm a v pásu jsou podélné otvory pro šrouby. Horní krycí desky a horní plech podpěr s kulatými otvory pro šrouby jsou na styku s korozivzdorným plechem pokryty vrstvou PTFE tloušťky 5 mm.

Zajímavostí je to, že se jedná o první stavbu, financovanou Evropskou unií v rámci programu ISPA u nás. Unie přispěla částkou 20 milionů eur, což představuje asi 60% celkových nákladů.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Analýza ceny ropy (35x)
Doprava byla po celý vývoj lidského společenství základním a v mnoha směrech určujícím hybatelem podoby lidské společnos...
Několik pohledů na normy v ČRNěkolik pohledů na normy v ČR (35x)
Podle stavebního zákona za odbornou kvalitu a bezpečnost staveb zodpovídá především projektant a stavbyvedoucí. Při své ...
Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě (34x)
Nejen v souvislosti se zavedením mýtného se neustále mluví o rozdělení přepravních výkonů v nákladní dopravě mezi silnič...

NEJlépe hodnocené související články

Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě (5 b.)
Nejen v souvislosti se zavedením mýtného se neustále mluví o rozdělení přepravních výkonů v nákladní dopravě mezi silnič...
Dobeš: Na dopravních stavbách chceme ušetřit 26 mld. Kč (5 b.)
Ministerstvo dopravy chce na více než stovce dopravních staveb v hodnotě bezmála 200 miliard korun v následujících osmi ...
Několik pohledů na normy v ČRNěkolik pohledů na normy v ČR (4.5 b.)
Podle stavebního zákona za odbornou kvalitu a bezpečnost staveb zodpovídá především projektant a stavbyvedoucí. Při své ...

NEJdiskutovanější související články

Financování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-UherskaFinancování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-Uherska (2x)
V roce 1911 se provozování MHD v tehdejších metropolích Rakouska-Uherska obešlo bez dotací. O 100 let později v roce 201...
Řízení projektů dopravní infrastruktury a jejich financováníŘízení projektů dopravní infrastruktury a jejich financování (1x)
Každý rozsáhlý projekt od svého zrodu až do realizace prochází předem stanovenými procesy a také návrhy, které zaručují ...
Na železnici v Libereckém kraji se investovalo přes 400 mil. Kč (1x)
Rekordních více než 400 milionů korun investovala loni Správa dopravní cesty Liberec do rekonstrukcí a velkých oprav na ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice