KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Průkopník komfortních kabin slaví 30. výročí

Průkopník komfortních kabin slaví 30. výročí

Publikováno: 17.6.2009
Rubrika: Doprava

Když byla uvedena kabina Globetrotter, společnost Volvo očekávala, že prodá několik set kabin za rok. Ale tento produkt se brzy stal obrovským hitem. V dnešní době, 30 let po svém uvedení, je kabina Globetrotter osazována u devíti z deseti nových nákladních vozů Volvo FH. Nyní, stejně jako ve svých počátcích, jsou základními principy koncepce kabiny Globetrotter příjemné prostředí pro řidiče a komfort světové třídy.

Kabina Globetrotter byla navržena tak, aby poskytovala bezpečnější variantu pro dlouhé cesty. Přeprava ze západní do východní Evropy se v sedmdesátých letech stále zvyšovala. Cesty trvaly i několik dnů a bylo běžné, že jeden vůz sdíleli dva řidiči, kteří se střídali ve směnách. Často se jako jediná možnost ubytování nabízela jen přídavná plastiková nástavba, která zůstávala požadavkům bezpečnosti mnoho dlužná. Společnost Volvo chtěla nabídnout bezpečnější, komfortnější volbu.

Nízký objem prodeje předpokládaný společností Volvo byl rychle překročen. Kabina Globetrotter vyvolala poptávku, jakou nikdo neočekával. Místo toho, aby zůstala vedlejším produktem, společnost Volvo s ní otevřela zcela nový segment trhu.

Objevuje se moderní kabina současnosti
V roce 1980 byla společnost Volvo první, kdo uvedl revoluční vývojovou koncepci kabiny nákladního vozu. Místo toho, aby byla kabina konstruována podle nároků vozu, byla vyvinuta podle potřeb řidiče. Jako součást tohoto zdokonalovacího projektu společnosti Volvo byla vyrobena maketa kabiny, která byla na automobilových výstavách po celém světě používána pro proměřování usazení řidiče.

Více než 2000 řidičů nákladních vozů pomohlo při vývoji nové kabiny tím, že se posadili do makety a odpovídali na dotazy týkající se různých aspektů spojených s nákladními vozy. Po jedenácti letech vývoje byla nová kabina Globetrotter uvedena v roce 1993, společně s novou řadou Volvo FH.

„Není pochyb o tom, že kabina Globetrotter hrála po mnoho let v úspěchu společnosti Volvo klíčovou roli. Bezpečnost byla vždy jednou z našich základních hodnot a toto je skvělým důkazem toho, že se snaha o bezpečnost vyplácí,“ říká Claes Nilsson, prezident evropské divize Volvo Trucks.

Od té doby je kabina Globetrotter soustavně zdokonalována a modernizována. V roce 1996 uvedla společnost Volvo Globetrotter XL, první nákladní vůz s vnitřní výškou kabiny 193 cm dovolující pohodlný pohyb v kabině. Prostředí pro řidiče bylo v roce 2002 obohaceno o nová sedadla a novou přístrojovou desku a v roce 2008 byl zaveden nový audio- a videosystém. Současně byly uvedeny další novinky jako sklápěcí lůžko nabízející řadu možných nastavení a na přání relaxační otočné sedadlo spolujezdce.

Budoucnost
Současné předpisy nedovolují žádné změny vnějších rozměrů kabiny nákladního vozu. Přesto stále probíhají snahy o lepší využití dostupného prostoru a o přizpůsobení kabiny Globetrotter novým předpisům.

„Koncepce kabiny Globetrotter byla svým způsobem kombinací důmyslných řešení kabiny řidiče a jejich optimalizace zaměřené na dosažení bezpečného a komfortního pracovního a životního prostředí v omezeném prostoru – a tato snaha stále pokračuje,“ říká ředitel vývoje společnosti Volvo Trucks Rikard Orell. „A stejně důležité je nabídnout také vyspělé bezpečnostní a komunikační vybavení. Díky skandinávskému designu zaměřenému na tvar, funkci a kvalitu bude koncepce kabiny Globetrotter stále úspěšná i v budoucnosti.“

Milníky

  • 1979: Zrodila se první kabina Globetrotter. Společnost Volvo je prvním výrobcem, který nabídl komplexní řešení pro komfortní řízení a pobyt v nákladním voze.
  • 1993: Nově vyvinutý Globetrotter je uveden s novou řadou Volvo FH a rychle se stává nejlépe prodávanou kabinou značky Volvo.
  • 1996: Jako varianta byl uveden Globetrotter XL, nabízející vnitřní výšku kabiny 193 cm.
  • 2002: Prostředí řidiče bylo zdokonaleno zavedením takových prvků, jako jsou nová sedadla a nová přístrojová deska.
  • 2008: Byla zvýšena prostornost kabiny. Byl inovován audio- a videosystém a zavedeno nové polohovací lůžko. Na přání je nabízeno nové relaxační otočné sedadlo spolujezdce.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Volvo - kabina GlobetrotterVolvo - kabina GlobetrotterVolvo - kabina Globetrotter

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Zeleň a rozhled na pozemních komunikacíchZeleň a rozhled na pozemních komunikacích (122x)
Bezpečnost je v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích jedno z nejčastěji skloňovaných slov. Bohužel se v souv...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (95x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (82x)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...

NEJlépe hodnocené související články

Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (5 b.)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...
Možnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČRMožnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČR (5 b.)
V roce 2013 jsme zpracovávali studii pro ŘSD, která měla za úkol doporučit a vyhledat možnosti uplatnění uspořádání 2+1 ...
Verejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a LeopoldovVerejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a Leopoldov (5 b.)
Neustály nárast podielu cestnej prepravy na prepravnom trhu v Európe spôsobuje znižovanie mobility a trvalo udržateľného...

NEJdiskutovanější související články

Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (1x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Nové nejluxusnější autobusy Student Agency express na pravidelné lince Praha - BrnoNové nejluxusnější autobusy Student Agency express na pravidelné lince Praha - Brno (1x)
Student Agency express, největší autobusový dopravce na dálkových linkách v České republice, nasadil do provozu první z ...
VIDEO: Test brzdných drah (1x)
Pěkně zpracované video BESIP a VOLVO z testu brzdé dráhy uskutečněného na TRUCKFESTU 2008 v Hradci Králové....

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice