KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Ekonomika    Provozovatelé autobusů ušetří na mýtném, vláda schválila sazby

Provozovatelé autobusů ušetří na mýtném, vláda schválila sazby

Publikováno: 10.8.2011, Aktualizováno: 31.8.2011 10:12
Rubrika: Ekonomika

Provozovatelé autobusů od prvního září výrazně ušetří na elektronickém mýtném. Vláda dnes schválila sazby mýtného pro novou zvýhodněnou kategorii autobusů. ČTK to řekl Martin Novák z ministerstva dopravy, které návrh změny vládě předložilo. Výši poplatků za ujetý kilometr bude od září určovat pouze emisní kategorie vozidla, tedy množství škodlivin, které autobus do ovzduší vypouští.

Na cenu za ujetý kilometr pro autobusy už nebude mít vliv počet náprav vozidla, ani doba, kdy vozidlo projíždí zpoplatněný úsek komunikace. "Provozovatel staré Karosy by tak za jednu cestu do Brna po D1 v běžný pracovní den zaplatil na mýtném 566 korun. Od 1. září by řidič toho samého autobusu zaplatil 276 Kč. Jestliže se však dopravce rozhodne koupit moderní autobus splňující nejpřísnější emisní limity, zaplatil by pouze 160 korun," uvedlo ministerstvo dopravy.

Ke změně tarifů je potřeba vozidlo přeregistrovat a opatřit novou palubní jednotkou.

Mýtné pro autobusy se nově nebude zvyšovat během pátečního odpoledne, kdy jsou sazby vyšší kvůli snaze regulovat množství průjezdů těžkých vozidel v dopravní špičce. Podle mluvčího sdružení dopravců Česmad Bohemia Martina Felixe bylo toto nařízení pro autobusovou dopravu diskriminační, protože pravidelné autobusové linky se kvůli pevným jízdním řádům nemohou přesunout do méně vytížených časů.

Zvýhodnění autobusové dopravy bude mít jen minimální dopad na celkovou výši ročního výběru mýtného, uvedlo ministerstva dopravy. Zanedbatelné snížení bude podle úřadu kompenzováno kladnými sociálními dopady a podporou podnikatelského prostředí. Z předpokládaných 7,9 miliardy korun, které se na elektronickém mýtném v letošním roce vyberou, by nařízení mohlo snížit výběr o 120 milionů korun.

Elektronické mýtné na dálnicích, rychlostních silnicích a vybraných silnicích prvních tříd se v Česku vybírá od počátku roku 2007. V současnosti se platí na více než 1300 kilometrech.

Tabulka mýtných sazeb autobusů v korunách na kilometr:

Emisní třída 0 - II Emisní třída III a IV Emisní třída V a vyšší
1,38 1,00 0,80

Zdroj: ministerstvo dopravy

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Analýza ceny ropy (33x)
Doprava byla po celý vývoj lidského společenství základním a v mnoha směrech určujícím hybatelem podoby lidské společnos...
Několik pohledů na normy v ČRNěkolik pohledů na normy v ČR (33x)
Podle stavebního zákona za odbornou kvalitu a bezpečnost staveb zodpovídá především projektant a stavbyvedoucí. Při své ...
ČSOB Leasing: financování pro všechny druhy stavebních strojůČSOB Leasing: financování pro všechny druhy stavebních strojů (24x)
O výhodách podnikatelského úvěru či operativního leasingu hovoří Jakub Marek, Key Account Manager společnosti ČSOB Leasi...

NEJlépe hodnocené související články

Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě (5 b.)
Nejen v souvislosti se zavedením mýtného se neustále mluví o rozdělení přepravních výkonů v nákladní dopravě mezi silnič...
Dobeš: Na dopravních stavbách chceme ušetřit 26 mld. Kč (5 b.)
Ministerstvo dopravy chce na více než stovce dopravních staveb v hodnotě bezmála 200 miliard korun v následujících osmi ...
Několik pohledů na normy v ČRNěkolik pohledů na normy v ČR (4.5 b.)
Podle stavebního zákona za odbornou kvalitu a bezpečnost staveb zodpovídá především projektant a stavbyvedoucí. Při své ...

NEJdiskutovanější související články

Financování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-UherskaFinancování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-Uherska (2x)
V roce 1911 se provozování MHD v tehdejších metropolích Rakouska-Uherska obešlo bez dotací. O 100 let později v roce 201...
Řízení projektů dopravní infrastruktury a jejich financováníŘízení projektů dopravní infrastruktury a jejich financování (1x)
Každý rozsáhlý projekt od svého zrodu až do realizace prochází předem stanovenými procesy a také návrhy, které zaručují ...
Na železnici v Libereckém kraji se investovalo přes 400 mil. Kč (1x)
Rekordních více než 400 milionů korun investovala loni Správa dopravní cesty Liberec do rekonstrukcí a velkých oprav na ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice