KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Přestavba Letohradu je v plném proudu, nejtěžší práce čekají stavaře v roce 2020

Přestavba Letohradu je v plném proudu, nejtěžší práce čekají stavaře v roce 2020

Publikováno: 9.7.2019
Rubrika: Železniční infrastruktura

Železniční uzel Letohrad projde modernizací, která umožní mj. řízení stanice z centrálního dispečerského stanoviště v Praze. Na další podrobnosti jsme se zeptali stavbyvedoucího Přemysla Krejsy z divize kolejových staveb společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a. s., která je vedoucím účastníkem sdružení zhotovitelů.

Kdy jste začali pracovat na modernizaci Letohradu a v jakém stavu jste železniční uzel přebrali?
V průběhu února proběhlo předání staveniště a od 1. 3. 2019 jsme zahájili přípravné práce na stavbě základů pro sloupy trakčního vedení.

Překvapilo vás něco oproti projektu?
Zatím má stavba standardní průběh, takže pouze dolaďujeme vzájemné drobné nesrovnalosti v projektech jednotlivých stavebních objektů.

Jak probíhaly přípravné práce a co už máte za sebou?
V současné době máme hotovou většinu základů pro sloupy trakčního vedení a provádíme převěšování trakčního vedení. Zahájili jsme práce na výstavbě nové trafostanice a provádíme stavební úpravy v technologickém objektu zabezpečovacího zařízení. Provedli jsme demolici stávajícího objektu SŽDC, aby bylo možno zahájit přípravné práce pro výstavbu podchodu.

Jaký je další harmonogram prací a které stavební části budou nejsložitější?
V letošním roce proběhnou dvě etapy nepřetržitých výluk, každá v délce trvání 90 dní. Zbývající práce budou probíhat v příštím roce. Naplánovaná je 52denní nepřetržitá výluka, kdy veškerá přeprava cestujících bude prováděna pomocí náhradní autobusové dopravy. Nejsložitější bude právě tato etapa v r. 2020, kdy zde budeme vkládat 17 kusů nových výhybek a postupně je zapojovat. Zároveň budeme zřizovat nové trakční vedení a provádět nové zabezpečovací zařízení. Po dokončení prací bude žst. Letohrad řízena z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze, popř. z žst. Lichkov nebo Česká Třebová.

Jaké bude nové vybavení uzlu a v čem se zvýší komfort cestujících?
Bude zřízeno nové ostrovní nástupiště v délce 200 m s výškou nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a dále budou zřízeny další dvě nová nástupiště. Příchod k nástupištím bude zabezpečen pomocí nového podchodu, který bude veden pod celým kolejištěm a umožní průchod cestujících pod kolejištěm z jedné strany obce na druhou. Bezbariérový přístup cestujících bude zajištěn pomocí výtahů a výstupní rampy z podchodu.

Jak jsou rozděleny práce mezi členy sdružení?
Vedoucím účastníkem sdružení je společnost Chládek a Tintěra Pardubice a. s., která na této stavbě realizuje stavební práce o objemu 45 % prací, druhým společníkem je firma Elektrizace železnic Praha a. s., přičemž jejich podíl na stavebních pracích je 55 %. Významný podíl prací zde provádí i firma AŽD Praha.

Jak velká je to zakázka pro CHT Pardubice a pracoval jste již na srovnatelně velké stavbě?
Cena stavebních prací je 820 mil. Kč bez DPH. V současné době je to nejvýznamnější zakázka pro naši společnost. Co se týká mých zkušeností, tak už v minulosti jsem realizoval jednu z etap rekonstrukce žst. Hlavní nádraží v Praze, kde byla hodnota zakázky 1,5 mld. Kč.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Přemysl KrejsaPřestavba Letohradu je v plném proudu, nejtěžší práce čekají stavaře v roce 2020Přestavba Letohradu je v plném proudu, nejtěžší práce čekají stavaře v roce 2020

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice