Pokračuje oprava dálnic D1 a D2 v Brně
Rubrika: 2013
ŘSD tuto neděli zahájí pokračování v rozsáhlé opravě průtahu dálnic D1 a D2 u Brna. Oprava mezi km 193,8 a 199,3 byla z části provedena na podzim 2012 a nyní musí být dokončena ve směru Ostrava – Praha. Mimo to, ŘSD pokračuje v opravách komunikace v opačném směru. Vzhledem ke značným intenzitám dopravy v blízkosti Brna bude v největší možné míře zachována doprava ve 4 jízdních pruzích.
Na jaře 2013 budou práce probíhat od 31. března 15:00 hodin a budou postupovat v celkem sedmi etapách organizace dopravy až do 23. června 24:00 hodin. Jedná se o tyto práce na dálnicích D1 a D2:
- Oprava asfaltového povrchu vozovky dálnice D1 vlevo v úseku km 196,030 až km 199,300.
- Práce na mostních objektech D1 vlevo v úseku km 196,030 až km 199,300, včetně mostních objektů na rampách výjezdu 196 „ Brno – jih“ vlevo a na rampě Brno > Praha ve výjezdu 194 „Brno – centrum“ vlevo.
- Oprava asfaltového povrchu vozovky na všech rampách MÚK 196 „Brno – jih“ přiléhající levému jízdnímu pásu D1.
- Oprava asfaltového povrchu kolektoru dálnice D2 vlevo v km 0,360 až km 0,850.
- Výstavba nových portálových konstrukcí pro výjezdy 194 „Brno – centrum“ a 196 „Brno – jih“ vlevo.
Doprava bude vždy vedena v režimu 2 + 1 + 1, aby byl po celou dobu provádění prací zajištěn provoz dvěma jízdními pruhy v obou směrech. Jedinou výjimkou, kdy bude provoz veden v režimu 2 + 1, je etapa III., která potrvá čtyři dny (od soboty 25. 5. 2013 0:00 hodin do úterý 28. 5. 2013 24:00 hodin). Jedná se o pokládku obrusné vrstvy v úseku km 197,000 až km 199,300 v celé šíři levého jízdního pásu. Práce není možno provést během jediného víkendu a rozložení na dva víkendy by znamenalo omezení dopravy i během týdne, kdy by na pracovišti žádné práce neprobíhaly, doprava by byla vedena sice v režimu 2 + 1 + 1, ale po rozpracovaném povrchu, přes příčné prahy a za cenu trojího přestavování dopravního značení (před zahájením prací v prvním víkendu z režimu 2 + 1 + 1 na režim 2 + 1, při přerušení prací po prvním víkendu z 2 + 1 na 2 + 1 + 1 a potřetí před zahájením prací ve druhém víkendu z 2 + 1 + 1 na 2 + 1). Proto bylo rozhodnuto o trvání etapy III. po dobu čtyř dnů po sobě jdoucích, čímž bude docíleno významného urychlení prací a tím i celkového zkrácení dopravních omezení. To je určitě pro veřejnost významnější výhoda, než projíždění staveništěm o týden déle, byť v režimu 2 + 1 + 1, každopádně v uvedených pracovních dnech lze očekávat kolony a zdržení provozu.