Plány SŽDC v rámci rozvoje Jihočeského kraje
Rubrika: 2018
Klíčové je dokončit modernizaci IV. tranzitního koridoru a modernizovat vybrané nádražní budovy. Rozvíjet, modernizovat a udržovat kompletní železniční síť.
NÁDRAŽNÍ BUDOVY
Kde už opravy začaly
- Boršov nad Vltavou – opraveno: nová okna, dveře, nová fasáda (ukončeno 31. 6. 2018)
- Zlatá Koruna – výpravní budova – oprava: výměna oken a dveří, nová fasáda (ukončeno 29. 3. 2018)
- Nové Hrady – výpravní budova – oprava. Střechy, výměna oken a dveří, fasáda (ukončeno: 28. 12. 2017)
- Putim – oprava: výměna střešní krytiny, okna a dveře (ukončeno: 28. 2. 2018)
Kde se nyní pracuje
- Katovice – výpravní budova: výměna střešní krytiny, výměna oken a dveří, oprava fasády
- Božejovice – výpravní budova: výměna střešní krytiny, výměna oken a dveří, oprava fasády
Český Krumlov
V průběhu září 2018 předpokládáme vyhlášení výběrového řízení a v říjnu uzavření smlouvy se zhotovitelem stavby. Předpokládáme tedy, že vlastní zahájení stavebních prací na této budově proběhne ke konci tohoto roku. Dokončení prací na objektu bychom rádi stihli do listopadu 2019. Termíny jsou orientační, může dojít ke zpoždění prací například vlivem odvolání neúspěšného účastníka veřejné soutěže o zakázku.
Ukončené opravy nádraží
- Boršov n. Vltavou – opraveno: nová okna, dveře, nová fasáda (ukončeno 31. 6. 2018).
- Zlatá Koruna – výpravní budova – oprava: výměna oken a dveří, nová fasáda (ukončeno 29. 3. 2018).
- Nové Hrady – výpravní budova – oprava. Střechy, výměna oken a dveří, fasáda (ukončeno: 28. 12. 2017).
- Putim – oprava: výměna střešní krytiny, okna a dveře (ukončeno: 28. 2. 2018).
- Křemže – výměna oken a dveří.
- Lomnice n. Lužnicí – výměna střešní krytiny, výměna oken a dveří, fasáda.
- Majdalena – výměna oken a dveří.
- Kardašova Řečice – výměna střešní krytiny a oprava přístřešku nad 1. nástupištěm.
- Branice – výměna střešní krytiny, okna a dveře.
- Omlenice – oprava střešní krytiny.
- Popelín – výměna střešní krytiny.
- Protivín – oprava ústředního plynové vytápění, výměna oken a dveří.
- Vimperk – výměna oken a dveří.
- Ševětín – výměna oken a dveří.
- ve Zlaté Koruně se kromě fasády mělo opravit i památkově chráněné WC: už se tam začalo a čím je to WC vzácné, že je památkově chráněné? Budova ve Zlaté Koruně ani WC zatím památkově chráněné nejsou, ale probíhá řízení, kde je předpoklad, že celý areál nádraží bude památkově chráněn. Proto veškeré opravy jsou již nyní dělány ve spolupráci s památkovým úřadem. Nákladem za cca 1,5 milionu korun již byla na výpravní budově opravena fasáda, střecha a vyměněny všechna okna a dveře. Oprava WC by měla stát asi 1,2 mil. Kč, přičemž historický vnější vzhled bude zachován a za touto obálkou bude vybudováno moderní WC odpovídající všem současným normovým požadavkům.
Veřejné zakázky na realizaci staveb předpokládané k zadání v roce 2018 – stav 19. 6. 2018 | ||||||
P. č. | zdroj financování |
tratě TEN-T/ostatní tratě |
Název veřejné zakázky |
Předpokládaná hodnota plnění vybraného dodavatele bez rezervy a bez DPH v tis. Kč |
realizace | |
od | do | |||||
1 | N | TEN |
Zhotovení vnitřního osvětlení pro oba tunely ve stavebním objektu SO 32-36-01 Tunely, rozvod nn a osvětlení v rámci stavby Modernizace trati Rokycany – Plzeň |
137 815 | 03/18 | 12/18 |
3 | N | ostat | Sanace svahu v km 144,278 – 145,080 trati Jaroměř – Liberec | 64 756 | 05/18 | 04/19 |
12 | N | ostat |
Rekonstrukce objektů pro přemístění HZS Č. Budějovice a provozní budova SŽDC |
112 000 | 11/18 | 11/19 |
14 | N | ostat | Modernizace přejezdů na trati Rybniště – Varnsdorf | 40 000 | 08/18 | 05/19 |
19 | N | ostat |
Rekonstrukce mostu v km 80,083 trati Lovosice – Česká Lípa (Zahrádky) |
32 000 | 05/19 | 10/19 |
20 | OPD2 | ostat | Elektrizace trati Kadaň Prunéřov – Kadaň | 402 000 | 12/18 | 01/21 |
21 | N | ostat |
Sanace skalních objektů v km 5,550 – 19,280 trati Železná Ruda – Plzeň |
140 000 | 11/18 | 06/19 |
30 | OPD2 | TEN |
Modernizace trati Veselí n. L. – Tábor – II. část, úsek Veselí n. L. – Doubí u Tábora 2. etapa: Soběslav – Doubí |
3 158 000 | 05/19 | 02/22 |
31 | N | TEN | Přestupní terminál Strakonice | 50 000 | 02/19 | 02/20 |
PLÁNOVANÉ INVESTICE DO NÁDRAŽÍ JČK
V letošním roce proinvestujeme ve stavební činnosti 16 milionů korun. Dalších 7,7 milionů zaplatíme za přípravu projektových dokumentací na investiční projekty (České Budějovice, Veselí nad Lužnicí, Tábor, Písek).
PLÁN ROZVOJE DÁLKOVÝCH TRATÍ
V souladu s dokumentem Dopravní politika ČR pro léta 2014 – 2020 se SŽDC soustředí na urychlené dokončení procesu budování tranzitních železničních koridorů a pokračuje v modernizaci tratí na hlavní síti TEN‑T a tratí zařazených do sítě železničních nákladních koridorů. Velkou pozornost věnujeme také projektům na zajištění interoperability a dostatečné kapacity pro nákladní dopravu. Zejména oblasti nákladní dopravy nebyla v minulosti věnovaná odpovídající pozornost, a proto se tímto tématem hodláme důkladněji zabývat při plánování koncepce rozvoje železniční sítě. Důležitou otázkou z pohledu ekologičnosti a ekonomičnosti provozu je také zvýšení počtu elektrizovaných tratí v ČR. Modernizace železniční infrastruktury zahrnuje i technologické stavby vyplývající z kontextu evropských standardů. Jedná se především o realizaci dalších staveb GSM-R a ETCS podle novely Národního implementačního plánu ERTMS.
INVESTICE DO REGIONÁLNÍCH TRATÍ
Kromě zkvalitňování infrastruktury prostřednictvím větších projektů v regionech nadále realizujeme také menší akce, s financováním především z národních zdrojů. Jedná se o odstraňování omezení rychlosti a také o její zvyšování ve stávající stopě. Důležitým úkolem je i provedení racionalizace provozu na vybraných regionálních dráhách při respektování objednávky dopravy od krajů.
SE ZHOTOVITELI JSME SPOKOJENI
Jsme přesvědčeni, že v souladu s naším kodexem modernizujeme a udržujeme českou železniční síť tak, aby železnice v budoucnu byla sebevědomým konkurentem silniční dopravy.