KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    OHL ŽS, a. s. pokračuje v realizaci koridorů v jižních Čechách

OHL ŽS, a. s. pokračuje v realizaci koridorů v jižních Čechách

Publikováno: 15.12.2014
Rubrika: Železniční infrastruktura

Stavba železniční trati IV. tranzitního železničního koridoru „Modernizace trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“ je liniovou dopravní stavbou. Cílem modernizace je vytvoření kvalitního systému železniční dopravy, který by v integraci a návaznosti s již vybudovanou sítí v České republice a s železniční sítí sousedních států mohl obstát v silné konkurenci především silniční dopravy. Stavba je spolufinancována z prostředků poskytnutých Evropskou unií – Fondem soudržnosti v rámci programu Operační program Doprava na léta 2007 – 2013 a Státním fondem dopravní infrastruktury.

Obsahem stavby je především zdvojkolejnění celého úseku trati spolu s úpravou geometrické polohy hlavních kolejí pro zajištění požadované propustnosti a zvýšení maximální traťové rychlosti až do hodnoty 160 km/h.

Stavba je členěna dle jednotlivých traťových a staničních úseků:

  • Stavební úsek č. 61 
    Tábor – Čekanice km 83,460 – 84,520 (1 060 m)
  • Stavební úsek č. 62 
    Čekanice km 84,510 – 85,580 (1 070 m)
  • Stavební úsek č. 63 
    Čekanice – Chotoviny km 85,580 – 88,962 (3 382 m)
  • Stavební úsek č. 64 
    Chotoviny km 88,935 – 90,579 (1 664 m)
  • Stavební úsek č. 65 
    Chotoviny – Sudoměřic km 90,563 – 94,438 (3 875 m)
  • Stavební úsek č. 66 
    Sudoměřice km 94,759 – 95,495 (736 m)

Dosažení výše uvedených parametrů není možno docílit na stávající železniční trase v celé délce. Z tohoto důvodu jsou zde navrženy dvě směrové přeložky trati:

  • V prvním případě se jedná o nové směrové řešení železniční trasy s cílem dosažení maximální traťové rychlosti 160 km/h délky cca 2 200 m, která plynule přechází do druhé přeložky. Na této přeložce, která se přibližuje obci Rzavá a Moraveč budou vybudovány nové významné mostní objekty – železniční estakáda délky cca 456 m a přemostění dálnice délky cca 100 m. Z důvodu křížení stávající silnice první třídy I/3 (budoucí druhé třídy II/603) je třeba vybudovat i nový silniční most u Moravče v km 92,545 trati.
  • V případě druhé přeložky trati je navržena nová trasa délky cca 1 650 m, na níž je nutno vybudovat i nový dvojkolejný (Sudoměřický) tunel délky cca 430 m, spolu s vynucenou přeložkou stávající silnice první třídy I/3 před Sudoměřicemi u Tábora. Realizací obou přeložek dojde ke zkrácení stávající délky trati.

Stručně lze napsat, že modernizace stavby zahrnuje zejména rekonstrukci železničního spodku a svršku včetně spodních staveb, tunelu, mostů, propustků, opěrných a zárubních zdí, trakčního vedení, sdělovacího, zabezpečovacího a energetického technologického zařízení včetně výstavby nových pozemních objektů pro umístění tohoto zařízení. Celková odbytová cena činí 1 437 242 363 Kč. Termín realizace dle SOD je 15. 3. 2013 – 15. 4. 2016 (plánované ukončení stavebních prací), tj. 37 měsíců.

Z výše uvedeného je zřejmé, že se jedná o technicky a časově náročnou stavbu. OHL ŽS, a. s. prostřednictvím Závodu Železnice zde plně využívá vlastních odborných kapacit a řízením projektu byl pověřen zkušený tým odborníků. Ředitelem výstavby je Ing. Lumír Pyszko.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
SÚ č. 65 – Budování zemního tělesa násypu ve směru k jižnímu portálu tuneluSÚ č. 63 – Dokončený stavební úsek č. 63SÚ č. 65 – Pohled novým tunelem od jižního k severnímu portáluSÚ č. 65 – Montážní plošina pro armovací práce ostění tunelu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (55x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice