Odborníci se seznámili s technologií ETANPLAST® na stavbě mostů na R6 Sokolov - Tisová
Praktickou ukázku pokládky izolačního souvrství ETANPLAST® prezentovala společnost EUROVIA CS odborníkům zaměřeným na výstavbu silnic a dálnic. Unikátní řešení izolačního systému představila na mostních objektech SO 201a 203 stavby silnice R6 v úseku Sokolov – Tisová, jehož výstavba skončí příští rok.
ETANPLAST® je vícevrstvý izolační systém pro horní desky betonových konstrukcí pokládaný velkou rychlostí. Úspory v čase se projevují především díky strojní pokládce, kde je zapotřebí mnohem méně ruční práce než u klasických pásových izolací. Strojní pokládka zajistí zároveň rovnoměrnou kvalitu práce a velkou rychlost realizace izolačního souvrství. Pro jednotlivé složky souvrství jsou používány silně modifikované asfalty, které garantují velmi dobrou odolnost vůči únavě, vzniku trhlin a trvalým deformacím.
„ETANPLAST® může být použit pro všechny typy inženýrských staveb s horní deskou ze železobetonu nebo předpjatého betonu, trámových nebo segmentových mostů, viaduktů, stropů konstrukcí ve výkopech, na parkovištích. Za určitých podmínek jej lze položit i na kompozitní konstrukce – betonové mostovky na ocelové konstrukci. ETANPLAST® může být použit pro všechny třídy dopravního zatížení – jak v nových konstrukcích, tak při rekonstrukcích,“ vyjmenovává možnosti využití technologie Ing. Michal Sýkora, technický ředitel Skupiny EUROVIA CS.
Od svého prvního použití na stavbách v roce 1987 je ETANPLAST® součástí řady významných staveb s velkým dopravním zatížením ve Francii i v jiných zemích. Mezi nejznámější z nich patří viadukt na ostrově Ré nebo terminál tunelu pod kanálem La Manche. V České republice byl poprvé použit v roce 1999 na mostě obchvatu Chebu. V roce 2009 pak byla tato izolace použita na komunikaci R6 na pěti mostech o celkové ploše 41 100 m2.