KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Nový most přes železnici v Bohumíně začne sloužit dopravě

Nový most přes železnici v Bohumíně začne sloužit dopravě

Publikováno: 14.10.2011, Aktualizováno: 17.10.2011 12:28
Rubrika: Mosty

Řidiči budou moci od soboty využívat nový most přes železniční trať v Bohumíně. Skřečoňský most je součástí budovaného obchvatu města, který bude zároveň přivaděčem dálnice D1 pro velkou oblast Karvinska. Je také jednou ze staveb, které chtěl loni tehdejší ministr dopravy Vít Bárta (VV) zastavit, proti čemuž lidé protestovali. Most dnes otevřeli zástupci ministerstva dopravy, města a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby.

"Končí tím největší dopravní omezení ve městě za poslední léta. Výrazně to ulehčí dopravě ve směru od Karviné a městské části Skřečoň," řekla bohumínská mluvčí Lucie Balcarová. Doplnila, že most bude řidičům k dispozici od sobotních 08:00.

Nový most je dlouhý 100 metrů a váží 650 tun. Zavěšená konstrukce se skládá ze čtyř mohutných pylonů a 56 ocelových prutů. Stavba mostu včetně dálničního přivaděče má stát celkem 870 milionů korun.

Starosta Petr Vícha (ČSSD) řekl, že otevření mostu je důležité, pro město ještě důležitější je však dokončení dálnice do Polska a asi kilometrového přivaděče od mostu k dálnici. "Teprve přivaděč bude znamenat definitivní odklon nákladní dopravy z centra města. Zatím to vypadá nadějně, protože podle posíleného rozpočtu by se to dostavět mělo," řekl Vícha.

Dodal, že most je také symbolem úspěšného odporu bohumínských obyvatel proti rozhodnutí zastavit jeho stavbu. Starý skřečoňský most, který už nevyhovoval, se uzavřel v listopadu 2009, přičemž uzavírka měla trvat 19 měsíců. Tehdejší ministr Bárta však v rámci úsporných opatření loni v srpnu stavbu nového mostu zastavil. "Bohumínští se proti jeho rozhodnutí vzbouřili, za deset dní se pod petici za jeho dostavění podepsalo přes 10 000 lidí a ministr stavbu nakonec opět povolil," připomněla Balcarová. Stavba se však protáhla, a trvala tak téměř dva roky.

Nový skřečoňský most je jedním ze tří mostů, po kterých se v Bohumíně mohou řidiči dostat přes vlakovou trať. Spojuje centrum města s částí Skřečoň a silnicí na Dolní Lutyni, Dětmarovice a Karvinou. "Všichni teď budou moci jet přímou cestou a nebudou muset používat dlouhé objížďky, které v některých místech způsobovaly dopravní kolaps," řekl starosta.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice