Nový klip „Nemyslíš – zaplatíš!“ budou televize opět zakrývat
Rubrika: Bezpečnost
Pokud se na zadním sedadle nepřipoutáte, můžete zabít sebe i ty před sebou. To je vzkaz nového klipu bezpečnostní kampaně Ministerstva dopravy „Nemyslíš – zaplatíš!“, který ode dneška vysílají české televize. Ve spotu při autonehodě zemře manželský pár, když žena po nárazu svým tělem usmrtí manžela sedícího za volantem.
Nový klip upozorňuje na častou chybu českých účastníků silničního provozu. Polovina z nich v průzkumu přiznala, že se v obci na zadních sedadlech nikdy nepoutá. Přitom statistika říká, že 71% osob usmrcených při nehodě na zadních sedadlech bylo nepřipoutaných.
Tragický okamžik nehody budou v novém spotu některé televize před 22. hodinou opět zakrývat černým čtvercem. Dvě nejsledovanější komerční stanice tak činí z obavy před postihem ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Česká televize vysílá klipy po celý den v plné verzi, před nimi však zařazuje krátké varování.
Plná verze je k dispozici také na stránkách www.nemyslis-zaplatis.cz, kterou v loňském roce navštívilo 363 tisíc unikátních uživatelů. Další miliony lidí shlédly původní verze klipů z předchozí série na internetových portálech. Ty byly rovněž součástí kampaně v kinech, kde ji loni vidělo 300 tisíc návštěvníků.
Kampaň „Nemyslíš – zaplatíš!“, jejímž autorem je reklamní agentura Euro RSCG, v roce 2008 zvítězila v anketách dvou odborných časopisů o reklamě. Nejprve se billboardy staly Vítězem měsíce října v kategorii venkovní reklama v anketě týdeníku Marketing a media. Následně obsadila první místo v žebříčku týdeníku Strategie, který hodnotil říjnové televizní spoty.