Nová část Pražského okruhu na mýtném vydělala 137 mil. Kč.
Rubrika: Ekonomika, Silniční okruh kolem Prahy
Jihozápadní část Pražského okruhu na kamionovém mýtném vydělala po půl roce provozu 137 milionů korun. V obou směrech zde denně projede v průměru 9500 nákladních vozidel. ČTK to řekl mluvčí českého mýtného systému David Šimoník. Nový úsek městského okruhu otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) loni 20. září. Stavba propojující brněnskou dálnici D1 a plzeňskou D5 má ulevit dopravě na Jižní spojce a Barrandovském mostu.
Podle údajů společnosti Kapsch, která se zabývá spravováním mýtného systému, je 23 kilometrů dlouhý jihovýchodní úsek nejvýdělečnější částí nedokončeného Pražského okruhu. Ten se na výběru mýta za sledované půlroční období podílel přibližně 200 miliony korun. Celkový výnos mýtného systému v celé republice za minulý rok činil 6,5 miliardy korun.
Největší množství vozidel se po jihozápadní části okruhu pohybovalo v prvních dnech po jeho otevření. Tehdy podle statistik Ředitelství silnic a dálnic úsekem projíždělo více než 50.000 vozidel denně. Podle Jana Hořeního, vedoucího komunikace ŘSD, takto vysoké počty průjezdů způsobili řidiči, kteří se nový úsek dálnice rozhodli projet pouze ze zvědavosti.
"Mýtné statistiky na nové části Pražského okruhu také ukazují, jak se v týdnu vyvíjí tranzit republikou. Začátkem týdne se kamiony ze Slovenska, Maďarska a balkánských států přesouvají do Německa a na konci týdne opačným směrem," řekl Šimoník. Na Pražském okruhu se tento pohyb projevuje zvýšením provozu až o dva a půl tisíce kamionů směrem na západ v pondělí a v úterý. Ve čtvrtek a v pátek je naopak pravidlem totožný nárůst kamionové dopravy ve východním směru.
Stavba za 18,3 miliardy korun vede mezi Modleticemi u D1 a Slivencem, navazující sedmikilometrový úsek z 80. let do Třebonic Ředitelství silnic a dálnic kompletně zrekonstruovalo. Vznikl tak ucelený úsek okruhu, který propojuje chomutovskou rychlostní silnici R7, karlovarskou R6, plzeňskou dálnici D5, výpadovku na Písek a brněnskou D1. Na okruhu je třeba mít dálniční známku, nákladní vozy musejí platit mýtné.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.