KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    Na novém úseku dálnice D4 Skanska využila automatické navádění strojů v systému BIM

Na novém úseku dálnice D4 Skanska využila automatické navádění strojů v systému BIM

Publikováno: 14.11.2017
Rubrika: Silniční infrastruktura

Nový úsek dálnice D4 společnost Skanska začala stavět v květnu roku 2015. Celkově postavila čtyřproudovou komunikaci o délce 4 788 m s jednou mimoúrovňovou křižovatkou, čtyřmi mosty a podchodem pro pěší. Součástí stavby byly i přeložky a úpravy dalších komunikací, nechybí ani protihluková opatření. Řidiči se po novém úseku dálnice D4 Skalka – křižovatka II/118 projedou od 4. října 2017.

„Na tomto projektu jsme od jeho začátku pracovali v systému BIM, tento informační model jsme na stavbě využili především pro řízení stavebních strojů. Docílili jsme zvýšení přesnosti práce stavebních strojů, efektivity a bezpečnosti práce a v neposlední řadě i časové úspory. Tento projekt je první takového rozsahu v České republice, kde byla pokládka asfaltových hutněných vrstev prováděna asfaltovým finišerem vybaveným 3D nivelací a řízeným univerzálními totálními stanicemi,“ říká Vladimír Řípa, projektový manažer Skanska, který stavbu řídil.

Stavba D4 Skalka – křižovatka II/118 nahradila stávající dvoupruhovou směrově nerozdělenou silnici I/4 a odklonila provoz mimo obec Dubenec, zajistila bezpečnou a pohodlnou jízdu motorových vozidel a zlepšení životního prostředí v Dubenci.

Při výstavbě Skanska využila i lokální přírodní zdroje. „Využili jsme kamenivo z odvalu haldy číslo 11 v přímé blízkosti stavby, která zde zůstala po těžbě uranu, která na Příbramsku probíhala od 50. do 90. let minulého století. Jde o velmi kvalitní kamenivo, kterého jsme použili zhruba 350 tisíc tun. Jednak jako deficitní materiál do násypů, ale i jako materiál do podkladních vrstev vozovek. Vše za přísné kontroly Státního úřadu pro jadernou bezpečnost,“ říká dále Řípa. „Kamenivo do podkladních vrstev vozovek, které jsme na stavbě použili, bylo tříděno a drceno přímo v místě haldy, čímž byla výrazně snížena nutnost dovozu kameniva ze vzdálenějších lokalit a tím bylo i sníženo zatížení okolních obcí staveništní dopravou,“ dodává Řípa.

ZÁKLADNÍ INFORMACE:

  • Název stavby: D4 Skalka – křižovatka II/118
  • Místo: Středočeský kraj
  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Projektant: Valbek, spol. s r. o.
  • Zhotovitel: Skanska a. s.
  • Termín výstavby: duben 2015 – říjen 2017
  • Hlavní trasa:
    • délka: 4 788 m
    • kategorie: R 22,5/80
    • plocha vozovek: 102 790 m2
    • počet všech stavebních objektů: 64
  • Mostní objekty:
    • počet celkem: 5
      • na dálnici: 2
      • nad dálnicí: 2
      • podchod pro pěší: 1
    • délka mostů: 185 m
    • plocha mostů: 2 523 m2
  • Mimoúrovňové křižovatky:
    • počet: 1 (MÚK Háje)
    • délka větví: 916 m
    • plocha vozovek: 4 904 m2
  • Křižovatky:
    • počet: 1 (okružní křižovatka Skalka)
      • vnější průměr: 50 m
      • šířka okružního pásu: 7,50 m
      • šířka prstence: 1,50 m
      • průměr nezpevněného ostrova: 32 m
  • Protihlukové stěny:
    • počet objektů: 3
    • délka stěn: 524 m
    • plocha stěn: 2 047 m2
    • délka protihlukových valů: 100 m
  • Opěrné zdi:
    • počet objektů: 2
    • délka zdí: 89 m
  • Úpravy ostatních komunikací:
    • počet objektů: 6
    • délka: 5 553 m
  • Přeložky a úpravy inženýrských sítí:
    • vodohospodářské objekty: 10
    • objekty elektro: 17
  • Celkový objem zemních prací:
    • výkopy: 349 589 m3
    • násypy: 399 161 m3
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Nadjezd přes hlavní trasu v km 43Expresní pruh na hlavní trase ve stoupání směrem k MÚK HájeČást MÚK Háje, nadjezd č. 205 přes hlavní trasuNásyp hlavní trasy v km 41,600

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfalt modifikovaný pryžovým granulátem – tichý a ekologický kryt vozovek nové generaceAsfalt modifikovaný pryžovým granulátem – tichý a ekologický kryt vozovek nové generace (62x)
Použití asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem (CRmB, Asphalt Rubber) při pokládkách krytových a podkladních vrstev ...
Nové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konceNové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konce (47x)
Osazením značek „dálnice“ na bývalé rychlostní silnice ke dni 1. 1. 2016 a následné změny v mapách či evidenci byl pouze...
Silniční obchvat KaznějovaSilniční obchvat Kaznějova (44x)
Na podzim letošního roku dokončíme pro Ředitelství silnic a dálnic ČR dokumentaci pro územní rozhodnutí stavby I/27, Kaz...

NEJlépe hodnocené související články

Ohlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumfOhlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumf (5 b.)
Igor Sedláček pracoval v Polsku pět let a vedl suverénně největší projekt Metrostavu v zahraničí. O výstavbě rychlostní ...
Skanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad BečvouSkanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou (5 b.)
Dnes odpoledne se řidiči poprvé projedou po nové trase dálnice D1 na Moravě. Stavbu v hodnotě téměř 3 miliardy vybudoval...
Modernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dníModernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dní (5 b.)
Nejtěžší část prací má za sebou tým Jiřího Salavy z divize 4 Metrostavu, která modernizuje úsek dálnice D1 u Velkého Mez...

NEJdiskutovanější související články

Přeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapaPřeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapa (1x)
Přeložka silnice III/14539 je významnou spojnicí dvou největších českobudějovických sídlišť Máj a Vltava. Zhruba 740 m d...
Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (1x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice