KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis®

Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis®

Publikováno: 6.6.2017, Aktualizováno: 24.7.2017 12:59
Rubrika: Silniční infrastruktura

Svodidly vyrobenými v ArcelorMittal Ostrava s využitím revolučního povlaku Magnelis® budou vybaveny dva zrekonstruované úseky dálnice D1. Instalace celkem 900 tun jednostranných i oboustranných svodidel proběhne od června do listopadu letošního roku. 

„Svodidla dodáme na dva rekonstruované úseky dálnice D1, od Jihlavy po Velký Beranov a od Velké Bíteše po Devět křížů. Dohromady půjde o 23 kilometrů jednostranných i oboustranných svodidel s povlakem Magnelis®, což představuje zhruba 900 tun tohoto výrobku. Kromě dálnice D1 jsme stejná svodidla nainstalovali také na silnici I/11,“ říká Dagmar Raszková,  manažerka prodeje svodidel v ArcelorMittal Ostrava.

Povlak Magnelis® představuje novou formu protikorozní ochrany oceli. Oproti běžnému pozinkování má Magnelis® až čtyřikrát tenčí ochrannou vrstvu povlaku, pro ochranu proti korozi stačí pouze vrstva o tloušťce 25 mikrometrů. Přitom  ale chrání ocelové svodidlo až dvakrát déle, tedy až 40 let, což dokáže díky unikátnímu chemickému složení, neboť kromě zinku obsahuje i hliník a hořčík. Díky vysoké odolnosti a přilnavosti povlaku lze ocel tvarovat různými metodami včetně ohýbání, tažení a profilování.

„Největší přidanou hodnotou povlaku kromě dlouhé životnosti je jeho samoregenerační schopnost. Ta dokonale chrání nejvíce namáhaná místa, která jsou nejsnadněji napadaná korozí jako řezy, svary a rýhy. Při porušení povlaku se totiž Magnelis® dokáže sám opravit, a prodloužit tak životnost celého ocelového systému,“ vysvětluje Raszková. Na místě, které je poškozeno, se vytvoří ochranný film s obsahem hořčíku. Ten místo chrání před klimatickými vlivy a korozí. Magnelis® vyvinulo centrum výzkumu a vývoje ArcelorMittal.

S výrobou svodidel začala ostravská huť v roce 1969 a od té doby vyprodukovala téměř 45 tisíc kilometrů těchto záchytných systémů. Zároveň je jediným výrobcem svodidel v celé skupině ArcelorMittal.  V České republice je svodidly vyrobenými v Ostravě osazeno více než 80 % silnic vyšších tříd a dálnic.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis® Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis® Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis® Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis®

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

I/22 STRAKONICE – Severní dopravní půlobloukI/22 STRAKONICE – Severní dopravní půloblouk (39x)
Záměr vybudovat silniční obchvat města Strakonice, resp. jeho část zvanou „Severní dopravní půloblouk“ propojující silni...
Asfalt modifikovaný pryžovým granulátem – tichý a ekologický kryt vozovek nové generaceAsfalt modifikovaný pryžovým granulátem – tichý a ekologický kryt vozovek nové generace (39x)
Použití asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem (CRmB, Asphalt Rubber) při pokládkách krytových a podkladních vrstev ...
Nové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konceNové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konce (30x)
Osazením značek „dálnice“ na bývalé rychlostní silnice ke dni 1. 1. 2016 a následné změny v mapách či evidenci byl pouze...

NEJlépe hodnocené související články

Ohlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumfOhlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumf (5 b.)
Igor Sedláček pracoval v Polsku pět let a vedl suverénně největší projekt Metrostavu v zahraničí. O výstavbě rychlostní ...
Skanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad BečvouSkanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou (5 b.)
Dnes odpoledne se řidiči poprvé projedou po nové trase dálnice D1 na Moravě. Stavbu v hodnotě téměř 3 miliardy vybudoval...
Modernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dníModernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dní (5 b.)
Nejtěžší část prací má za sebou tým Jiřího Salavy z divize 4 Metrostavu, která modernizuje úsek dálnice D1 u Velkého Mez...

NEJdiskutovanější související články

Přeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapaPřeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapa (1x)
Přeložka silnice III/14539 je významnou spojnicí dvou největších českobudějovických sídlišť Máj a Vltava. Zhruba 740 m d...
Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (1x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice