KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Na D35 je vykoupeno 95 % pozemků

Na D35 je vykoupeno 95 % pozemků

Publikováno: 10.5.2016
Rubrika: Doprava

Na plánované investice Ředitelství silnic a dálnic v Pardubickém kraji, rizika nové EIA a přípravu staveb jsme se ptali Ing. Bohumila Vebra, vedoucího Správy Pardubice Ředitelství silnic a dálnic.

Velkým tématem je nová EIA a potenciální ohrožení klíčových infrastrukturních staveb. Jak se na tuto problematiku díváte a kterých staveb se to může v Pardubickém kraji dotknout?
Postup podle nového zákona o posuzování vlivů na životní prostředí č. 39/2015 Sb. může ovlivnit lhůty zahájení zejména u staveb s posouzením EIA dle zákona č. 244/1992 Sb. V Pardubickém kraji se tento problém týká těchto staveb – viz tabulka 1.

Tabulka 1

D35 Opatovice – Časy DSP 244/1992 Sb.
D35 Časy – Ostrov DSP 244/1992 Sb.
I/37 Chrudim obchvat úsek I/17 – Slatiňany DSP 244/1992 Sb.
I/43 Hradec nad Svitavou – Lačnov DSP 244/1992 Sb.
I/36 Sezemice obchvat DSP 244/1992 Sb.
I/36 Pardubice Trnová – Fáblovka – Dubina DSP 244/1992 Sb.

Jak vypadá příprava klíčových krajských dálnic a rychlostních komunikací – D35, obchvaty Svitav a Chrudimi a dalších?
Přípravu dálnice D35 v Pardubickém kraji musíme rozdělit do dvou částí. První úsek mezi MÚK Opatovice a sil. I/17 za obcí Ostrov tvoří dvě stavby – Opatovice – Časy a Časy – Ostrov. Na stavby je vydáno územní rozhodnutí v právní moci, zpracována dokumentace pro stavební povolení a dokončuje se majetkoprávní příprava stavby. Je vykoupeno 95 % pozemků.

ŘSD ČR připravuje vypsání výběrového řízení na zhotovitele záchranného archeologického výzkumu a zároveň je dokončována dokumentace pro výběrové řízení na zhotovitele obou staveb. Předpoklad zahájení 2017 může být ohrožen případným novým zpracováním a projednáním dokumentace vlivu stavby na životní prostředí dle zákona č. 39/2015 Sb. V druhé části Ostrov – Staré Město, rozdělené na 6 staveb, probíhá zpracování dokumentací pro územní řízení. Předpokládané zahájení staveb 2019.

Mimo výstavby dálnice D35 jsou na území Pardubického kraje připravovány k realizaci tyto rozsáhlé investiční akce:

  • I/36 Pardubice Trnová – Fáblovka – Dubina
  • I/36 Sezemice obchvat
  • I/36 Časy – Holice
    Tyto stavby mimo funkce obchvatů měst a obcí tvoří zároveň přivaděč pro D35. Zahájení realizace je v roce 2018.

  • I/37 Chrudim obchvat, úsek křiž. I/17 – Slatiňany
    Důležité dokončení 2. etapy obchvatu města Chrudim. Zahájeny výkupy pozemků. Předpokládané zahájení stavby 2018.

  • I/43 Hradec nad Svitavou – Lačnov
    Obchvat města Svitavy a Hradce nad Svitavou o celkové délce 9,5 km. Pokračuje majetkoprávní příprava, předpokládaný termín zahájení 2018.

Jaké další investice v kraji ŘSD chystá?
Mezi navazující investice patří zejména dostavba MÚK Palackého na silnici I/36, I/2 jihovýchodní obchvat Pardubic, dokončení MÚK Doubravice na křížení silnic I/36 a I/37 a příprava dalších přeložek silnic I. třídy v souladu se schválenými zásadami územního rozvoje Pardubického kraje.

Máte zajištěný dostatečný objem prostředků?
Na přípravu staveb v rozpočtu SFDI jsou zařazeny finanční prostředky umožňující plynulé pokračování přípravy investičních staveb. Na vlastní realizaci by měly být převážně použity finanční prostředky EU z Operačního programu dopravy II.

Jak jste na tom v kraji ohledně výkupů pozemků?
U staveb D35 Opatovice – Časy, Časy – Ostrov je vykoupeno 95 % pozemků. Urychlení výkupů pozemků zajistilo zejména přijetí novely zákona č. 416/2009 Sb. od září 2014.

U obchvatů s předpokládaným zahájením v roce 2018 byly obnoveny výkupy v roce 2015 po dokončení aktualizací dokumentací.

Jaké klíčové tahy by se v PK měly postavit ve střednědobém horizontu resp. jaká je vize rozvoje dálniční sítě?
První dva úseky Opatovice – Časy a Časy – Ostrov zajistí vymístění převážné části tranzitní dopravy ve směru Praha – severovýchod ČR z měst Pardubice, Hradec Králové a Chrudim a z části stávajících komunikací I/35 a I/17 v Pardubickém kraji. Pro využití D35 jako alternativní trasy D1 na severovýchod ČR je nutné její dokončení minimálně za město Litomyšl a napojení na stávající I/35 vedoucí na hranice Pardubického kraje již mimo zastavěné území v kategorii S11,5.

S výstavbou D35 přímo souvisí i přeložky silnice komunikací I. i II. třídy, které zajišťují funkci přivaděčů a zároveň vymístí dopravu z měst a obcí. Mimo jmenované stavby na silnici I/36 se jedná o obchvaty obcí Rokytno a Dašice. Dále nesmíme zapomenout na zajištění dopravního spojení části Pardubického kraje na D35 a vybudování přivaděčů Ústí n. O. – Choceň – Vysoké Mýto a zajištění napojení České Třebové přes již zprovozněný obchvat Opatova na silnici I/43. Část přivaděče v tomto případě zajišťuje i Pardubický kraj.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Zeleň a rozhled na pozemních komunikacíchZeleň a rozhled na pozemních komunikacích (109x)
Bezpečnost je v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích jedno z nejčastěji skloňovaných slov. Bohužel se v souv...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (97x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Možnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČRMožnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČR (64x)
V roce 2013 jsme zpracovávali studii pro ŘSD, která měla za úkol doporučit a vyhledat možnosti uplatnění uspořádání 2+1 ...

NEJlépe hodnocené související články

Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (5 b.)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...
Možnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČRMožnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČR (5 b.)
V roce 2013 jsme zpracovávali studii pro ŘSD, která měla za úkol doporučit a vyhledat možnosti uplatnění uspořádání 2+1 ...
Verejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a LeopoldovVerejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a Leopoldov (5 b.)
Neustály nárast podielu cestnej prepravy na prepravnom trhu v Európe spôsobuje znižovanie mobility a trvalo udržateľného...

NEJdiskutovanější související články

Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (1x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Nové nejluxusnější autobusy Student Agency express na pravidelné lince Praha - BrnoNové nejluxusnější autobusy Student Agency express na pravidelné lince Praha - Brno (1x)
Student Agency express, největší autobusový dopravce na dálkových linkách v České republice, nasadil do provozu první z ...
VIDEO: Test brzdných drah (1x)
Pěkně zpracované video BESIP a VOLVO z testu brzdé dráhy uskutečněného na TRUCKFESTU 2008 v Hradci Králové....

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice