KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Mostní dílo roku 2008 zná své vítěze

Mostní dílo roku 2008 zná své vítěze

Publikováno: 16.4.2010, Aktualizováno: 27.4.2010 10:56
Rubrika: 2010, Mosty

Vítězem soutěže Mostní dílo roku 2008 v kategorii novostavba se stala stavba Železniční estakáda Sluncová, Praha – Nové spojení. Dílo si vyžádalo investice ve výši 262,3 milionů korun (49.400 Kč/m2). Výsledky soutěže byly vyhlášeny na Mezinárodním sympoziu Mosty 2010, které se koná při Stavebních veletrzích Brno. Soutěže se mohly zúčastnit mosty, které byly zkolaudovány v roce 2008. Porota při hodnocení přihlížela ke kvalitě projektu, provedení mostu a v neposlední řadě také k estetickému vzhledu mostního díla.

 

Kategorie Novostavba:

1. místo Železniční estakáda Sluncová, Praha – Nové spojení
Projektant Pontex Praha, realizátor Skanska DS Brno
Součástí tzv. Nového spojení mezi stanicemi Praha hlavní nádraží a Praha Libeň je železniční dvoukolejný most. Hlavním nosným systémem je spojitý nosník o osmi polích s největším rozpětím pole 47,6 m. Jedná se o železobetonový předpjatý most s kolejovým ložem v příčném řezu je dvoustěnný komorový nosník oválného obrysu se třemi vnitřními dutinami. Nosník má konstantní výšku 2,7 m a šířku 14,5 m. Předpětí nosné konstrukce je provedeno vnitřními kabely se soudržností a vnějšími volnými kabely. Přepínací výztuž je plně elektricky izolovaná, což zvyšuje odolnost výztuže proti bludným proudům a agresivním látkám. Volné i soudržné kabely jsou opatřeny tenzometry pro dlouhodobé sledování změn přepínací cíly. Pilíře mají dříky proměnného eliptického průřezu po výšce a jsou založeny na velkoprůměrových pilotách. Nosná konstrukce byla zhotovena na pevné skruži.

2. místo Silniční most přes Moravu v Olomouci
Projektant SHP Brno, realizátor Skanska DS Brno
Silniční most přes řeku Moravu v Olomouci je spojitý trámový most o dvou polích světlosti 54,6 a 27,3 m. Nosník je vetknutý do opěr a do střední podpěry. V příčném řezu jsou dva trámy spojené deskou mostovky. Výška trámu je po délce proměnná, v ose mostu činí pouze 0,6 m. Šířka trámu je rovněž proměnná, spojitě se rozšiřuje od 2,9 m v ose pole směrem k vnitřní podpoře a ke krajním opěrám. Po obou stranách nosné konstrukce jsou konzoly, na kterých jsou místěny chodníky a inženýrské sítě. Niveleta chodníku je asi metr nad úrovní vozovky. Základy mostu jsou založeny na velkoprůměrových pilotách. Dílo si vyžádalo investice ve výši 99 milionů korun (40.900 Kč/m2).

Kategorie Přestavba nebo oprava:

1. místo Silniční most II/611 v Poděbradech
Projektant MDS Projekt Kostelec nad Orlicí, realizátor Mados MT Kostelec nad Orlicí
Rekonstrukce stávajícího mostu přes inundační území vodního toku Labe v Poděbradech souvisela a byla časově koordinována s rekonstrukcí mostu přes řeku Labe. Rekonstruován byl kamenný klembový most o 20 polích se světlostí kleneb 7,57 m. Při rekonstrukci byly odstraněny betonové přístavby, původní kamenná konstrukce byla sanována a opravena. Na klenbách byl postupně proveden podkladní beton, vodotěsné izolace, zásyp ze štěrkodrtě a separační vrstva. Dále byla zhotovena spojitá deska z předpjatého betonu o tloušťce 450 až 550 mm, která byla vložena na monolitických pilířích umístěných v osách původních kamenných pilířů. Spojitá deska o čtyřech polích (rozpětí pole 9,2 resp. 8,7 m) má nad pilíři vrubové klouby. Na konzolách desky jsou umístěny chodníky s ocelovým zábradlím a betonovými sloupky. Dotyčný mostní objekt je nemovitou kulturní památkou. Dílo si vyžádalo investice ve výši 53,4 milionů korun (19300 Kč/m2).

2. místo Silniční most III/2715 v Chotyni
Projektant VANER Liberec, realizátor SaM Česká Lípa
Železobetonový obloukový most s dolní mostovkou převádí silnici III.třídy přes Lužickou Nisu. Jedná se o oblouk rozpětí 28,1 m a vzepětí 6,16 m. Most má dva oblouky umístěné ve svislých rovinách. Které jsou ve vrcholu spojeny čtyřmi příčkami. Oblouk má proměnnou výšku průřezu. Trámy mostovky jsou obdélníkového průřezu a jsou zavěšeny pomocí osmi závěsů na obloucích. Mostovka se skládá z příčníků umístěných ve vzdálenostech po 3,05 m, ze tří podélníků a z betonové desky proměnné tloušťky. Důvodem rekonstrukce byl celkový stav mostu. Na mnoha místech byla obnažena výztuž a dále byl neuspokojivý stav ložisek. Při rekonstrukci byla provedena sanace opěr a závěrných zdí, výměna ložisek, sanace všech betonových ploch, nová vodotěsná izolace desky mostovky, vozovkové souvrství a nové elastické mostní závěry. Dílo si vyžádalo investice ve výši 6,9 milionů korun (25.900 Kč/m2).

Zdroj: BVV

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (111x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (72x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (58x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice