KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Modernizace tramvajových tratí v Košicích

Modernizace tramvajových tratí v Košicích

Publikováno: 22.6.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

Podpisem smlouvy na konci roku 2016 byla zahájena další etapa modernizace tramvajových tratí v Košicích na Slovensku. Hlavním dodavatelem projektu, který je spolufinancovaný z Operačního programu integrovaná infrastruktura stavby, je společnost EUROVIA SK pro Město Košice.

Tramvajové trati v Košicích se skládají z osmi ucelených částí, které jsou modernizovány postupně, aby zásah do dopravy v místě byl po nezbytně nutnou dobu co nejmenší. Velký důraz je kladen na harmonogram a postup prací. V rámci modernizace proběhne výměna kolejí, včetně podloží, budou realizovány potřebné přeložky inženýrských sítí a úpravy elektrických zařízení. Všechna tramvajová a autobusová nástupiště budou modernizována. Vzniknou nová informační zařízení, nástupiště budou osazena kamerovým systém a modernizací projde také světelná signalizace a měnírna.

ZÁKLADNÍ INFORMACE:

  • Název stavby: KE, modernizácia električkových tratí MET v meste Košice
  • Investor: Magistrát města Košice
  • Zhotovitel: EUROVIA SK (člen Skupiny EUROVIA CS)
  • Začátek výstavby: listopad 2016
  • Ukončení výstavby: srpen 2018
  • Počet stavebních objektů: 449
  • Cena díla: 78, 5 mil. EUR

ČÁSTI STAVBY:

  • UČS 08 – Ul. Moldavská, úsek tratě Krajský súd – kruhový objezd Moldavská (mimo)
  • UČS 09 – Kruhová křižovatka Moldavská
  • UČS 10 – Ul. Trieda SNP, úsek tratě križ. Bardejovská (mimo) – križ. Laborecká (mimo)
  • UČS 11 – Ul. Trieda SNP, úsek tratě križ. Laborecká – obratiště Amfiteáter (mimo)
  • UČS 12 – Ul. Zimná, úsek tratě od križ. TIP TOP – obratiště Botanická záhrada (mimo)
  • UČS 13 – Obratiště Botanická záhrada
  • UČS 14 – Ul. Komenského, úsek tratě NMM (mimo) – obratiště Havlíčkova (mimo)
  • UČS 15 – Křižovatka VSS

Přípravné práce na stavbě (např. vytyčování sítí, demontáž trakčního vedení a kolejového svršku, překládka inženýrských sítí apod.) začaly už v listopadu loňského roku, a to na ucelených částech 12 a 13. Tato etapa navazuje na úspěšně dokončenou první fázi, kdy proběhla rekonstrukce traťových tramvajových uzlů v Košicích. Vybudováním moderní tramvajové tratě se v Košicích zvýší komfort, plynulost jízdy a díky tomu se sníží negativní účinky dopravy na okolní prostředí.

V první fázi došlo v rámci rekonstrukce traťových tramvajových uzlů v Košicích k modernizaci a zefektivnění košické veřejné dopravy a projekt přispěl k vyšší bezpečnosti úrovňových křížení a zlepšení životního prostředí.

EUROVIA SK vyměnila na tramvajových uzlech celkem 10 250 m kolejnic a bylo zabudováno více než 15 000 m2 antivibračních rohoží, do kolejového lože bylo použito téměř 6 000 m3 kameniva a na trolejové vedení se spotřebovalo více než 7 000 m kabelů. Celková plocha, která byla v rámci rekonstrukce tramvajových tratí vyasfaltovaná, přesahuje 27 000 m2. Součástí modernizace byla i rekonstrukce a modernizace šesti tramvajových a jednoho autobusového nástupiště včetně značení a automatů.

STAVBA DRUHÉ ETAPY V ČÍSLECH:

  • Délka použitých kolejnic: 26,565 km
  • Délka trolejového vedení: 17 830 m
  • Počet osazených sloupů trakčního vedení: 614 ks
  • Množství použitého kameniva kolejového tělesa: 40 503 t
  • Množství kameniva celkem: 135 972 t
  • Antivibrační rohože: 62 590 m2
  • Úprava pláně pod kolejovým spodkem: 58 952 m2
  • Asfaltobetonové vrstvy: 37 340 t
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Svařování kolejnic na ulici Zimná UČS 12Pokládka pryskyřičné vrstvy na ulici Zimná UČS 12Dočasné dopravní znamení a oplocení staveniště VSS UČS 15Demontáž kolejového svršku a veřejného osvětlení na VSS UČS 15Pokládka hrany nástupiště na ulici Zimná UČS 12

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice