KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Modernizace Dálnice D1: Úsek 11, EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec

Modernizace Dálnice D1: Úsek 11, EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec

Publikováno: 21.10.2014
Rubrika: Doprava

Řešený úsek je součástí celkové modernizace dálnice D1 v úseku mezi Mirošovicemi a Kývalkou. Jejím cílem je zlepšení stavebnětechnického stavu dálnice, jeho uvedení do souladu s platnými technickými normami a předpisy, zvýšení bezpečnosti a kapacity dálnice D1. Modernizace dálnice D1 EXIT 21 Mirošovice – EXIT 182 Kývalka je rozdělena na celkem 21 stavebních úseků. Časově je modernizace D1 rozčleněna do čtyř etap, v každé etapě se tak počítá s výstavbou cca pěti úseků. S realizací řešeného úseku 11 je počítáno ve čtvrté etapě.

Jelikož jde o stavbu v našich poměrech ojedinělou, zkušenosti z projednávání i výstavby předchozích úseků se průběžně promítají do úseků následujících a na takto vyvolané změny bylo třeba reagovat po celou dobu zpracovávání projektové dokumentace.

Základním principem modernizace je, že nejprve bude provedeno provizorní rozšíření jednoho (v případě úseku 11 pravého) jízdního pásu na šířku zpevnění 11,5 m tak, aby byl umožněn provoz 2+2 (tzn. dva jízdní pruhy v každém směru); detail provizorního rozšíření je uveden na obrázku. Potom bude doprava převedena do tohoto jízdního pásu
a bude kompletně zrekonstruován levý jízdní pás včetně mostů. Následně bude doprava převedena do nově zrekonstruovaného pásu a bude provedena definitivní rekonstrukce pravého pásu, opět včetně mostů.

Projekt úseku 11 řeší modernizaci dálnice D1 v úseku od km 82,420 do km 91,240. Celková délka modernizovaného úseku činí 8,820 km. Řešený úsek začíná cca 400 m za mimoúrovňovou křižovatkou Koberovice a končí cca 200 m za mimoúrovňovou křižovatkou Humpolec. Předmětem hlavního stavebního objektu je především kompletní výměna nevyhovujícího krytu s živičnou vozovkou. Současně s výměnou krytu vozovky bude provedeno její rozšíření tak, aby v základním příčném uspořádání byla celková šířka zpevnění u každého jízdního pásu minimálně 11,5 m, tj. rozšíření z kategorie D 26,5 na kategorii D 28. Znamená to rozšíření vozovky o 0,75 m proti stávajícímu stavu s výjimkou úseků s přídatnými pruhy (tj. pruhy pro pomalá vozidla, odbočovacími a připojovacími pruhy). V úsecích, kde je stávající stoupací pruh zrušen, dochází naopak k zúžení vozovky.

Předmětem stavby je úprava příčných sklonů vozovky dálnice, doplnění, prodloužení a rozšíření přídatných pruhů (dle platných ČSN), doplnění nouzových zálivů a zálivů hlásek SOS v místech, kde je zpevněná krajnice užší než 2,50 m, úprava a doplnění přejezdů středního dělícího pásu. V souvislosti s rozšířením vozovky a změnami příčných sklonů jsou navrženy rovněž úpravy (tj. rozšíření) zemního tělesa dálnice, a to v zářezech i v násypech.

Na řešeném úseku se nachází jedna mimoúrovňová křižovatka – Humpolec (EXIT 90), na které dojde k úpravě napojení křižovatkových větví. Předmětem stavby je dále modernizace mostních objektů, úprava odvodnění dálnice, úprava dopravního značení a prvků dopravní telematiky. Celkově se jedná o modernizaci celkem dvou dálničních mostních objektů, které budou upraveny na šířkové uspořádání vyhovující kategorii D 28. Modernizovány budou rovněž čtyři nadjezdy, z nichž jeden převádí místní účelovou komunikaci a tři nadjezdy převádějí silnice II. resp. III. třídy. Všechny nadjezdy, které by v současné podobě zasahovaly do průjezdného profilu kategorie D 28, budou sneseny a na jejich místě vybudovány nové.

Zvláštností stavby jsou dopravně inženýrská opatření. Vzhledem k tomu, že objízdné trasy pro dálnici nejsou stanoveny a práce budou probíhat za plného provozu, je stavba časově rozdělena do pěti základních etap a patnácti dalších podetap. Základní podmínkou pro organizaci výstavby a provádění stavebních prací je požadavek na minimální omezení provozu při zachování režimu 2+2, pouze při pracích souvisejících se snesením stávajících nadjezdů dojde k omezení provozu na režim 2+1. Postup práce je třeba stanovit tak, aby při přestavbě každého ze čtyř nadjezdů přes dálnici zůstaly zachovány objízdné trasy pro silniční síť II. a III. třídy. Na obrázku je uvedena ukázka schématu DIO pro jednu z 15 podetap.

Na úsek 11 Koberovice–Humpolec bylo dokončeno veřejnoprávní projednání, v současnosti probíhá majetkové vypořádání a následně bude požádáno o stavební povolení. Prognóza termínu realizace však dokládá, jak živý je stále vývoj celé modernizace dálnice D1. V původním harmonogramu byl úsek zařazen do 2. etapy, z různých důvodů však došlo k přeskupení postupu výstavby jednotlivých úseků a v současnosti se s realizací úseku 11 počítá až v poslední, tj. 4. etapě.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O PROJEKTU :

  • Stupeň dokumentace: dokumentace pro stavební povolení
  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Závod Praha
  • Termín zpracování: 04/2012 – 06/2013
  • Odhadované stavební náklady (bez DPH): 870 mil. Kč
  • Přehled hlavních zpracovatelů dokumentace: Sdružení METROPROJEKT Praha a. s., SUDOP Praha a. s.
  • HIP: Ing. Jiří Řehoř
  • Silniční objekty: Ing. Daniel Lavička
  • Dopravní značení: Ing. Vladislav Bartoň
  • Mostní objekty: Ing. Petr Zíka, Ing. Peter Liko, Bc. Lukáš Molcar
  • Protihlukové stěny: Ing. arch. Martin Dušek
  • Vodohospodářské objekty: Ing. Martin Kašpar

The D1 Highway Modernisation: Section 11, EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec
The section in question represents a part of complex modernisation of the D1 highway in the section located between Mirošovice and Kývalka. Its objective is improvement of a construction and technical condition of the highway so it is able to meet technical standards and regulations in force, and increase of safety and capacity of the D1 highway. The modernisation of the D1 highway EXIT 21 Mirošovice – EXIT 182 Kývalka is divided into a total of twenty-one construction sections. As to its time schedule, the D1 modernisation includes four phases, each should contain approximately five construction sections. The discussed section is planned to be implemented within the third phase.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
D1-11 Přehledná situaceD1-11 DIO schéma etapa 2DStránky z D1-11 Provizorní úpravy – násypStránky z D1-11 Provizorní úpravy – zářez

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Zeleň a rozhled na pozemních komunikacíchZeleň a rozhled na pozemních komunikacích (124x)
Bezpečnost je v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích jedno z nejčastěji skloňovaných slov. Bohužel se v souv...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (93x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (82x)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...

NEJlépe hodnocené související články

Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (5 b.)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...
Možnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČRMožnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČR (5 b.)
V roce 2013 jsme zpracovávali studii pro ŘSD, která měla za úkol doporučit a vyhledat možnosti uplatnění uspořádání 2+1 ...
Verejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a LeopoldovVerejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a Leopoldov (5 b.)
Neustály nárast podielu cestnej prepravy na prepravnom trhu v Európe spôsobuje znižovanie mobility a trvalo udržateľného...

NEJdiskutovanější související články

Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (1x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Nové nejluxusnější autobusy Student Agency express na pravidelné lince Praha - BrnoNové nejluxusnější autobusy Student Agency express na pravidelné lince Praha - Brno (1x)
Student Agency express, největší autobusový dopravce na dálkových linkách v České republice, nasadil do provozu první z ...
VIDEO: Test brzdných drah (1x)
Pěkně zpracované video BESIP a VOLVO z testu brzdé dráhy uskutečněného na TRUCKFESTU 2008 v Hradci Králové....

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice