KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Sanace    Lokální sanace a údržba viaduktu v Dolních Loučkách

Lokální sanace a údržba viaduktu v Dolních Loučkách

Publikováno: 27.6.2010, Aktualizováno: 28.6.2010 09:09
Rubrika: Sanace

V rámci akce „Komplexní oprava tratě Řikonín – Brno dolní nádraží včetně úseku Tišnov – Nedvědice“ proběhla také údržba jednoho z největších středoevropských železobetonových železničních oblouků, který se nachází v Dolních Loučkách. Jelikož byl most uveden do provozu již v roce 1953, bylo nutné provést údržbu, která zahrnovala provedení lokálních sanačních zásahů a ochranu proti působení agresivních chemických vlivů atmosféry. Investor stavby po posouzení rozhodl, že není nutné provést celkovou sanaci mostní konstrukce.

POPIS PRACÍ A POUŽITÉ MATERIÁLY
Z důvodu nefunkční stávající hydroizolace musela být provedena sanace lokálních defektů s předchozí pasivací výztuže a následným ošetřením ochranným nátěrem. Jelikož v průběhu provozu nedošlo k výraznějšímu poškození nosné konstrukce, byly provedeny pouze lokální sanační zásahy a sjednocení povrchu ochranným nátěrem.

Nezbytným předpokladem dobrého výsledku při každé sanaci je důkladná příprava podkladu. V první fázi byl tedy celý povrch otryskán vysokotlakým vodním paprskem. Ihned poté byla provedena pasivace výztuže ochranným nátěrem s inhibitorem koroze Mapefer 1K. Dalším krokem bylo provedení sanace lokálních defektů na povrchu železobetonové konstrukce mostu, pilířů a oblouků výrobkem Mapegrout Rapido, rychletuhnoucí a rychle vysychající malta s omezeným smršťováním k opravám betonu, vyztužená skelnými vlákny. V poslední fázi byl na celý povrch nástřikem technologií airless aplikován ochranný nátěr na bázi akrylových pryskyřic zajišťující dokonalou ochranu proti dešťové vodě a agresivním vlivům prostředí Elastocolor (penetrace Malech). Z důvodu velkých rozměrů viaduktu musela být při provádění prací použita horolezecká metoda s využitím auta s výsuvnou plošinou.

Tabulka – Použité materiály

Mapefer 1K jednosložkový ochranný minerální nátěr s inhibitorem na ochranu ocelové výztuže proti korozi
Mapegrout Rapido rychletuhnoucí a rychle vysychající malta k opravám betonu s omezeným smršťováním, vyztužená skelnými vlákny
Elastocolor velmi pružná akrylová nátěrová hmota ve vodní disperzi k ochraně a barevnému sjednoceni betonových ploch s velmi vysokou propustností vodních par, zajišťující
podkladu dokonalou ochranu proti vodě a agresivním vlivům prostředí

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O STAVBĚ
Realizace: říjen 2007 – červen 2008
Objednatel: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Vedoucí prací: Ing. Pavel Baštan
Zhotovitel: OHL ŽS, a. s.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O MOSTU
Celková délka mostu: 237 m
Šířka mostu: 9,45 m

Local redevelopment and maintenance of viaduct in Dolní Loučky
Within the activity of „Complete reconstruction of the track Řikonín – Brno lower railway station including the section Tišnov – Nedvědice“, there was also the maintenance of one of the
biggest central European reinforced concrete railway arches located in Dolní Loučky. Due to the fact that the bridge was put into operation already in 1953, it was necessary to perform
maintenance which included the performance of local redevelopment interventions and protection against aggressive chemical impacts of the atmosphere.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Provádění sanace lokálních defektůKonečný vzhled mostu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Optimalizace návrhu a úprav mostů z hlediska celoživotních nákladůOptimalizace návrhu a úprav mostů z hlediska celoživotních nákladů (27x)
V České republice se v současné době nachází asi 16 500 mostů na silnicích a dálnicích, další mostní objekty jsou na žel...
Rekonstrukce zárubní zdi z roku 1984 na dálnici D11 Praha – Poděbrady pohledem projektantaRekonstrukce zárubní zdi z roku 1984 na dálnici D11 Praha – Poděbrady pohledem projektanta (25x)
Článek pojednává o rekonstrukci zárubní zdi v km 0,715 – 1,296 vlevo na dálnici D11 Praha – Poděbrady a posk...
Sanace a zesilování klenbových mostů betonovými čely s příčnými předpínacími kabelySanace a zesilování klenbových mostů betonovými čely s příčnými předpínacími kabely (25x)
Příspěvek je zaměřen na nový způsob sanace a zesilování klenbových mostů porušených podélnými trhlinami a odkláněním čel...

NEJlépe hodnocené související články

Sanace sesuvu na trati Liberec – Česká Lípa, geotechnicky řízená stavbaSanace sesuvu na trati Liberec – Česká Lípa, geotechnicky řízená stavba (5 b.)
Časové schéma akce: V hodinách provedená rekognoskace terénu. Ve dnech sestavený projekt průzkumných prací. V týdnech pr...
Rekonstrukce zárubní zdi z roku 1984 na dálnici D11 Praha – Poděbrady pohledem projektantaRekonstrukce zárubní zdi z roku 1984 na dálnici D11 Praha – Poděbrady pohledem projektanta (5 b.)
Článek pojednává o rekonstrukci zárubní zdi v km 0,715 – 1,296 vlevo na dálnici D11 Praha – Poděbrady a posk...
Sanace železobetonu v chemicky náročném prostředí – metody a možnostiSanace železobetonu v chemicky náročném prostředí – metody a možnosti (5 b.)
Sanace železobetonu je v současné době věcí, kterou lze považovat za zaběhnutou a v okruhu odborné veřejnosti ji lze pov...