KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Kvůli ražbě tunelu u Jablunkova nepojedou na Slovensko vlaky

Kvůli ražbě tunelu u Jablunkova nepojedou na Slovensko vlaky

Publikováno: 31.1.2012, Aktualizováno: 3.2.2012 11:01
Rubrika: Tunely, Kolejový průmysl

Kvůli ražbě železničního tunelu v Mostech u Jablunkova na Frýdecko-Místecku nebudou na hlavním tahu mezi Českou republikou a Slovenskem od 1. února jezdit vlaky. Výluka mezi Mosty a slovenskou Čadcou bude trvat do 21. února. České dráhy (ČD) místo vlaků vyšlou autobusy. ČTK o tom dnes informovala mluvčí drah Kateřina Šubová.
 

"České dráhy připravily pro své cestující výlukový jízdní řád," uvedla Šubová s tím, že informace najdou lidé na internetových stránkách www.cd.cz v sekci traťové jízdní řády. Autobusy mezi uvedenými stanicemi nahradí všechny osobní vlaky a denní expresy. Noční expresy a rychlíky budou jezdit do a ze Žiliny odklonem přes Horní Lideč. Na Slovensku mezi Žilinou a Čadcou budou jezdit náhradní vlaky. Některé spoje Pendolino, které jedou až do Žiliny, budou svou cestu končit v Třinci.

Výlukový jízdní řád je podle mluvčí ČD nastavený tak, aby lidé stihli v Žilině noční spoje. "Cestující pojedou autobusy déle než vlakem, ale nebude to nijak dramatické," doplnila Šubová.
Podle Pavla Hally, mluvčího Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která tunel buduje, ražba pokračuje už asi tři čtvrtě roku, ale zatím kvůli tomu nebylo nutné dělat na trati výluku. "Teď se ale ražba dostala do problémových částí, kde by mohla narušit statiku vedlejšího tunelu," řekl Halla.

Stavba tunelu dlouhého 600 metrů začala na podzim roku 2007 a dokončena měla být podle původních plánů v listopadu 2011. V listopadu 2009 se však budovaný tunel propadl a kvůli tomu se stavba protáhla. Halla uvedl, že podle nového harmonogramu má být tunel hotový v srpnu 2013. Rozpočet stavby je téměř šest miliard korun.

V Mostech jsou dva souběžné jednokolejné tunely. Jeden z nich se rozšiřuje na dvojkolejní, druhý zůstane jako technologický a únikový tunel.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (73x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (54x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (50x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice