KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Ekonomika    Konference Doprava v Praze: Dopravní systém nemůže poskytovat neomezenou mobilitu za jakoukoliv cenu

Konference Doprava v Praze: Dopravní systém nemůže poskytovat neomezenou mobilitu za jakoukoliv cenu

Publikováno: 19.12.2011, Aktualizováno: 20.12.2011 12:52
Rubrika: Ekonomika

Jak lze snížit a lépe rozložit dopravní zatížení Prahy, jaká jsou plánovaná rozšíření tras MHD, v jaké fázi se nachází nový územní plán Prahy, jaké další novinky čekají Pražany v budoucnu? Na tyto a další palčivé otázky týkající se problematiky dopravy v hlavním městě hledala odpovědi konference „Doprava v Praze“, která se konala 21. září během stavebního veletrhu FOR ARCH 2011. Diskutované téma přilákalo na 90 odborníků z řad realizačních a projekčních firem, vysokých škol, ale nechyběli ani zástupci samosprávy.

„Žádné velké město nedokázalo vybudovat takový dopravní systém, který by neměl negativní dopady, ať již v podobě dopadů na životní prostředí nebo kongesci. Cílem Prahy je mít funkční systém, který zajistí kvalitní mobilitu všem občanům a obyvatelům s minimálními negativními vlivy, ne systém, který umožní neomezenou mobilitu za jakoukoliv cenu,“ uvedl Karel Březina, 1. náměstek primátora, který zaštiťoval odbornou konferenci a celou akci také zahájil. Podle Březiny je úkolem veřejné správy, hlavního města Prahy a jejích organizací rozvíjet efektivní systém, který zajišťuje mobilitu osob i zboží s co nejmenším dopadem na životní prostředí.

Doprava velkoměsta budoucnosti? Rychlá, spolehlivá, bezpečná a komfortní
O obecných trendech v městské dopravě 21. století hovořil Pavel Švagr, personální náměstek Českých drah. Společným jmenovatelem dopravy ve velkoměstě musí být rychlost, spolehlivost, bezpečnost a v neposlední řadě také komfort. To se týká nejen hromadné dopravy osob, ale také individuálního motorismu. Hlavní město Prahu vidí Pavel Švagr jako významný dopravní uzel, nejen z hlediska vnitrostátních přepravních proudů, ale také z pohledu mezinárodního cestovního ruchu. „Za vše hovoří statistika, která v loňském roce eviduje 1,2 miliardy přepravených osob městskou hromadnou dopravou. Na území Prahy je registrována šestina osobních automobilů provozovaných v ČR a pětina nákladních. Hranici Prahy a Středočeského kraje protne jen po dálnicích a rychlostních silnicích denně průměrně 280 tisíc vozidel,“ drobným výčtem statistiky poukázal Pavel Švagr na mohutnost dopravního systému, kterým Praha operuje. Václav Matyáš, prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví ČR, vyhodnotil nedostatek financí jako hlavní omezení rozvoje dopravní infrastruktury. Paradoxem tak zůstává hrozba, že Česká republika bude vracet finanční prostředky získané z evropských fondů.

Pražané nejčastěji cestují metrem
Významnou a nezastupitelnou roli hraje městská hromadná doprava. Konkrétně v loňském roce přepravila Pražská integrovaná doprava celkem téměř 1,3 miliardy osob. Nejvíce lidí v Praze v loňském roce cestovalo metrem, z celkového počtu všech cestujících pražskou MHD to bylo 45 % osob. Narůstající počet cestujících si žádá další rozšiřování tras metra ale také autobusových linek a tramvají. Martin Dvořák, generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy, zmínil, že masivní investice do dopravy v Praze jsou logické a opodstatněné s ohledem na potřeby Pražanů, ale i občanů, kteří do Prahy přijíždí. Jeho slova doplnil Jiří Došlý z Dopravního podniku hl. m. Prahy o zásady, kterými se musí řídit koncepce rozvoje všech forem pražské MHD. Zdůraznil úsilí, které DPP vynakládá na zvyšování bezpečnosti a snižování energetické náročnosti pražské dopravy.

Na jeden lístek po Praze i středních Čechách?
Rozvoj dopravní infrastruktury je součástí územního plánování Prahy. O tom, v jaké fázi se nový územní plán nachází, o magistrále, ale také o problémech, se kterými se plánování potýká, promluvil na konferenci Marek Zděradička, vedoucí Odboru infrastruktury na Útvaru rozvoje hl. m. Prahy. S tímto souvisí také sloučení dopravních systémů Prahy a Středočeského kraje, které představuje žhavou otázku pro občany žijící na okrajích hlavního města a v jeho okolí. Zda bude v budoucnu stačit pro cestování po Praze i středních Čechách jediná jízdenka a dalším podobným tématům dotýkajících se jednotného dopravního systému se ve svém příspěvku věnoval Pavel Procházka, který je pověřený řízením ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy).

Pokud vás zajímá více podrobností z konference „Doprava v Praze“, navštivte stránky http://www.forarch.cz/2011/doprava/cz.

The Conference Transport in Prague: Transport System Cannot Provide Unlimited Mobility At Any Cost
How to decrease and diversify the traffic load in Prague, what are the planned extensions of the public transport routes, what is the stage of the new territorial plan of Prague, what are the other news waiting for the citizens of Prague in the future? These and other crucial issues regarding the transport problems in the capital city were looking for an answer at the conference „Transport in Prague“, which took place on October 21 during the construction trade fair FOR ARCH 2011. The discussed topic attracted around 90 professionals from the area of implementation and designing companies, universities as well as the municipality representatives.

Foto: Ludmila Doudová

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Celkový pohled na konferenční sálNa konferenci se sešli významné osobnosti (zprava) Ing. Václav Matyáš, prezident SPS, Ing. Martin Dvořák, generální ředitel Dopravního podniku a Ing. Karel Březina, 1. náměstek primátora.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Analýza ceny ropy (27x)
Doprava byla po celý vývoj lidského společenství základním a v mnoha směrech určujícím hybatelem podoby lidské společnos...
Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě (25x)
Nejen v souvislosti se zavedením mýtného se neustále mluví o rozdělení přepravních výkonů v nákladní dopravě mezi silnič...
Několik pohledů na normy v ČRNěkolik pohledů na normy v ČR (22x)
Podle stavebního zákona za odbornou kvalitu a bezpečnost staveb zodpovídá především projektant a stavbyvedoucí. Při své ...

NEJlépe hodnocené související články

Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě (5 b.)
Nejen v souvislosti se zavedením mýtného se neustále mluví o rozdělení přepravních výkonů v nákladní dopravě mezi silnič...
Dobeš: Na dopravních stavbách chceme ušetřit 26 mld. Kč (5 b.)
Ministerstvo dopravy chce na více než stovce dopravních staveb v hodnotě bezmála 200 miliard korun v následujících osmi ...
Několik pohledů na normy v ČRNěkolik pohledů na normy v ČR (4.5 b.)
Podle stavebního zákona za odbornou kvalitu a bezpečnost staveb zodpovídá především projektant a stavbyvedoucí. Při své ...

NEJdiskutovanější související články

Financování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-UherskaFinancování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-Uherska (2x)
V roce 1911 se provozování MHD v tehdejších metropolích Rakouska-Uherska obešlo bez dotací. O 100 let později v roce 201...
Řízení projektů dopravní infrastruktury a jejich financováníŘízení projektů dopravní infrastruktury a jejich financování (1x)
Každý rozsáhlý projekt od svého zrodu až do realizace prochází předem stanovenými procesy a také návrhy, které zaručují ...
Na železnici v Libereckém kraji se investovalo přes 400 mil. Kč (1x)
Rekordních více než 400 milionů korun investovala loni Správa dopravní cesty Liberec do rekonstrukcí a velkých oprav na ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice