KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Komplexní rekonstrukce autobusového terminálu a přednádražního prostoru v Holešově

Komplexní rekonstrukce autobusového terminálu a přednádražního prostoru v Holešově

Publikováno: 30.1.2019
Rubrika: Zajímavosti

Holešov je město, které leží na pomezí Hané a Valašska a žije v něm jen něco málo přes deset tisíc obyvatel. Přesto je důležitým dopravním uzlem mikroregionu a tvoří přirozenou hranici Zlínského a Olomouckého kraje. Společnost mmcité+ uvedla do provozu k poslednímu září tohoto roku autobusové nádraží, které navazuje na vlakové, a rovněž dodala komplexní řešení pro celý přednádražní prostor. Rozsáhlá rekonstrukce probíhala ve sdružení s projektantem Laboro Ateliér a stavební firmou Strabag.

Zastavěná plocha autobusového terminálu zastřešuje prostor o celkové výměře 890 m2, zahrnuje zastřešení ostrovního a krajního nástupiště, propojující krček s výpravní budovou a pergolou o výměře 89 m2, na níž je směrem k hlavní silnici umístěn osvětlený nápis Holešov. Nezapomnělo se ani na kola, pro něž byl vystaven přístřešek o výměře 24,5 m2. Všechna zastřešení jsou doplněna zapuštěnými osvětlovacími tělesy, které nijak neruší čistotu architektury. Samotný střešní plášť s plochým designovým podhledem je tvořen sendvičovými střešními panely a skly, které fungují jako světlíky a zajišťují prosvětlení nástupišť.

Svislou nosnou konstrukci tvoří celkem dvacet jedna sloupů, opláštěných lakovaným, mechanicky odolným plechem. Prostor mezi jednotlivými sloupy je využit pro technologické trasy a dává možnost umístění dalšího vybavení – integrované odpadkové koše, dešťové svody apod. Součástí zastřešení krajního nástupiště je 3,5 m vysoká stěna, oddělující prostor autobusového terminálu a sousedícího pozemku.

Výplň stěny je vyrobena v kombinaci skla a masivních dřevěných lamel, použitých v místech, na které nebyl v minulosti z autobusového terminálu líbivý pohled. Skleněné výplně mají digitální potisk a z vnější strany natažená lanka, která umožňují růst popínavých rostlin a na rozdíl od laťkové části dávají prostor pohledu na terminálu sousedící zeleň.

Nedílnou část rekonstrukce tvoří instalace mobiliáře z typové řady winkl – zástěny, integrované lavičky a ischiatické opěrky, již zmíněných odpadkových košů, info panelu – orientační a elektronický informační systém, a u nás stále nadstandardního mobile charge pointu (dobíjení pomocí USB portu).

Díky takto komplexně řešenému prostoru a za podmínek skrovného rozpočtu mmcité+ dokázala s pomocí typizovaných produktů vytvořit neobvyklé, funkční a zajímavé prostředí přímo na míru potřebám dané lokality.

Bookmark
Ohodnoďte článek:
Diskuse

Komplexní rekonstrukce autobusového terminálu a přednádražního prostoru v Holešově

Nic zvláštního.
 K rekonstrukci AN v Holešově toho bylo popsáno již dost, hlavně negativního. My občané Holešova nevidíme zásadní přínos drahé rekonstrukce AN k zlepšení cestování....
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 31.1.2019 17:04vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Komplexní rekonstrukce autobusového terminálu a přednádražního prostoru v HolešověKomplexní rekonstrukce autobusového terminálu a přednádražního prostoru v HolešověKomplexní rekonstrukce autobusového terminálu a přednádražního prostoru v Holešově

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (110x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (71x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (68x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice