KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Nákladní vozidla    Kamiony se v noci vrátí na pražskou Jižní spojku

Kamiony se v noci vrátí na pražskou Jižní spojku

Publikováno: 3.8.2011, Aktualizováno: 12.8.2011 15:42
Rubrika: Nákladní vozidla

Kamionová doprava se v nočních hodinách znovu vrátí na Jižní spojku. Návrh hlavního města dnes schválili radní Prahy 4, informovalo o tom tiskové oddělení pražského magistrátu. Kamiony od loňského zprovoznění jižní části Pražského okruhu na Jižní spojku nesmí. Při cestě směrem k hradecké dálnici D11 musejí jezdit přes Spořilov. To se nelíbí místní obyvatelům, podle nich kamionová doprava zhoršila v místě životní prostředí.

Kamiony se na Jižní spojku přesunou mezi 22:00 a 06:00, kdy by kvůli nižší intenzitě provozu neměly způsobovat žádné dopravní komplikace. Ze spojky budou za Barrandovským mostem pokračovat po Strakonické a dále na Pražský okruh. Kdy se tak stane, město neuvedlo. Praha 4 podle starosty Pavla Horálka (ODS) doufá, že to bude co nejdříve. Radnice totiž o odklonění kamionů usiluje už od loňského podzimu.

Obyvatelům Spořilova by se tak mohlo alespoň částečně ulevit, přes den ale budou i nadále tisíce kamionů přes Spořilov projíždět. Praha 4 tak předpokládá, že toto opatření je jen prvním v řadě a následovat budou další. "I nadále budeme s vedením hlavního města jednat o dalších řešeních, které by našim občanům pomohly," sdělil ČTK starosta Horálek.

"Víme, že se nejedná o samospásné opatření. Ale situace na Spořilově nás opravdu trápí a po prozkoumání řady variant je tato momentálně skutečně jediná realizovatelná. Zásadním řešením pro Spořilov a pražskou dopravu obecně je dokončení části Pražského okruhu číslo 511," uvedl náměstek pražského primátora Karel Březina (ČSSD). Tento úsek má spojit dálnici D1 s Běchovicemi.

Hlavní město i Praha 4 od loňského podzimu prověřovaly několik možných variant. Uvažovalo se například o tom, že by kamiony jezdily přes přemostění Jižní spojky u Kačerova. Most by ale potřeboval nákladnou opravu a ani poté by zřejmě neměl dostatečnou nosnost.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Lehkých nákladních vozů Isuzu řady N bylo vyrobeno již 5 miliónů kusůLehkých nákladních vozů Isuzu řady N bylo vyrobeno již 5 miliónů kusů (21x)
Pětimiliontý kus lehkého nákladního vozu Isuzu řady N byl letos v květnu vyroben v montážním závodu Fujisawa na okraji T...
Volvo představilo nový model Volvo FMX českým zákazníkůmVolvo představilo nový model Volvo FMX českým zákazníkům (19x)
Volvo je jediný výrobce na světě, který dokáže stavebnímu segmentu nabídnout techniku v širokém a jedinečném spektru - s...
Tržby Tatry přesáhly v roce 2010 hranici 2,5 mld. Kč (17x)
Společnost Tatra, a. s., dosáhla v roce 2010 tržeb z prodeje nákladních automobilů, náhradních dílů, služeb a zboží ve v...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice