Extrémní teploty komplikují dopravu na D1, ŘSD realizuje mimořádné kontroly stavu komunikací
Rubrika: 2013
Na 50. kilometru dálnice D1 ve směru na Brno došlo ke zvednutí dálniční betonové desky. Na místě je omezena doprava do jednoho pruhu a rychlost je omezena na 80 km/h. V důsledku extrémně vysokých teplot takové komplikace hrozí i na dalších místech. ŘSD proto zavádí mimořádné kontroly a vyzývá řidiče k maximální opatrnosti.
ŘSD na odstranění zmíněné závady na dálnici D1 prioritně pracuje. Zvednutí betonové desky a s tím související posun navazujících desek si vyžádá přibližně týdenní omezení dopravy. Rychlost je v úseku snížena na 80 kilometrů v hodině a v provozu je jen pravý jízdní pruh.
Opravit bude třeba celkem 4 desky – ty budou odstraněny, dojde ke zhutnění podloží a následně bude položen nový asfalt. "Práce jsme zahájili již dnes ve 13.00 a pracovat se bude až do pozdních večerních hodin", říká tisková mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Oprava a tedy omezení v dopravě by nemělo trvat déle než do pátku příštího týdne, v rámci urychlení bude oprava prováděna v režimu maximálního pracovního nasazení.
Aktuálně v dnešních odpoledních hodinách silničáři zaznamenali další defekt cementobetonové desky na D1 a to na kilometru 39,2 ve směru na Prahu. Dálnice je také v těchto místech zúžena do jednoho jízdního pruhu s omezenou rychlostí.
Ke zvednutí těchto starých cementobetonových desek v důsledku extrémních teplot dochází obvykle velmi rychle, v řádu několika hodin někdy i desítek minut. ŘSD proto přistoupilo k mimořádným kontrolám úseků a to každé 2 hodiny až do 22. hodiny večerní, kdy již dochází k poklesu extrémních teplot. ŘSD vyzývá řidiče, aby zejména (ale nejen) na dálnici D1 v úsecích s původními betonovými deskami věnovali zvýšenou pozornost řízení, a to i s ohledem na extrémně vysoké teploty, které řidiče mohou unavovat a mění vlastnosti vozovky (například při brzdění) a také s ohledem na častý pohyb silničářů na dálnici v rámci zvýšených kontrol.
„Tak jako se v posledních letech častěji vyskytují extrémní teploty, přibývá i výskytu podobných závad. Pro mě je to další důkaz, že byl nejvyšší čas zahájit projekt Modernizace dálnice D1. Závady tohoto typu totiž může natrvalo vyřešit jen zásadní rekonstrukce podloží i povrchu dálnice,“ konstatuje generální ředitel ŘSD David Čermák.