KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2013    Dvě nová Rozhodnutí Evropské komise o velkých projektech OPD

Dvě nová Rozhodnutí Evropské komise o velkých projektech OPD

Publikováno: 20.5.2013
Rubrika: 2013

Dne 15. 5. 2013 vydala Evropská komise Rozhodnutí o velkém projektu "Optimalizace trati Zbiroh - Rokycany". Hned následující den bylo vydáno Rozhodnutí o velkém projektu "Rychlostní silnice R4 křižovatka I/20 - Nová Hospoda". Schválený maximální možný příspěvek z Fondu soudržnosti a z Evropského fondu pro regionální rozvoj je pro oba projekty souhrnně cca 142,77 mil. EUR. Vydaná Rozhodnutí EK u těchto projektů dodatečně potvrzují dřívější schválení na národní úrovni.

Projekt Optimalizace trati Zbiroh – Rokycany je součástí Transevropské dopravní sítě (železniční trať Athény – Sofia – Budapešť – Vídeň – Praha – Norimberk/Drážďany).

Z hlediska dopravní politiky ČR je tato trať součástí III. tranzitního železničního koridoru (propojení státních hranic Německa se státními hranicemi Slovenska přes Plzeň, Prahu, Přerov a Ostravu).

Traťový úsek Zbiroh – Rokycany navazuje na stavbu Beroun – Zbiroh (taktéž projekt Operačního programu Doprava). Celý projekt má délku 21,66 km a zahrnuje tři železniční stanice: Kařízek, Holoubkov, Rokycany a zastávky Mýto, Kařez a Svojkovice.


Současná trať je dvoukolejná, elektrizovaná střídavou trakcí 25 kV/50 Hz, se zabezpečovacím zařízením 3. kategorie. Úprava směrových poměrů je řešena tak, aby v ucelených úsecích bylo dosaženo maximální rychlosti 120 km/h pro klasické soupravy a 160 km/h pro soupravy s naklápěcí skříní. Dalšími významnými opatřeními bude modernizace sdělovacího zařízení, trakčního vedení a staničního zabezpečovacího zařízení.


Optimalizovaná trať tak poskytuje cestujícím vyšší standard služeb poskytovaných jednotlivými železničními operátory. Zvýšený standard je charakterizován zejména zvýšenou bezpečností, pohodlím a rychlostí přepravy.

Celkový maximální příspěvek na projekt z Fondu soudržnosti činí cca 120 mil. EUR.

Více informací o projektu Optimalizace trati Zbiroh - Rokycany.


Projekt Rychlostní silnice R4 křižovatka I/20 – Nová Hospoda se skládá ze tří hlavních úseků. Celková délka projektu činí 2 610 m. Hlavní trasa v délce 2 150 m se skládá ze silnice R4 (790 m), silnice I/4 (1050 m) a úpravy silnice I/20 (310 m). Do celkové délky projektu se započítává také úprava silnice I/20 směrem na Blatnou v délce 460 m. Součástí stavby je 6 mostních objektů o celkové délce 460 m, opěrné zdi délky 140 m a protihlukové stěny v délce 550 m.

Účelem stavby bylo vybudovávání kapacitní mimoúrovňové křižovatky na křížení silnice I/4 (budoucí rychlostní silnice R4) a silnice I/20 (E49). Výše zmíněné komunikace propojují Jihočeský kraj se Středočeským a Plzeňským krajem. Lokalita Nová Hospoda ležící severozápadně od Písku je místem, kde se vzájemně kříží dvě silnice první třídy. Jedná se o silnici vedoucí od Prahy směrem na Strakonice a hraniční přechod Strážný s Německem a silnici I/20 vedoucí z Českých Budějovic přes Písek na Plzeň.

Výstavba křižovatky umožnila podstatné zkrácení jízdních dob, zvýšení bezpečnosti jízdy i odstranění dopravních kongescí. Realizací projektu došlo také k výrazným úsporám provozních nákladů, zlepšení dostupnosti regionů a ke snížení dopadů na životní prostředí.

Celkový příspěvek na projekt z Evropského fondu pro regionální rozvoj činí téměř 23 mil. EUR. Tento projekt byl dokončen a uveden do provozu již v roce 2008.

Více informací o projektu Rychlostní silnice R4 křižovatka I/20 - Nová Hospoda.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Silnice I/9 Dubice – Dolní Libchava, obchvatSilnice I/9 Dubice – Dolní Libchava, obchvat (38x)
Předmětem stavby je přeložka trasy silnice I/9 jako obchvatu České Lípy a Nového Boru, konkrétně jedna ze tří částí obch...
Stavba silnice „R35 Hořice – Sadová“ (33x)
V prosinci roku 2012 vydal Stavební úřad Městského úřadu Hořice územní rozhodnutí na stavbu „R35 Hořice – Sadová“. S ohl...
Silnice I/38: obchvat KolínaSilnice I/38: obchvat Kolína (29x)
V úrodné polabské nížině na obou březích Labe se rozkládá město Kolín. Bohaté archeologické nálezy z města i jeho nejbli...

NEJlépe hodnocené související články

Na konci příštího týdne zahájí Ředitelství silnic a dálnic opravy na rychlostní silnici R7 ve Středočeském kraji (4.8 b.)
V neděli 27. 10. 2013 budou zahájeny opravy na rychlostní silnici R7 v úsecích mezi Prahou a Knovízí ve Středočeském kra...
Nový bezpečnostní prvek pro dispečink 1. Národního železničního koridoru (4.5 b.)
Dopravny a dispečinky 1. Národního železničního koridoru (1. NŽK) jsou nově vybaveny moderními ovládacími terminály. Jej...
Letos se opraví nejvíce kilometrů dálnic v historiiLetos se opraví nejvíce kilometrů dálnic v historii (4.5 b.)
Už teď je jisté, že v roce 2013 bylo opraveno historicky nejvíce kilometrů dálnic. Tento pozitivní vývoj je možný díky s...

NEJdiskutovanější související články

Pokračuje oprava dálnic D1 a D2 v Brně (1x)
ŘSD tuto neděli zahájí pokračování v rozsáhlé opravě průtahu dálnic D1 a D2 u Brna. Oprava mezi km 193,8 a 199,3 byla z ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice