KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Sanace    Děčín bude sanovat skály u Labe, po dva víkendy tam omezí dopravu

Děčín bude sanovat skály u Labe, po dva víkendy tam omezí dopravu

Publikováno: 6.4.2011, Aktualizováno: 7.4.2011 09:20
Rubrika: Sanace

Skalní masiv nad Labským nábřežím v Děčíně začnou o víkendu očišťovat od uvolněných kamenů a náletové vegetace. Čeká ho také podezdění a ukotvení. Sanace přijde na více než milion korun. Stavební práce po následující dva víkendy zkomplikují dopravu podél Labe. ČTK o tom dnes informovala mluvčí děčínského magistrátu Markéta Lakomá.

Více než 900 000 korun z celkové částky na zajištění bezpečnosti pod skalním masivem bude dotace z Evropské unie z operačního programu životní prostředí, ze státního rozpočtu na stavbu půjde téměř 53 000 korun. Město jako spoluúčast zaplatí zhruba 106 000 korun.

Kvůli sanaci se na sobotu 9. dubna a neděli 10. dubna uzavře sjezd z Tyršova mostu směrem k městské části Přípeř. Práce budou pokračovat i další víkend. "Víkendové termíny prací byly vybrány proto, aby uzavírka takto frekventovaného místa neohrozila běžnou dopravu ve městě," uvedla mluvčí.

Řidiči budou uzavřenou část silnice moci objet podjezdem pod Tyršovým mostem, kde budou dopravu řídit semafory. Částečně uzavřené zůstane Labské nábřeží do poloviny června.

Peníze na zajištění bezpečnosti pro provoz pod skalami shánějí také ve Hřensku. Skála nad silnicí spojující Hřensko s německou Schmilkou je narušená už od 40. let minulého století, kdy byla necitlivě odstřelována. Vloni už si vynutila dvě uzávěry. Nejprve se skály začaly hýbat po srpnových povodních, pak v prosinci. Hlídala je čidla, která ukázala pohyb skalních bloků.

Prozatímní sanace skály nad silnicí stála zhruba 4,8 milionu korun a umožnila otevření jednoho jízdního pruhu. Na další fázi, která by silnici pomohla zprůjezdnit úplně, potřebuje Správa Národního parku České Švýcarsko jako investor stavby 30 až 40 milionů korun.

Uzavírka silnice rozdělovala Hřensko vedví, přímo u německých hranic zůstalo odříznutých několik domů a čerpací stanice. Vyřešení problému dlouhou dobu komplikovaly i nejasnosti, kdo bude sesuv zajišťovat. Nebylo jasné, kdo by měl opravy platit, protože tuto povinnost ukládal jeden zákon Ředitelství silnic a dálnic ČR, druhý zase národnímu parku. Situaci nakonec vyřešila dotace ministerstva životního prostředí, ze které se zaplatila první část sanace.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Sanace a izolace železobetonových konstrukcí – technologie společnosti BASF dle EN 1504 – část 7, Ochrana proti korozi, komplexní systémy PCISanace a izolace železobetonových konstrukcí – technologie společnosti BASF dle EN 1504 – část 7, Ochrana proti korozi, komplexní systémy PCI (42x)
Článek krátce popisuje technologie společnosti BASF komplexními systémy PCI v oblasti sanací a izolací železobetonových ...
Sanace trhlin betonových konstrukcí – materiály a postupySanace trhlin betonových konstrukcí – materiály a postupy (32x)
V článku jsou zhodnoceny základní parametry, rozhodující pro výběr vhodného injekčního materiálu pro sanaci trhlin podle...
I/18 Strečno – Dubná Skala, odstránenie havarijného stavu skalných stien a svahovI/18 Strečno – Dubná Skala, odstránenie havarijného stavu skalných stien a svahov (29x)
Stavba „I/18 Strečno – Dubná Skala, odstránenie havarijného stavu skalných stien a svahov“ rieši odstr...

NEJlépe hodnocené související články

Sanace sesuvu na trati Liberec – Česká Lípa, geotechnicky řízená stavbaSanace sesuvu na trati Liberec – Česká Lípa, geotechnicky řízená stavba (5 b.)
Časové schéma akce: V hodinách provedená rekognoskace terénu. Ve dnech sestavený projekt průzkumných prací. V týdnech pr...
Rekonstrukce zárubní zdi z roku 1984 na dálnici D11 Praha – Poděbrady pohledem projektantaRekonstrukce zárubní zdi z roku 1984 na dálnici D11 Praha – Poděbrady pohledem projektanta (5 b.)
Článek pojednává o rekonstrukci zárubní zdi v km 0,715 – 1,296 vlevo na dálnici D11 Praha – Poděbrady a posk...
Sanace železobetonu v chemicky náročném prostředí – metody a možnostiSanace železobetonu v chemicky náročném prostředí – metody a možnosti (5 b.)
Sanace železobetonu je v současné době věcí, kterou lze považovat za zaběhnutou a v okruhu odborné veřejnosti ji lze pov...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice