KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Dálkové ovládání Posázavského Pacifiku

Dálkové ovládání Posázavského Pacifiku

Publikováno: 16.12.2016
Rubrika: Železniční infrastruktura

Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení trati č. 210 Praha Braník – Vrané nad Vltavou – Čerčany. Tato část trati zahrnuje železniční stanice (Žst.) Praha Braník, Modřany a Zbraslav, Vrané nad Vltavou, Davle, Jílové, Týnec nad Sázavou a odbočku Skochovice s Žst. Měchenice ve směru na Dobříš.

Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení byla rozdělena do tří etap. V roce 2008 byla provedena výstavba reléového stavědla v žst. Praha Zbraslav a dálkové ovládání stávajícího stavědla v Modřanech z dopravní kanceláře Žst. Praha Braník. Současně byla odbočka Skochovice vybavena světelnými návěstidly a přejezdovým zabezpečovacím zařízením (PZS). V roce 2012 pak bylo v rámci stavby „DOZ Praha Braník – Čerčany, 1. část“ vybudováno i reléové stavědlo a PZS v Žst. Vrané nad Vltavou a dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení odbočky Skochovice z dopravní kanceláře Žst. Vrané nad Vltavou. Třetí etapou byla v roce 2015/16 stavba „Revitalizace trati Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany“ obsahující mimo jiné výstavbu reléových stavědel v Žst. Praha Braník, Měchenice, Davle, Skochovice a Týnec nad Sázavou, 25 PZS a dálkové ovládání těchto zabezpečovacích zařízení z Jednotného obslužného pracoviště (JOP) umístěného na stanovišti dispečera v Žst. Vrané nad Vltavou.

Obsahem technologické části stavby byla samozřejmě i zařízení nezbytná pro dálkově ovládané trati jako elektronická dopravní dokumentace, sdělovací zařízení, rozhlasové zařízení pro informování cestujících, traťový radiový systém TRS, elektrický ohřev výměn a dálková diagnostika technologických systémů.

Základní část zabezpečovacího zařízení tvoří reléová stavědla typu RZZ-DRS, která vznikla doplněním původního systému staničního zabezpečovacího zařízení AŽD 71 o funkce požadované současnou legislativou a požadavky počítačového ovládání. Stavědla jsou pak doplněna traťovým zabezpečovacím zařízením typu AH-DTS, plně integrovaným do stavědel a do stavění vlakových cest z JOP ve Vraném nad Vltavou. Všechny tyto systémy byly vyvinuty a instalovány společností AK signal Brno a. s.

V celém úseku trati bylo instalováno 25 přejezdových zabezpečovacích zařízení typu PZZ-RE, výrobce AŽD Praha s. r. o. Indikace a ovládání těchto zařízení je rovněž integrováno do JOP. Pohotovostní stav PZS je jedna z podmínek rozsvícení povolujícího návěstního znaku návěstidla dovolující jízdu vlaku na příslušný přejezd.

Sdělovací a informační zařízení, traťový radiový systém TRS, prvky technologické datové sítě a kamerový systém byly instalovány společnostmi AŽD Praha s. r. o. a DCom, spol. s r. o. Všechny tyto systémy snesou srovnání s těmi používanými na hlavních železničních koridorech. 

Elektrický ohřev výměn, osvětlení nástupišť a prostorů pro cestující, a jejich dálkový dohled a řízení provedla společnost AK signal Brno a. s. společně s JICOM, spol. s r. o. Dálková diagnostika těchto systémů je datově přenášena na integrační server společnosti Intesys Brno s. r. o. instalovaný v Praze.

Na stavbu Revitalizace Posázavského Pacifiku částečně navazovala stavba „Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech v úseku Vrané nad Vltavou (mimo) – Dobříš“, která z technologického pohledu obsahovala instalaci obdobného zabezpečovacího zařízení, a to reléového stavědla v Mníšku pod Brdy ovládaného z JOP a instalaci 22 PZS typu PZZ-RE a PZS-K indikovaných rovněž na JOP v Mníšku pod Brdy a Dobříši. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Jednotné obslužné pracoviště zabezpečovacího zařízení Posázavského Pacifiku ve Vraném nad VltavouTechnologie reléového stavědla RZZ-DRSŽelezniční stanice Davle

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice