KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Česko a Polsko spojila nová dálnice

Česko a Polsko spojila nová dálnice

Publikováno: 30.11.2012
Rubrika: 2012

Česká republika udělala poslední a klíčový krok k dokončení dálničního spojení se sousedním Polskem. České Ředitelství silnic a dálnic otevírá poslední úsek dálnice D1 z Bohumína na státní hranici. Otevření úseku má vedle odvedení dopravy z obydlených oblastí v místě také zásadní význam z pohledu celkového mezinárodního silničního propojení České republiky.

Nově zprovozněný úsek na dálnici D1 z Bohumína je již čtvrtým dálničním hraničním přechodem v České republice. Prvním byl v roce 1980 na dálnici D2 směrem na Bratislavu (oficiálně tento hraniční přechod vznikl až s rozdělením republiky v roce 1993). V roce 1997 bylo otevřeno propojení dálnic D5 a A6 na trase Praha – Norimberk, v roce 2006 následovalo druhé propojení s německou dálniční sítí na trase Praha – Drážďany a nyní v roce 2012 přibývá propojení dálnic D1 a A1 ve směru do Polska. Polská A1 výhledově povede až do Gdaňsku u Baltského moře, již nyní ale křižuje dálnici A4 na trase Wroclaw – Krakow.

Z mezinárodního hlediska se nový úsek dálnice D1 stává významnou součástí evropské dálniční sítě, umožňující dopravní spojení sever–jih, například mezi Polskem a Rakouskem. „Hraniční úsek dálnice u Bohumína je zároveň poslední stavbou v rámci projektu dálnice D47. Jeho první úsek v délce 17 km byl otevřen v roce 2007 v části Ostrava – Bohumín a nyní je zprovozněno celých 80 km. V rámci celého tahu dálnice D1 Praha – Brno – Ostrava – Polsko v délce 377 km již tedy zbývá dobudovat pouze úsek Říkovice – Lipník nad Bečvou u Přerova,“ říká generální ředitel ŘSD David Čermák. 

Z místního hlediska spočívá význam otevírané stavby zejména v převedení dopravy na tuto novou komunikaci, čímž se odlehčí dopravnímu zatížení stávajících komunikací přes zastavěné části města. Stavba dále řeší bezprostředně související přeložky křižujících a navazujících komunikací podle územního plánu města Bohumín, včetně úseku přeložky silnice I/67 v souběhu s dálnicí. Dálnice D1 je v průchodu přes Bohumín zkoordinována s připravovanou stavbou. 

  

Na český úsek Bohumín – státní hranice mělo v roce 2012 před fotbalovým šampionátem navazovat spojení s polským městem Swierklany. Vzhledem k problému s mostem na polském úseku se zprovoznění odložilo.

Aktuální zprovoznění bude na české straně v plném rozsahu, na polské straně bude chybět úsek Mszana – Swierklany obsahující nedokončený most, který bude mít svoji objízdnou trasu. Ta bude určena ovšem pouze pro osobní automobily neboli celé zprovoznění D1/A1 se v tuto chvíli netýká vozidel nad 3,5 tuny. Toto omezení bude pro řidiče řádně vyznačeno již na české D1. Polská strana předpokládá plné otevření své A1 v létě 2013.

Informace o stavbě: 

  • Název stavby: D47 47092 Bohumín – státní hranice ČR/PR
  • Kraj: Moravskoslezský kraj
  • Cena: 2 675 880 829 Kč
  • Délka trasy: 6113 m
  • Datum zahájení stavby: 03/2008
  • Datum zprovoznění: 11/2012

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (27x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...
Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (24x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
Česká Subterra uspěla v Srbsku v tendru na výstavbu části dálnice (19x)
Tuzemská stavební společnost Subterra uspěla v Srbsku v tendru na výstavbu dálničního úseku v délce 23 kilometrů. Součás...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice