KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    ČD Cargo se podílí na modernizaci pražského uzlu

ČD Cargo se podílí na modernizaci pražského uzlu

Publikováno: 17.6.2019
Rubrika: Železniční infrastruktura

V létě 2018 byla zahájena jedna z nejvýznamnějších železničních staveb v Praze – přestavba traťového úseku Praha-Hostivař – Praha‑Vršovice. Během této stavební akce v hodnotě zhruba 4,4 miliardy korun se celý tento úsek změní skutečně k nepoznání. Zanikne původní dvojkolejná trať přes zastávku Praha-Strašnice a zcela nová čtyřkolejná trať povede přes někdejší seřaďovací stanici Praha-Vršovice.

V rekonstruovaném úseku vzniknou dvě zastávky, Praha-Eden a Praha-Zahradní město. Dále dojde k rozsáhlé přestavbě a modernizaci stanice Praha-Vršovice osobní nádraží, včetně vybudování zcela nového 4. nástupiště a především prodloužení stávajícího podchodu až do prostoru Bartoškovy ulice. Kromě významu pro příměstskou dopravu ve směru Benešov u Prahy a Tábor je tato stavba pojata také jako součást možného zaústění vysokorychlostní železnice ve směru od Brna do Prahy. Do plného provozu by celý modernizovaný úsek měl být uveden v roce 2021.

ČD CARGO VÝLUKY UMÍ

V loňském roce probíhaly práce především v prostoru někdejšího seřaďovacího nádraží, kde vznikla nová průběžná (zatím jen dvojkolejná) trať přes nové dopravny Praha-Eden a Praha-Zahradní město. V této etapě se ČD Cargo do stavebních prací zapojilo především návozy stavebních materiálů a stavebních komponent – štěrku, trakčních stožárů a podobně – do oblasti nákladového obvodu Praha-Strašnice. Štěrk zde byl vykládán zaměstnanci ČD Cargo a ukládán na přilehlou deponii, odkud je odebírán dle postupu stavby.

V letošním roce byla zahájena i přestavba osobního nádraží Praha-Vršovice. Během ní bude zrekonstruováno celé kolejiště, vybudována nová krytá nástupiště a vybudován výše zmíněný podchod do Nuslí. Tato etapa vyžaduje provedení značného objemu výkopových prací. Jen v letošním roce by odsud mělo být odvezeno zhruba 70 tisíc tun zeminy. Z důvodu eliminace zátěže přilehlých obytných čtvrtí je nutné tento objem kompletně odvézt po železnici, a to do úložiště v Českých lupkových závodech v Novém Strašecí. Tyto přepravy, včetně odvozu výkopové zeminy z prostoru Prahy-Strašnic, resp. nové zastávky Praha-Eden, opět zajišťuje ČD Cargo. Použity jsou ucelené soupravy, sestavené z čtrnácti samovýsypných vozů typu „dumpcar“, které jsou po celodenní nakládce odváženy každý večer z Prahy-Vršovic do Nového Strašecí. 

V rámci výlukových prací nabízí ČD Cargo široké portfolio služeb – návoz veškerého materiálu, odvoz odpadních zemin, včetně zajištění jejich uložení, vykládku štěrku, zajištění posunu a kvalifikovaného personálu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Odvoz zeminy do Nového Strašecí (Foto: Martin Boháč)ČD Cargo bez problémů zajistí i vykládku štěrku (Foto: Martin Boháč)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (68x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (57x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice