KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Bu-Vol, nejmoderněji zabezpečená regionální trať

Bu-Vol, nejmoderněji zabezpečená regionální trať

Publikováno: 2.2.2015
Rubrika: Železniční infrastruktura

Společnost AŽD Praha vyhrála výběrové řízení na dodavatele stavby Revitalizace trati České Budějovice – Volary, u které se již používá zkrácený název „Bu-Vol“. Smlouva s investorem, kterým je Správa železniční dopravní cesty, byla podepsána na začátku března v hodnotě téměř 1,3 miliardy korun. Za dva roky musí AŽD Praha revitalizovat trať dlouhou 93 kilometrů, vedenou krásnou krajinou Jižních Čech, územím Národního parku Šumava, kolem přehradní nádrže Lipno, historickým městem Český Krumlov, a územím vojenského újezdu Boletice.

Trať je v současnosti provozována v režimu D3. Po ukončení prací bude trať řízena dispečersky jako dálkově ovládaná trať s tím, že dispečer bude umístěn v železniční stanici Kájov. Společnost AŽD Praha nabídla zabezpečení trati pomocí elektronického stavědla. Dojde tedy k úpravě stávajícího elektronického stavědla v železniční stanici Boršov a k úpravě vazeb na železniční stanici České Budějovice. Nově budou zabezpečeny železniční stanice Křemže, Zlatá Koruna, Český Krumlov, Kájov, Hořice na Šumavě, Polná na Šumavě, Černá v Pošumaví, Horní Planá, Nová Pec a Černý Kříž. V jednotlivých stanicích budou nahrazeny zámky, případně samovratné přestavníky, přestavníky elektromotorickými. Výhybky do vedlejších kolejí se předpokládá zabezpečit pomocí zámků a dohledem polohy jazyků. V některých stanicích budou instalována pomocná stavědla. Každá ze stanic bude vybavena deskou nouzových obsluh. Součástí stavby jsou i nová přejezdová zabezpečovací zařízení. V mezistaničních úsecích se jich nachází 87. Ve stavbě bude 15 z nich vybaveno mechanickými závorami PZM2. Dalších 16 přejezdů bude zabezpečeno světelnou signalizací a 25 již zabezpečených přejezdů bude upraveno, či doplněno například o signalizaci pro nevidomé. Úpravy se dotknou i staničních přejezdů. V současnosti se zabezpečovací zařízení na této trati projektuje. Předpokládá se, že projekt bude ještě ovlivněn připravovanými opravami v železniční stanici Volary. Nepředpokládají se však podstatné změny v koncepčním řešení trati.

Součástí projektu je i výstavba nového sdělovacího zařízení. V úseku České Budějovice – Volary bude položen nový traťový kabel a nový optický kabel. Na celé trati bude nasazeno nové přenosové zařízení SDH STM-4 v úseku České Budějovice – Kájov, Kájov – Volary. Paralelně k tomu bude instalováno přenosová technologie STM-1 s vyvedením v jednotlivých stanicích. STM-1 bude propojena navíc do Českých Budějovic trasou Volary – Čičenice – Zliv – České Budějovice. Tím bude zajištěna kruhová topologie umožňující obchozí trasy.

Ve stanicích budou vybudovány strukturované kabeláže, rozvody hodin, telefonní zapojovače v technologii IP, náhradní telefonní zapojovače, okruhy MB (telefon s místní baterií) a v každé stanici budou zřízeny dvě automatické telefonní pobočky v technologii VoIP (Voice over Internet Protocol). Telefonní ústředna se předpokládá v železniční stanici Kájov. Každá stanice bude vystrojena rozhlasem pro cestující s automatickým hlášením. Na této stavbě se neuvažuje s ozvučením zastávek. V železniční stanici Černý Kříž bude umístěno informační zařízení pro cestující s LCD monitorem.

Všechny prostory elektronických stavědel budou chráněny proti požáru pomocí zařízení ASHS (Autonomní samočinný hasicí systém), jehož stav bude přenášen na dohledové pracoviště prostřednictvím ústředen EZS (Elektronický zabezpečovací systém), které zároveň budou zajišťovat plášťovou ochranu neobsazených objektů.

Na trati bude vybudována síť MRTS (Místní radiová technologická síť) pro jednotlivé stanice, kterou bude možno ovládat centrálně na bázi IP (Internet Protocol). Zároveň bude vybudována i síť TRS – IP (Traťový radiový systém – Internet Protocol), která pokryje i odbočnou trať z Černého Kříže na Nové Údolí. Ovládání bude zajištěno z železniční stanice Kájov, včetně nahrávání provozu.

V této stavbě budou pro všechny železniční stanice a pro některá další místa zřízeny nové napájecí přípojky s možností monitorování jejich stavu na centrálním pracovišti. Zároveň dojde k vybudování nových osvětlení a realizace nového systému ohřevu výměn. Zároveň bude pro nové technologické budovy zbudováno uzemnění.

Jako hlavní dodavatel musí AŽD Praha také zajistit realizaci stavebních objektů, jako je rekonstrukce železničního spodku a svršku v okolí upravovaných mostů, zastávek a v obvodu některých železničních stanic.

V sedmi stanicích budou postaveny nové technologické budovy a na zastávkách zbudovány, či rekonstruovány přístřešky pro cestující. Zároveň dojde k výstavbě dvanácti nových reléových domků. Na trati dojde k výstavbě nových nástupišť v některých železničních stanicích a na většině zastávek tak, aby splňovaly výšku od temene kolejnice 550 mm a délku nástupišť 125 m ve stanicích a 110 m v zastávkách.

Během stavby také dojde k opravě povrchu u třinácti přejezdů, včetně výškového profilu přilehlých komunikací, což si vyžádá silniční uzavírky a značení objízdných tras.

Stavba obsahuje rekonstrukci pěti železničních mostů. Od rekonstrukce protikorozní ochrany až po úplnou výměnu mostní konstrukce. Jedná se převážně o ocelové mosty, ale i jeden železobetonový.

Po dokončení stavby se cestující mohou těšit na mnohem vyšší bezpečnost, komfort cestování, ale hlavně na výrazné zkrácení jízdních dob. Zatímco se doposud jezdilo mezi Českými Budějovicemi a Volary průměrně kolem 50 km/h s lokálními omezeními až na 20 km/h, po dokončení bude průměrná rychlost 75 km/h. V úseku České Budějovice – Boršov to dokonce bude až 90 km/h. Vlak by se tak měl stát páteří dopravy na Šumavě.

Bu-Vol, Regional Track Secured by the Latest Technology
The company AŽD Praha won the public tender for the contractor of the construction Revitalisation of the Track České Budějovice – Volary, for which the abbreviation “Bu-Vol” has been already in use. The contract with the investor, Správa železniční dopravní cesty (Railway Infrastructure Administration) was signed at the beginning of March in the total value of CZK 1.3 milliard. During two years, AŽD Praha has to revitalise a 93-kilometre long track leading through the wonderful country of Southern Bohemia, area of National Park Šumava, around Lipno water reservoir, through the historical city of Český Krumlov and the military area Boletice. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Železniční stanice VolaryStavební práce v Černé v PošumavíStavební práce ve ŽlábkuVrtání pilotů pro nový most ve Žlábku

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (70x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice