KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Baška připravuje petici za provizorní most, který kraj nechce

Baška připravuje petici za provizorní most, který kraj nechce

Publikováno: 8.7.2010, Aktualizováno: 13.7.2010 13:13
Rubrika: Mosty

Obyvatelé Bašky na Frýdecko-Místecku začnou v nejbližších dnech podepisovat petici za stavbu provizorního mostu, který by dočasně nahradil most poškozený při jarních povodních. Petice bude výzvou pro Moravskoslezský kraj, který od původního záměru postavit provizorní most ustoupil kvůli jeho ceně. Místo něho chce mezi dvěma částmi obce postavit provizorní lávku pouze pro pěší a nový most přes Ostravici dokončit příští rok. Lidem ale takové řešení nestačí, řekl dnes ČTK starosta Břetislav Jasek (ODS).

Na demolici poškozeného mostu a následných stavbách provizorní a nové mostní konstrukce se na konci května shodli zástupci kraje, krajské správy silnic a obce Baška. Provizorní most měla do konce června postavit armáda za státní peníze. Kraj měl zaplatit stavbu takzvaného předmostí, náklady 20 milionů korun byly ale pro krajský rozpočet příliš velké.

"Jednáním kraje, který nesplnil slib daný v době krizových povodňových událostí, se cítíme podvedeni," řekl ČTK starosta, který dnes v obci zorganizoval veřejnou diskusi na palčivé téma. Podle něho by stavba předmostí stála o zhruba osm milionů méně, než vyčíslil kraj. "Vycházíme z ocenění místní stavební firmou. Kraji jsme rovněž nabídli, že obec zaplatí část nákladů ze svého rozpočtu," dodal Jasek.

Moravskoslezský hejtman Jaroslav Palas (ČSSD) dnes řekl novinářům, že stavba provizorního mostu je drahé a naprosto neúčelné řešení. "Rada i zastupitelstvo kraje už rozhodlo o racionální variantě. Nový most se již začal budovat. Zároveň se vybuduje lávka pro pěší a objízdnost se zajistí posílením (veřejné) dopravy," řekl hejtman, který aktivitu starosty označil za kampaň před komunálními volbami. Jasek jeho tvrzení zásadně odmítl s tím, že kraj svým rozhodnutím ignoruje vůli obyvatel Bašky napříč politickým smýšlením.

Most pro silniční dopravu podle starosty chybí nejen obyvatelům místní části Kunčičky u Bašky a samotné Bašky, v níž je obecní úřad, pošta či škola, ale také řidičům, kteří ho využívali jako spojku staré silnice mezi Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí s novou rychlostní komunikací R56 mezi oběma městy.

Přes původní most denně projíždělo zhruba 5000 osobních automobilů a 1000 nákladních aut. "Objížďky přes Frýdek-Místek či Frýdlant nad Ostravicí budou během dvou let představovat pro obyvatele Bašky, zemědělce a podnikatele zvýšené náklady přes 100 milionů korun," odhadl starosta.

Stavba nového mostu dlouhého 93 metrů bude podle Palase stát kolem 75 milionů korun, dalších zhruba 20 milionů si vyžádá demolice poškozeného mostu. Ostravice, jejíž hladina během povodní vystoupala až na nejvyšší povodňový stupeň, podemlela štěrkové podloží pod mostním pilířem natolik, že se vychýlil o 15 stupňů, a celý most se poté prohnul o 30 centimetrů. Nenávratně se tím poškodilo 80 procent jeho délky.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice