KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    14. mezinárodní sympozium Mosty 2009

14. mezinárodní sympozium Mosty 2009

Publikováno: 24.4.2009
Rubrika: 2009, Mosty

Již počtrnácté se v rámci doprovodného programu stavebního veletrhu IBF v Brně konalo ve dnech 23. a 24. dubna mezinárodní sympozium Mosty 2009. V prostorách hotelu Voroněž se setkali odborníci z oblasti mostního stavitelství. Akci pořádala již tradičně společnost Sekurkon, záštitu převzal i v tomto roce ministr dopravy a odborným garantem se také letos stal Ing. František Menšík.

Na konferenci zazněly příspěvky z oblasti financování dopravní infrastruktury, výstavby, rekonstrukce a norem. Neuspokojivým stavem mostů v ČR se zabýval Ing. František Menšík, odborný garant konference a zástupce petičního výboru Mosty – věc veřejná.

Opravě Karlova mostu se věnoval příspěvek autorů Ing. Zdeňka Bataly, Milana Svobody a Václava Vlčka ze společnosti SMP CZ, a.s., ve kterém mimo jiné zaznělo: „Stavebně se nejedná o velké objemy, ale technicky, technologicky a organizačně se jedná o zakázku velice náročnou.“ K odvodnění mostu autoři dodávají: „Řešení odvodnění povrchu izolace na malostranské straně mělo téměř detektivní nádech, protože se nevědělo, kde přesně probíhá a jak doopravdy vypadá rub konce mostu. Po provedení potřebných výkopů se zjistilo, že naši mostní předci provedli ukončení zcela vzorně, a to schodovitým ukončením vyzdívky v rovině rubu posledního pilíře, který konstrukčně tvoří mostní opěru.“

Železniční estakádu Sluncová, součást stavby Nové spojení Praha, představil Ing. Petr Drbohlav ze společnosti Pontex, s.r.o., a to z pohledu projektového uspořádání, tvaru nosné konstrukce a předpětí.

Prostor dostal také příspěvek o bednění pilířů, v němž autor – Ing. Ivan Máca ze společnosti SGB Hünnebeck Cz, s.r.o., hovořil o stavbě R35 SO206 Opatovice. „ Na této stavbě proběhlo nasazení prvkového bednění na poměrně komplikovaný půdorysný tvar stěnového pilíře s výrazněnou dvojicí nebo trojicí pilířů a s profilováním v částech mezi pilíři. Nasazení bednění proběhlo bez použití ramenátů. Výška pilířů dosahovala 14 m,“ sdělil Ing. Máca.

Vysoká účast a dobrá úroveň přednesených příspěvků dokládají stálý zájem odborné veřejnosti o mostní stavitelství.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
V předsálí souběžně s přednáškami probíhala prezentace firem.Pohled na předsednický stůl.Konferenční sál hotelu Voroněž byl téměř celý zaplněný účastníky konference.Konferenční sál hotelu Voroněž byl téměř celý zaplněný účastníky konference.Konference byla nejen místem profesního vzdělávání, ale také osobních setkání.Informace byly poskytovány mile a s úsměvem.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (73x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (62x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (61x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice