Ing. Ochec Jan
Články tohoto autora:
Trvanlivé konstrukce na železničních stavbách
Pevné, lehké a odolné konstrukce, které vydrží mráz, sluneční záření a agresivní prostředí – tak se dá jednoduše shrnout popis technických parametrů kompozitního materiálu. Zejména životnost a odolnost vůči povětrnostním vlivům umožňuje využít kompozitní materiály pro téměř všechny druhy konstrukcí – na lávky, rošty, žebříky, zábradlí, schody, plošiny, poklopy, zakrytí kabeláže, kanálků atd....
Celý článek zdeKompozitní konstrukční materiály na železničních stavbách II.
Použití kompozitních konstrukčních prvků MEA (dříve RONN) jsme v předchozích článcích ukázali převážně na silničních a dálničních objektech, jako jsou dálniční mosty a přidružené vodoprávní stavby, kompozitní zábradlí na opěrných stěnách, silniční mosty nebo obslužné lávky. Mnoho realizací na železničních objektech nás dovedlo k tomu, abychom vám prezentovali také úspěšné využití kompozitních konstrukcí a roštů MEA na železničních stavbách....
Celý článek zdePolymerické žlaby pro spolehlivé odvodnění komunikací
Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i přívalových deštích. Pokud je malý podélný spád nebo to vyžaduje jiná situace, je třeba použít liniové odvodnění. Firma MEA Water Management, přední světový výrobce liniových odvodňovacích systémů, má ve svém výrobním portfoliu řadu vhodných výrobků. Tradiční polymerbetonové žlaby s roštem nebo žlaby z kompozitního SMC, ale tak...
Celý článek zdeSpolehlivá řešení pro odvodnění komunikací
Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i přívalových deštích. Pokud je malý podélný spád nebo to vyžaduje jiná situace, je třeba použít liniové odvodnění. Firma MEA Water Management, přední světový výrobce liniových odvodňovacích systémů, má ve svém výrobním portfoliu řadu vhodných výrobků. Tradiční polymerbetonové žlaby s roštem nebo žlaby z kompozitního SMC, ale tak...
Celý článek zdeKompozitní odpařovací žlaby MEA PG EVO s minimální výškou jen 30 mm pro parkoviště
Nové řešení svedení úkapové vody z garážových parkovacích stání, nástupišť a krytých shromažďovacích, pojezdových ploch nabízí jen 30 mm vysoký kompozitní odpařovací žlab MEA PG EVO. Nízká stavební výška umožňuje minimální zásahy do stavební konstrukce. Těsné a bezschodové napojení na podlahu zjednodušuje spádování litých podlah. Bezbariérové řešení s pevnými vodícími drážkami vyhoví pohybu osob se sníženou pohyblivostí a na nástupištích může sl...
Celý článek zdeOdtékání znečištěných povrchových vod z komunikací
Svedení povrchových dešťových vod z komunikací, zpevněných ploch a veřejných prostor má své priority. Mezi hlavní patří bezpečnost nejen z pohledu pohybu osob a jízdních vlastností pro automobilovou dopravu, ale také ochrana spodních vod a půdy před znečištěním....
Celý článek zdeSvod vody při rekonstrukcích nástupišť a železničních staveb
Stavební sezóna přála rekonstrukcím nejen silnic, ale i železničních tratí, nádražních budov a ostatních železničních staveb. Rekonstrukce objektů a nástupišť s fungujícím provozem na železnici vyžaduje kvalitní koordinaci, bezpečnostní opatření, dostatečnou rychlost stavebních prací a následně bezproblémové užívání stavby....
Celý článek zdeRekonstrukce nástupišť a odvodnění Hlavního nádraží Plzeň
Plzeňské hlavní nádraží prochází rozsáhlými rekonstrukcemi a další se plánují ještě letos i v nadcházejících letech. V roce 2016 bude dokončena kompletní rekonstrukce východní části stanice. Zdařilou moderní renovací prošla i secesní budova, která byla vyhlášena v roce 1995 kulturní památkou. Nově opravená budova slouží pro různé kulturní aktivity a přispívá k rozvoji cestovního ruchu. ...
Celý článek zdeRekonstrukce hlavního nádraží v Brně z pohledu řešení odvodnění
V září se po tříměsíčních opravách opět otevřela všechna nástupiště hlavního nádraží v Brně. Opravována byla historicky cenná nástupiště, přilehlé koleje a trakční vedení nad nimi a také most nad ulicí Špitálka. Součástí rozsáhlé rekonstrukce druhého a třetího nástupiště bylo i spolehlivé řešení svodu dešťové vody. Je to jedno z klíčových kritérií pro bezpečný pohyb chodců a také dlouhou životnost staveb. ...
Celý článek zdeKompozitní konstrukční materiály na železničních stavbách
Použití kompozitních konstrukčních prvků RONN jsme v předchozích článcích ukázali převážně na silničních a dálničních objektech, jako jsou dálniční mosty a přidružené vodoprávní stavby, kompozitní zábradlí na opěrných stěnách, silniční mosty nebo obslužné lávky. Velký počet realizací na železničních objektech jsme zatím odborné veřejnosti nepředstavovali....
Celý článek zdeNávrh odvodnění dálničního mostu při rekonstrukci
Velký počet letošních rekonstrukcí silnic a dálnic s sebou sice přinesl omezení provozu v mnoha úsecích, ale výsledek práce stavebních čet ocení řidiči při podzimních deštích a v zimě....
Celý článek zdeStavební kompozitní materiály na mostní konstrukce
Dálniční i železniční mosty nebo další dopravní stavby si dnes již asi nedokážeme představit bez použití konstrukčních kompozitních materiálů. Klasické ocelové nosníky nebo rošty jsou nahrazovány materiálem s vlastnostmi, které výrazně zvyšují užitnou hodnotu celé konstrukce. Pro zakrytí odtokových a technologických kanálků, na zakrytí zrcadel mostů nebo na podpůrné stavby se také osvědčují stavební kompozitní profily a rošty od firmy RONN Water ...
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>