KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2016    Rekonstrukce hlavního nádraží v Brně z pohledu řešení odvodnění

Rekonstrukce hlavního nádraží v Brně z pohledu řešení odvodnění

Publikováno: 16.9.2016
Rubrika: 2016

V září se po tříměsíčních opravách opět otevřela všechna nástupiště hlavního nádraží v Brně. Opravována byla historicky cenná nástupiště, přilehlé koleje a trakční vedení nad nimi a také most nad ulicí Špitálka. Součástí rozsáhlé rekonstrukce druhého a třetího nástupiště bylo i spolehlivé řešení svodu dešťové vody. Je to jedno z klíčových kritérií pro bezpečný pohyb chodců a také dlouhou životnost staveb. 

Pro zajištění komplexního odvodnění byly vybrány liniové odvodňovací systémy RONN s pomocí podélných žlabů. S nimi je snadné spádovat plochy a rychle svést dešťové vody.

Pro nádraží v Brně byl použit odvodňovací systém MEARIN 100 vyrobený ze sklolaminátového kompozitního materiálu, který je vysoce pevný a má dlouhou životnost. Umístěn byl například kolem schodišť a výtahových šachet a osazený litinovým roštem.  Pro svou tuhost, snadnou manipulaci, odolnost proti mrazům a solím se žlaby MEARIN používají na veškeré zpevněné plochy s požadavkem na zatížení až E600 kN.

V jiných případech se na nástupištích a odbavovacích prostorách používal odpařovací systém PG 1000-1500-3000 nebo žlaby s nízkou stavební výškou (30-50 mm), které vyhovují koridorům pro osoby se sníženou schopností pohybu a cyklistům.

Pro zajištění bezpečného provozu na nástupištích se na zakrytí obslužných šachet použily ocelové žárově pozinkované poklopy řady XP 400. Jsou určené pro venkovní zadláždění a dimenzovány na pojezd nákladních aut D400kN. Většina poklopů (rozměrů 60x60,100x100 cm) je osazena nad elektroinstalačními a vodovodními šachtami. Pracovníci stavby měli usnadněnou práci díky jednoduchosti instalace a přesnosti zpracování výrobků.

www.ronn.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Sklolaminátové žlaby MEARIN 100 na nástupišti v Brně. Uchycení různých variant roštů patentem Starfix. Rošty se jednoduše zaklapnou a připevní bez speciálního nářadí. Zrychluje stavební práce.Skladba ocelového zadlažďovacího poklopu XPOcelový žárově pozinkovaný poklop řady XP 400 rozměru 100x100 cm zakrývá obslužnou šachtu.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Organizační změny ve společnosti AV ENGINEERING (34x)
Ve společnosti AV ENGINEERING nastanou k 1.1.2017 organizační změny. Podstatou těchto změn je převod souboru činností v ...
„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“ (31x)
říká Ing. Ondřej Novák, předseda představenstva a generální ředitel společnosti STRABAG Rail a. s. V rozhovoru pro Silni...
„V českém stavebnictví chybí větší důvěra,“„V českém stavebnictví chybí větší důvěra,“ (30x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Ing. Ondřej Fuchs, generální ředitel společnosti Subterra. Kvůli nedostatku tunel...

NEJlépe hodnocené související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“ (5 b.)
říká Ing. Ondřej Novák, předseda představenstva a generální ředitel společnosti STRABAG Rail a. s. V rozhovoru pro Silni...

NEJdiskutovanější související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice